Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، حجت الاسلام صادق انصاری پور رئیس دادگستری چاروسا به مناسبت هفته قوه قضائیه امروز پیش از خطبه های نماز جمعه شهر قلعه رئیسی با گرامیداشت شهدای هفتم تیر به خصوص شهید بهشتی، هفته قوه قضائیه را بهترین فرصت برای بیان عملکرد این قوه دانست و به بیان عملکرد خود در دادگستری چاروسا اشاره و تاکید کرد: دعوت از مدیران کل  و مسئولین شهرستانی برای پیگیری مشکلات مردم یکی از عملکردی بود که در این مدت پروژه ای همچون ورزشگاه شهر قلعه رئیسی که سالها نیمه کاره رها مانده بود با دعوت از مدیرکل و مسئولین استانی این پروژه فعال و پیشرفت قابل توجهی دارد، دعوت از رئیس سازمان جهاد کشاورزی برای پیگیری مشکل آبرسانی به دره خواجه از دیگر پروژه های بود که پیگیری شد و قطعا در آینده نزدیک خبرهای خوبی به گوش خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه قضایی چاروسا تصریح کرد: دعوت از مدیرکل راهداری و حمل و نقل برای آسفالت ورودی شهر قلعه رئیسی از سمت دهدشت و آغاز بکار آسفالت ورودی دالون که از چند روز آینده آغاز بکار خواهد شد، همچنین دعوت از مدیران آب، برق و گاز شهرستانی برای پیگیری مشکلات مردم بودیم.

وی در خصوص سرقت از تاسیسات عمومی هم اشاره و با بیان اینکه نهایت اجحاف در حق دادگستری چاروسا می شود بیان کرد: برای سرقت از تاسیسات عمومی تنها دو پرونده به دادگستری ارسال شد که یکی از آنها 5سال حبس خورد و دیگری 3سال حبس خورده شد و پرونده ای هم در دست اقدام است که در آینده نزدیک حکم آن صادر خواهد شد، اما گلایه مندیم که از کدام تاسیسات سرقت شد و مسئول مربوطه شکایت کرده و به نتیجه ختم نشد؟، اگر سرقتی صورت گرفت و شکایتی انجام گرفته قطعا با جد برخورد خواهد شد.

انصاری پور در خصوص پرونده های پیر در دادگستری چاروسا هم با بیان اینکه از تاریخ اول آبان 99 که ریاست دادگستری را به عهده گرفتم، 17پرونده داشتیم که 13پرونده را مختومه کردیم و تنها 4پرونده داریم که عمدتا پرونده قتل هستند وجود دارد و سعی کردیم سریع جمع کنیم و ادامه داد: در خصوص سامانه ثنا در زمانی که مسئولیت این دادگستری را به عهده گرفتم ثبت در سامانه 86درصد بود که امروز با تلاش های صورت گرفته قریب به 98 درصد مردمی که به دادگستری مراجعه می کنند ثبت در سامانه ثنا هستند و ابلاغ هایشان به صورت الکترنیک به دست مردم می رسد و تنها 2 درصد سامانه ثبت نیستند که قطعا این درصد هم در آینده برطرف خواهد شد.

رئیس دادگستری چاروسا به وضعیت موجودی پرونده های در دادگستری اشاره و بیان کرد: زمانی که مسئولیت دادگستری را به عهده گرفتم قریب به 222پرونده موجودی داشت و در طول این 8ماه هم 670پرونده هم به پرونده ها اضافه شد و هم اکنون فقط 80پرونده موجود دادگستری است و شاید تنها دادگستری در استان است که موجودی پرونده های آن دو رقمی است این دادگاه است.

وی فرهنگ مردم و تلاش کارکنان دادگستری را دو مولفه اصلی کاهش پرونده ها دانست و یادآور شد: در احکام کیفری زمان پذیرفتن مسئولیت 55پرونده داشتیم و 125پرونده اضافه شد و در حال حاضر موجودی شعبه اجرای احکام کیفری دادگاه تنها 25پرونده است که این مثبت 30 در عملکرد 8ماهه این دادگاه است و در مورد پرونده های اجرای احکام مدنی زمان پذیرفتن مسئولیت 35پرونده بود و 46پرونده در این مدت اضافه شد و هم اکنون موجودی پرونده احکام مدنی 9پرونده است و زمان دریفات شورای حل اختلاف 121پرونده بود و در حال حاضر 11پرونده در شورای حل اختلاف است و موجودی پرونده ها در کلانتری قلعه رئیسی 9پرونده و پاسگاه کوشک 4پرونده است و این آمار جزء دادگاه های برتر کشور و استان است.

انصاری پور به حساسیت ها در خصوص آمار طلاق اشاره و تصریح کرد: در طول این 8ماه کاهش 50درصدی آمار طلاق داشتیم در سالها گذشته آمار طلاق در حال افزایش بود که در طول ماه های گذشته هم پرونده های زیادی داشتیم اما با کارهای فرهنگی خوبی که در دادگاه صورت می گیرد کاهش می یابد، از دیگر اقدامات صورت گرفته تلاش می شود تا مدت زمان نتیجه دادن پرونده ها در دادگستری در اسرع وقت صورت بگیرد و بین 20تا 40روز انجام می گیرد جزء اینکه مشکلاتی همچون پزشکی قانونی و کارشناس باشد.

رئیس حوزه قضایی چاروسا تکریم ارباب رجوع را مهمترین اولویت رئیس و کارکنان دادگستری دانست به نحویی که تا کولر برای ارباب رجوع در ساختمان نصب نشد برای همکاران نصب نشد و ادامه داد: 24ساعته چه به صورت حضوری و چه تلفنی پاسخگوی مردم هستم به نحویی که منزل اینجانب در هر ساعت شبانه روز در خدمت مردم است و در خدمت به مردم کوتاهی نکردم و این اقدام را مایه افتخار خود می دانم.

انصاری پور به موضوع مهم انتخابات چاروسا اشاره و با تقدیر از حضور باشکوه مردم پای صندوق رای عنوان کرد: چند ماده قانونی باید بیان کنم که وظیفه هر فرد در انتخابات مشخص شده است ماده 24 قانون انتخابات ریاست جمهوری اعلام می کند مامورین نیروی انتظامی در حدود قانون موظف به نظم و جلوگیری از هرگونه بی نظمی در جریان انتخابات است و وظیفه امنیت نیروی انتظامی است که با ندک نیرو توانستند مدیریت خوبی کنند و ذیل ماده 67آیین نامه اجرای قانون انتخابات شوراها هم وظیفه امنیت انتخابات را مامورین نیروی انتظامی می داند، به این نحو نقش قاضی را شما مردم مشخص کنید که عده ای ناجوانمردانه هجوم به سمت قاضی و دادگستری چاروسا بردند.

وی با بیان اینکه می توانستم در خانه بمانم و تنها نظارت بر انتخابات باشم اما به احترام شما مردم و در جهت حفظ سلامت بیش از پیش انتخابات شبانه روزی بر روند انتخابات نظارت داشتم تاکید کرد: ما در دادگاه یک تخلف داریم و یک جرم و مرجع رسیدگی به جرائم دادگاه است و قانون در خصوص جرائم انتخابات به صراحت اعلام کرده است که قطعا باید ما به عنوان دادگستری به آن جرائیم رسیدگی کنیم.

انصاری پور اعتراض های نسبت به بازشماری صندوق ها و نتیجه صندوق ها را وظیفه هیات های اجرایی و نظارت دانست و در ادامه به موضوع قطعی برق و بریدن پایه برق اشاره و بیان کرد: قطعی برق و بریدن پایه برق دل هر انسانی را به درد آورد و به جرات و با یقین به شما قول خواهم داد که نماینده شما در دادگستری از این موضوع کوتاه نخواهد آمد و مطمئن باشید با عاملین و مسببین و حتی با کسانی که بر روی صندوق های اخذ رای نامنی به وجود آوردند که هم اکنون پرونده آنها در دست اقدام است ذره ای کوتاه نخواهم آمد و مردم بزرگ، شرفی که شهدای شهر شما به این مرزبوم اعطاء کردند نخواهم گذاشت به شرف و آبروی این مردم خدشته ای وارد شود.

رئیس دادگستری چاروسا متذکر شد: کسانی که سودای ناامنی داشتند و این کار را انجام دادند نخواهم دادم و تحقیقات به صورت جدی در دست اقدام و با تیم پلیس اطلاعات از استان و شهرستان در حال کار هستند و نتایج بسیار خوبی به دست آوردیم و به دلیل امنیتی بودن فعلا از بیان آن معذوریم اما مطمئن باشید تمامی عواملی که به این اقدام دست زدند شناسایی خواهند شد و به شدیدترین مجازات که حرف دل شماست با آنها برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه از مردم می خواهم اجازه دهند تا پرونده تکمیل شود تا جزئیات آنها را بیان کنیم و مطمئن باشند در این پرونده ذره ای کوتاه نخواهیم آمد اظهار داشت: در فضای مجازی عواملی بیان می شود که بسیار نگران کننده است که امیدواریم رعایت شود و از هرگونه اظهارنظر خودداری شود تا پرونده تکمیل شود.

انصاری پور در واکنش به مردم و افرادی که با در دست داشتن پلاکاردها خواستار بازشماری صندوق های اخذ رای روستاها شدند گفت: وظیفه بازمشاری صندوق ها دست هیات اجرای و نظارت است اما به عنوان مدعی العموم قول خواهم داد اگر ببینم جای حق کسی تضییع خواهد قطعا ورود خواهم کرد و نسبت به بازمشاری صندوق های اخذ رای جاورده، پس رش و آبچندار حتما پیگیری و خواستار بازشماری آن خواهیم بود.

انتهای پیام/82021

منبع: فارس

کلیدواژه: قوه قضائیه شهید برق عملکرد دادگستری چاروسا موجودی پرونده قلعه رئیسی انصاری پور پرونده ها صندوق ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۲۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس فتا حق۱۷۰میلیاردی کشاورز قلعه گنجی را از یک کلاهبردار گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا بی لری، ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با مراجعه یک کشاورز به مسئولان انتظامی و طرح شکایتی مبنی بر اینکه یک نفر در ازای بارگیری و ارسال چندین بار ذرت و دیگر محصولات کشاورزی به وی وعده پرداخت وجه داده، اما پولی را به این فرد نپرداخته و حاضر به انجام تعهدات خود نیست پرونده جهت رسیدگی‌های تخصصی به پلیس فتا ارجاع شد.

وی افزود: در این راستا مأموران پلیس فتا با هماهنگی‌های قضائی و واکاوی دقیق پیام‌های تبادل شده بین این کشاورز و طرف مقابل، موفق به احقاق حق این کشاورز و باز پرداخت ۱۷۰ میلیارد ریالی وجه مورد معامله به این کشاورز زحمتکش شدند.

فرمانده انتظامی قلعه گنج با اشاره به ارسال این پرونده به دادسرا جهت پیگیری‌های بعدی از شهروندان خواست در امور خرید و فروش اموال و محصولات کشاورزی مورد نیاز خود در بستر فضای مجازی از اعتماد به افراد سودجو و کلاهبردار خودداری و تا قبل از شناسایی هویت طرف مقابل و صحت اموال مورد معامله از پرداخت وجه و یا ارسال کالا خودداری کنند.

کد خبر 6088013

دیگر خبرها

  • «گشت ارشاد مدیران»؛ یک وعده شبه احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی /فسادها و تخلفات در سکوت فراموش می‌شوند؟
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران
  • شناسایی و دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • پلیس فتا حق۱۷۰میلیاردی کشاورز قلعه گنجی را از یک کلاهبردار گرفت