Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور فرانسه گفت، تنش‌ها میان اتحادیه اروپا و ترکیه کاهش یافته‌ اما بروکسل همچنان به حفظ هشیاری خود ادامه می‌دهد.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز جمعه گفت، تنش‌ها میان اروپا و ترکیه کاهش یافته است.

به نوشته پایگاه خبری «مترو»، ماکرون پس از برگزاری نشست سران اتحادیه اروپا گفت: «تنش‌ها ظرف هفته‌های گذشته کاهش یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در کل تابستان به حفظ هشیاری ادامه می‌دهیم اما به همکاری نیز بازمی‌گردیم».

رئیس جمهور فرانسه درباره حمایت کشورش از دیدار سران اتحادیه اروپا و روسیه گفت، مطرح شدن این مسئله در نشست بروکسل، بحثی طولانی و دشوار را در پی داشت اما به هر حال اولویت این نشست نبود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه هفته گذشته با همتای فرانسوی خود در حاشیه اجلاس سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل دیدار کرد.

ماکرون در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگاران بعد از این دیدار گفت: «صحبت‌های من با رئیس‌جمهور اردوغان منجر به تمایل مشترک برای همکاری در سوریه و لیبی شد. من به او (اردوغان) گفتم که اعضای ناتو باید اهداف مشترک استراتژیک خود را روشن کنند».

طی سال‌های اخیر، اختلافات بر سر استحصال نفت و گاز از دریای مدیترانه، بحران پناهجویان، مسائل سوریه و لیبی و خرید سامانه پدافند موشکی اس-400 روسی توسط ترکیه به محور مناقشات بروکسل و آنکارا تبدیل شده‌اند.

این اختلافات به جایی رسید که «کلمنت بون» معاون وزیر خارجه فرانسه در امور اروپایی اواخر فروردین ماه گفت در صورتی که ترکیه دست از «موضع ستیزه‌جویانه» در عرصه‌های مختلف بین‌المللی نکشد، اتحادیه اروپا نیز اقدامات تنبیهی علیه این کشور را در دستور کار قرار می‌دهد.

از سوی دیگر یونان که درخصوص مرزهای آبی و استحصال نفت و گاز در دریای مدیترانه با ترکیه دچار اخلاف است، سال گذشته یک برنامه بزرگ نوین سازی نظامی را آغاز کرد که شامل به‌روزرسانی ناوگان قدیمی جنگنده ‌های «اف-۱۶»  و همچنین خرید هواپیماهای نسل جدید «رافال» ساخت فرانسه است.

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه اخیرا با تکرار دیدگاه کشورش مبنی بر اینکه یونان نمی‌تواند فلات قاره داشته باشد، همسایه خود را به «تنش زایی» متهم کرد.  وی با بیان اینکه یونان برای رسیدن به برخی اهداف خود قوانین بین‌المللی را نقض و از زبان تهدیدآمیز استفاده می‌کند، تاکید کرد: «این اقدام‌ها بی معنی است و هیچ تهدیدی تاثیری بر کشور ما ندارد»./فارس

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا کاهش یافته رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۱۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست

معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه  اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است، گفت: هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه روابط دولت با مجلس جدید فراگیرتر و خوب خواهد بود افزود:  از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص مطالبه دولت برای بررسی برخی لوایح مهم در دو سه هفته پایانی مجلس جاری با اشاره به اینکه فرصت از دست رفت و مجلس درگیر لایحه بودجه بود، گفت: گمان نمی‌کنیم در دو هفته باقی مانده مجلس بتواند کار زیادی بکند و به این لوایح مورد نظر دولت رسیدگی کند هر چند هنوز هم امیوداریم  یکی دو مورد از آنها مثل قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت قابل بررسی و تصویب و تبدیل شدن به قانون باشند.

انتاهی پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • مرز‌های دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند
  • روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد
  • تاکید مجدد ماکرون بر طرح اعزام نیرو به اوکراین
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیستها
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین