Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر تولید و محتوای انتشارات آستان قدس رضوی به معرفی این اثر پرداخت و اظهار کرد: مجید ملامحمدی با نثری خوشخوان، ساده و تا حدی شاعرانه این داستان را در قالب چهار فصل و ۶۳ قصه روایت کرده است.

وی با بیان این‌که هر یک از فصول کتاب به بخشی از دوران زندگی حضرت اشاره دارد، ادامه داد: فصل نخست با ماجرای ورود نجمه خاتون، مادر حضرت رضا (ع) به خانه امام موسی کاظم (ع) آغاز می‌شود، با تولد حضرت رضا (ع) ادامه می‌یابد و به شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) ختم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رامونا میرحاجیان مقدم با اشاره به این‌که فصل دوم کتاب، داستان به امامت رسیدن حضرت رضا (ع) و بیعت مسلمانان با ایشان را بازگو می‌کند، گفت: در این فصل داستان‌هایی از سنت و سیره ایشان آمده و چند تن از یاران حضرت در قالب داستان معرفی شده‌اند و فصل سوم نیز با عنوان «سفربه سرزمین غربت» داستان وداع حضرت رضا (ع) و حرکت ایشان از مدینه به مرو، کرامات حضرت و نقل حدیث سلسله الذهب را حکایت می‌کند

وی افزود: فصل چهارم با قصه ولایت‌عهدی حضرت رضا (ع) آغاز می‌شود و مناظرات حضرت با علما، وقایع سیاسی و شهادت حضرت از دیگر مطالب این فصل است.

مدیر تولید و محتوای انتشارات آستان قدس رضوی با بیان این‌که کتاب «ماه غریب من» در گروه داستان‌های تاریخی مذهبی مربوط به زندگی امامان و اهل بیت (ع) قرار می‌گیرد، تصریح کرد: در این داستان، نویسنده با بهره‌گیری از منابع معتبر برغنای محتوایی اثرافزوده است، او به ادای آداب و سنن اسلامی توجه ویژه دارد، متن اثر به گفته معصومان (ع) اشاره مستقیم دارد و سعی شده اطلاعات تاریخی را به اثر بیفزاید.

وی اضافه کرد: فضاسازی این کتاب به شکلی است که خواننده خود را در فضای تاریخی آن دوران حس می‌کند، در داستان‌های مشهور تاریخی، خواننده از ماجراها و شخصیت‌ها مطلع است از این رو عنصر حادثه کمرنگ می‌شود، نویسنده برای ایجاد جذابیت و کشش داستانی از نثر کمک گرفته و شخصیت‌پردازی شخصیت‌های اصلی را به دانش خواننده واگذار کرده است.

میرحاجیان مقدم با بیان اینکه «کتاب ماه غریب من» نخستین بار در سال ۱۳۸۵ با تصویرگری اسماعیل چشرخ و طراحی گرافیک سعید دین‌پناه توسط انتشارات «به‌نشر» منتشر شده است، یادآور شد: این اثر در سال ۱۳۹۸ همراه با کتاب نسخه عربی با عنوان «قمری الغریب» با ترجمه رحیم کثیر بازنشر شده است؛ کتاب «ماه غریب من» با جلد شومیز رنگی و تصاویر دو رنگ تاکنون ۱۱ نوبت بازچاپ شده و تیراژ آن به ۴۵ هزا و ۵۰۰ نسخه می‌رسد، این اثر برگزیده جشنواره دومین کتاب سال رضوی بوده و نسخه صوتی کتاب با خوانش سینا خدادادی در قالب کتاب گویا نیز منتشر شده است.

کد خبر 5243671

منبع: مهر

کلیدواژه: معرفی کتاب آستان قدس رضوی امام رضا ع خراسان رضوی انتخابات 1400 ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر گرگان سیدابراهیم رئیسی عکس استانها آمار کرونا دهه کرامت هفته قوه قضاییه اردبیل واکسن کرونا سازمان تبلیغات اسلامی ایلام ماه غریب من حضرت رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۰۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره با بازیگران «عشق» ادامه دارد / نگارش فیلمنامه بر اساس واقعیت‌های اجتماعی

پوران درخشنده که این روزها دو پروژه سینمایی و ادبی را همزمان پیش می‌برد، در گفت‌وگو با خبرنگار سینما صبا، گفت: همچنان در حال نگارش رمان «مادرم ایران» هستم.
او درباره این کتاب که پیش‌تر اعلام شده بود آن را بر مبنای زندگی مادرش می‌نویسد، اظهار داشت: کار نگارش این رمان در مراحل آخر خودش است و پس از انتشار کتاب، مقدمات تولید یک سریال برای شبکه نمایش خانگی بر اساس آن آغاز خواهد شد.
کارگردان تحسین شده «پرنده کوچک خوشبختی»، «شمعی در باد» و «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» همچنین درباره آخرین وضعیت پروژه جدید سینمایی‌اش گفت: همچنان در تدارک ساخت فیلم «عشق» با موضوع مهاجرت هستم.
او که عضو انجمن‌های فیلمسازان زن آمریکا و کارگردانان مستقل آمریکاست و در سال ۱۳۷۷، فیلم «عشق بدون مرز» را به عنوان محصول مشترک در آمریکا با حضور ۴۰ بازیگر آمریکایی و ۱۰ بازیگر ایرانی ساخته بود، درباره کتسنیگ فیلم تازه خود اظهار داشت: مذاکره با بازیگران مدنظر ایرانی و خارجی ادامه دارد و هنوز با کسی توافق نهایی حاصل نشده است.
درخشنده که غالبا در کارهای داستانی خود نیز به مبنای پژوهش و مستندنگاری وقایع توجه می‌کند، درباره این که «عشق» تا چه حد بر اساس ماجراهای واقعی پیش می‌رود، گفت: بله، این بار هم مثل همیشه کار بر مبنای واقعیت‌های اجتماعی شکل می‌گیرد.

منبع: پایگاه خبری صبا خبر

دیگر خبرها

  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • مشهد در سوگ ششمین ولی مسلمین/عطر شهادت در اجتماع صادقیون پیچید
  • مذاکره با بازیگران «عشق» ادامه دارد / نگارش فیلمنامه بر اساس واقعیت‌های اجتماعی
  • جلوه‌ای از شکوه زندگی امام صادق(ع)
  • ۲۰ فیلم ترسناک که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • واکنش نشریۀ 29 ساله به حذف سریال «حشاشین» از شبکۀ نمایش خانگی/ علاقه ایرانیان به داستان حسن صباح تاریخی است؛ نسازی، می‌سازند(+ جلد)
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۸ / این کوروش افسانه است!
  • داستانک‌هایی برای فلسفه‌ورزی کودکانه
  • درباره پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی/ تراژدی پست مدرن