Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر مطابق معمول روزهای جمعه در پیامی تحت عنوان پیام آدینه به مسائل و نکات مهم روز پرداخته است.

متن کامل پیام آدینه آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر مورخ ۴ تیر ۱۴۰۰ که نسخه‌ای از آن در اختیار ایسنا قرار گرفته در ادامه آمده است: 

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّه الله فی الارضین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین»

یکی از آموزه‌های سبک زندگی اسلامی در تمامی ابعاد زندگی شخصی، خانوادگی، اجتماعی، اداری، سیاسی و اقتصادی «صداقت» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صداقت یعنی راست‌گویی و درست‌کاری. خداوند در قرآن پیرامون ارزش «صداقت» فرموده است:

«یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ کُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ» (سوره توبه، آیه: ۱۱۹)
«ای مؤمنان تقوا پیشه کنید و همواره همراه راستگویان و درستکاران باشید.»

و پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله و سلم) فرموده است: «علَیکُم بالصِّدقِ فإنّهُ بابٌ مِن أبوابِ الجَنَّةِ» (نهج الفصاحه، حدیث ۴۱۹)
«بر شما باد صداقت زیرا صداقت دری از درهای بهشت است»

و همچنین خداوند متعال درباره ارزش صداقت در قیامت بیان داشته است:
«قالَ اللَّهُ هذا یَوْمُ یَنْفَعُ الصَّادِقِینَ صِدْقُهُمْ» (سوره مانده، آیه: ۱۱۹)
«خداوند فرمود این روزی است که اهل صدق، صدقشان برای آنها نفع می دهد و یاری‌شان می کند.»

در این جمعه به محضر مبارک مردم ولایتمدار استان بوشهر نکاتی متذکر می‌شوم:

۱. حماسه انتخابات برگ زرین دیگری بر کتاب تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران افزود و مردم عزیز ایران با تمام توطئه‌های جهان استکبار و وضعیت کرونایی کشور و گله مندی ها و کارشکنی ها در انتخابات حضوری نمایان پیدا کردند و از انقلاب اسلامی و آرمان ها و ارزش های آن با هدایت های مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای «دامت برکاته العالیه» حمایت و حراست نمودند. ضمن تقدیر و تشکر از این حضور پرمعنا و حماسی از ریاست جمهور منتخب حضرت آیت الله رئیسی تقاضا دارم درباره رفع مشکلات اقتصادی، شایسته‌سالاری، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض، عدالت خواهی، اشتغال، توسعه و پیشرفت ایران با برنامه‌ریزی دانش بنیان و مدیریت جهادی، تلاشی کارآمد داشته باشد و استان ولایتمدار بوشهر را به طور ویژه مورد توجه قرار دهند. همچنین با تبریک به همه منتخبین ارجمند شوراهای شهر و روستای استان بوشهر و آرزوی موفقیت برای آنان از خداوند توفیق هرچه بیشتر خدمت به مردم برای آن بزرگواران مسألت می نمایم.

۲. هفته گرامیداشت قوه قضائیه را گرامی می داریم و امیدوارم که این قوه مهم که یکی از ارکان اساسی نظام مقدس اسلامی است در عرصه عدالت خواهی و مبارزه با فساد و پیشگیری از جرائم موفق باشد. یاد و خاطره شهدای قوه قضائیه به ویژه شهید بهشتی و قدوسی را گرامی می داریم.

۳. پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است. یکی از عوامل بحران زندگی فردی و اجتماعی جامعه امروز جهان و ایران، مسأله «اعتیاد» است. مبارزه قاطع و بنیادین با این پدیده شوم و عوامل تولید و توزیع آن یک ضرورت ملی و بین المللی است. بی تردید آموزه ها و تربیت صحیح نوجوانان و جوانان و توجه خانواده ها به فرزندان و رفع مشکلات اجتماعی و اقتصادی از دیگر عناصر رفع و پیشگیری از این بلای خانمان سوز است. یاد و خاطره شهدای مبارزه با سوداگران مواد مخدر را گرامی می داریم.

۴. «محیط بانان» پاسداران حریم سلامت محیط زیست جغرافیای ایران هستند. ضمن تشکر و قدردانی از این عزیزان از مسئولان محترم تقاضا دارم در عرصه مهیاسازی امکانات محیط بانی و حقوق و مزایای آن عزیزان توجه ویژه شود.

۵. از مسئولان محترم عرصه بهداشت و درمان تقاضا دارم پیرامون مدیریت وضعیت کرونایی استان و رفع وضعیت نگران کننده آن در استان اقدام ویژه و فوری نمایند و همچنین از مردم عزیز تقاضا دارم با رعایت کارآمد دستورالعمل‌های بهداشتی مانع بیماری خود و محیط اجتماعی خویش باشند.

۶. از مسئولان وزارت نفت درخواست دارم پیرامون وضعیت حقوقی و حق مشاغل تلاش‌گران عرصه نفت و گاز اقدامات مناسب و درخور داشته باشند و با توجه به کار سخت آنان مزایای مناسب در نظر بگیرند.

خداوند متعال ظهور حضرت بقیه الله الاعظم روحی فداه را تعجیل بفرماید و طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای دامت برکاته العالیه مرحمت نماید و همه ما را در طریق ایمان، تقوا، اخلاق، مجاهدت، مقاومت و ولایتمداری ثابت قدم بدارد. یاد و خاطره شهدا و امام شهدا را گرامی می داریم.

«والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته»

صفایی بوشهری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت نفت اعتیاد قوه قضاييه مقام معظم رهبری ایسنا قوه قضائیه استان بوشهر شهید بهشتی انقلاب اسلامی پیامبر گرامی اسلام شهيد بهشتي محیط بانان قرآن گرامی می داریم تقاضا دارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۰۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا ۲۴ ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، ابوالحسینی در ارتباط با خبر ۲۰ گفت: وضعیت مدیریت رواناب‌ها مطلوب ارزیابی می‌شود و خوشبختانه روانابی وارد استان نشد وتن‌ها آبگرفتگی‌های داخل شهر مربوط به بارش‌ها در همان نقاط بود و در حوزه راه‌های استان نیز وضعیت مطلوبی داریم. 
وی ادامه داد: اکنون عمده محور‌های استان یزد باز هستند، ولی محور‌های یزد به دربید، یزد –خضرآباد، مروست به هرات واسفندآباد – صفاشهر، مسدود هستند که دهیاران در حال تلاش برای بازگشایی محور‌ها هستند. 
معاون امور عمرانی استانداراضافه کرد: در زمینه آبگرفتگی معابر و برخی منازل که دستگاه‌های خدمات رسان در حال تلاش هستند و پس زدگی فاضلاب که ۱۹ مورد بوده که توسط آب و فاضلاب در حال رسیدگی است و مواردی مانند آب گرفتگی بافت تاریخی یا خانه‌های بافت تاریخی توسط شهرداری بافت تاریخی یا میراث فرهنگی در حال رسیدگی هستند. 
ابوالحسینی گفت: انشالل در ۲۴ ساعت آینده شرایط به شرایط طبیعی برگردد و لی ۹۰ درصد شرایط طبیعی است و طبق قانون مدیریت بحران، پس از پایان بحران میزان خسارت برآورد می‌شود و در ۲۴ ساعت آینده میزان خسارات برآورده می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال
  • تا ۲۴ ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود