Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@00:35:56 GMT

تلاش برای نجات دادن میراث ادبی استرالیا

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۵۱۲۷۳

تلاش برای نجات دادن میراث ادبی استرالیا

 طبق آخرین اطلاعات از وضعیت نشر و چاپ کتاب‌های مربوط به نویسندگان مشهور کشور استرالیا بیشتر کتاب‌های نوشته شده توسط این نویسندگان به فراموشی سپرده شده است و بیشتر آنها از رده چاپ خارج شده‌اند.

آمارها در این کشور نشان می‌دهد بیشتر کتاب‌های چاپ شده در چند سال گذشته مربوط به نویسندگان جدید هستند و به گفته کارشناسان و منتقدان ادبی در بین این کتاب‌های چاپ شده نویسندگان قدیمی و به قول آنها میراث ادبی استرالیا جایی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
یکی از این آمارها که توسط دانشگاه ملبورن منتشر شده است، حاکی از این است که از بین ۶۲ نویسنده برنده جایزه ادبی مایلز فرانکلین کشور استرالیا در بین سال‌های ۱۹۵۷ تا ۲۰۱۹ تنها ۲۳ نفر از آنها شناخته شده و کتاب‌هایشان در کتابفروشی و کتابخانه‌های کشور موجود است و در مورد کتاب‌های الکترونیک و صوتی نیز وضعیت بدتری وجود دارد.
 
گروهی از ناشران، کتابفروشان، کتابداران و اساتید دانشگاهی در استرالیا به سرپرستی پرفسور «ربکا گیبلین» استاد حقوق دانشگاه ملبورن پروژه‌ای با عنوان «دست نخورده: پروژه میراث ادبی استرالیا» آغاز کرده‌اند که قصد دارند با همکاری سازمان های دولتی بسیاری از داستان‌ها و رمان‌های نوشته شده توسط نویسندگان قدیمی این کشور را اسکن کرده و به صورت دیجیتالی نگهداری کنند.
 
گیبلین می‌گوید: گروه قصد دارد فعلاً در مرحله اول ۲۰۰ کتاب نایاب و به قول آنها گمشده از داستان‌های کلاسیک نویسندگان استرالیا را جمع‌آوری کرده و به صورت الکترونیک در شبکه ملی کتابخانه‌ای استرالیا قرار دهند تا همه از آنها بهره بگیرند.

رمان‌هایی نوشته آنیتا هیس و فرانک هاردی از جمله کتاب‌های هدف هستند. بعضی از رمان‌های قدیمی هنوز شامل قانون کپی‌رایت هستند که دولت برای دیجیتالی کردن آنها قول مساعدت داده است. به گفته گیبلین انتظار می رود دیجیتالی کردن هر کتاب به طور متوسط حدود ۷۰۰دلار هزینه داشته باشد.

۵۸۵۸

کد خبر 1529111

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کتاب استرالیا ادبیات جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۱۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات طبیعت‌گرد ۵۸ ساله از مرگ حتمی در اشنویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد، حمید محبوبی اظهار کرد: با تلاش نجاتگران هلال احمر اشنویه مرد ۵۸ ساله طبیعت گرد از مرگ حتمی نجات یافت.

وی با اشاره به موفقیت امدادگران در تلاش برای نجات فرد حادثه دیده افزود: تلاش چهار ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به فرد حادثه دیده در ارتفاعات تالاجار اشنویه نتیجه‌بخش بود.

محبوبی تصریح کرد: پس از چهار ساعت صعود در ارتفاعات تالاجار، نجاتگران به مصدوم حادثه‌دیده دسترسی پیدا کردند و بعد از کنترل علایم حیاتی و اقدامات پیش‌بیمارستانی و تثبیت، همچنین انتقال امن به پایین دست، مصدوم به مرکز درمانی منتقل شد.

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت: مصدوم ۵۸ ساله به دلیل روشن‌کردن زغال در چادر دچار گازگرفتگی شده بود که با سرعت عمل نجاتگران هلال احمر از مرگ حتمی نجات یافت.

دیگر خبرها

  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • طبیعت‌گرد ۵۸ ساله اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت
  • نجات طبیعت‌گرد ۵۸ ساله از مرگ حتمی در اشنویه
  • صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود
  • نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود
  • (ویدئو) تلاش برای نجات ده‌ها نهنگ به گل نشسته در غرب استرالیا
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست