Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهها هزار نفر امروز (جمعه) در مراسم تشییع جنازه «نزار بنات» فعال فلسطینی شرکت کردند و علیه تشکیلات خودگردان و شخص «محمود عباس» شعار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، ده‌ها هزار نفر از ساکنان کرانه باختری امروز (جمعه) در شهر الخلیل در مراسم تشییع جنازه «نزار خلیل محمد بنات» فعال سیاسی و اجتماعی فلسطینی که به دست مأموران تشکیلات خودگردان کشته شده است، شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه عرب۴۸، گروه‌های فلسطینی از جمله جنبش حماس از روز گذشته ساکنان کرانه باختری را برای حضور در این مراسم دعوت کرده بودند. ده‌ها هزار نفر امروز در حالی که علیه تشکیلات خودگردان و شخص محمود عباس شعار می‌دادند در شهرک «دورا» محل سکونت «نزار بنات» حضور یافتند. کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز از فلسطینی‌ها خواسته بودند تا با حضور در تشییع جنازه این فعال فلسطینی در برابر جنایت صورت گرفته ساکت نشوند.

مراسم پس از اقامه نماز جمعه از مقابل مسجد «وصایا رسول الله» در منطقه جنوبی الخلیل آغاز شد و تشییع کنندگان تا مقبره شهدای منطقه «ضاحیه» پیش رفتند. آن‌ها در مسیر شعار می‌دادند که «ای نزار‌ای مجروح، خون تو هدر نخواهد رفت.»، «ای نزار‌ای قهرمان تو را مقابل خانه‌ات ترور کردند»، «ننگ و شرمساری... تشکیلات نزار را ترور کرد.»

حاضرین به هنگام تشییع پیکر «نزار بنات» نیز شعار دادند: «الشعب یرید اسقاط النظام»، شعاری که در جریان بیداری اسلامی در کشور‌های عربی علیه حاکمان خودکامه سر داده می‌شد. همچنین شعار دیگر آن‌ها «ای [محمود]عباس برو...‌ای سخن همه مردم است.» بود.

 

از صبح روز گذشته که خبر بازداشت و سپس فوت «نزار بنات» منتشر شده، موجی از خشم و ناراحتی در میان فلسطینی‌ها آغاز شده است. تمامی گروه‌های فلسطینی از جمله جهاد اسلامی و حماس این اقدام مأموران تشکیلات خودگردان را محکوم کرده‌اند. اتحادیه اروپا و وزارت خارجه آمریکا نیز ضمن محکومیت این اقدام، خواستار انجام تحقیقات فوری و شفاف شده‌اند.

روز گذشته نیز معترضان به قتل این فعال سیاسی-اجتماعی در رام‌الله (مرکز سیاسی کرانه باختری) و شهر الخلیل تجمع کرده و علیه تشکیلات خودگردان شعار دادند. شرایط امنیتی کرانه باختری شکننده به نظر می‌رسد و در رام‌الله، مأموران امنیتی با معترضان درگیر شدند.

طبق گفته خانواده «نزار بنات» ۲۵ مأمور امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در ساعت ۳:۳۰ بامداد پنج‌شنبه به خانه او حمله کرده و با شلیک گلوله و پرتاب بمب صوتی و با زور در خانه را شکسته و وارد شدند و در حالی که اهالی خانه خواب بودند، شروع به ضرب و شتم شدید «نزار بنات» کردند.

به گفته خانواده وی، مأموران در حین بازداشت هیچ یک از پروتکل‌های قانونی را رعایت نکرده و هیچ حکم جلبی نیز به اعضای خانواده و شخص نزار بنات نشان داده نشد. ساعاتی پس از بازداشت استانداری الخلیل خبر فوت وی را به خانواده‌اش داد و ساعاتی بعد در بیانیه‌ای مدعی شد که مأموران در حین بازداشت حکم جلب به همراه داشتند و نزار بنات به علت سکته قلبی و پیش از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داده است.

«نزار بنات» منتقد سرسخت تشکیلات خودگردان فلسطین به سرکردگی «محمود عباس» و کاندیدای فهرست «الحریه و الکرامه» در انتخابات پارلمانی بود و چندی پیش از اتحادیه اروپا خواسته بود تا کمک مالی به تشکیلات خودگردان را به دلیل به تعویق انداختن انتخابات، قطع کند. به عقیده نزار بنات، «تشکیلات خودگردان برای منافع خود همه چیز از جمله خیزش مردمی و فدائیان فلسطین را می‌فروشد».

او همچنین حامی جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران بود و در چندین ویدئو به انتقاد از موضع برخی کشور‌های عربی در خصوص ایران پرداخته بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تشکیلات خودگردان کرانه باختری فلسطین جبهه مقاومت شهر الخلیل علیه تشکیلات خودگردان کرانه باختری تشییع جنازه محمود عباس نزار بنات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری پدر شهید والامقام عباس چاه کبوتری در گرگان

مرحوم عباسعلی چاه کبوتری پدر شهید روز یکشنبه بر اثر بیماری و کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

مراسم تشییع وی صبح امروز در گرگان تشییع و در گلزار شهداء در امامزاده عبدالله این شهر در خاک آرام گرفت.

مراسم بزرگداشت مرحوم چاه کبوتری هم امروز سه شنبه یازدهم اردیبهشت در مسجد جامع روستای رحمت آباد برگزار می شود.

شهید والامقام عباس چاه کبوتری در روز دوازدهم اسفند سال شصت و پنج در سن شانزده سالگی و در عملیات کربلای پنج به شهادت رسید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان
  • چرا سران تشکیلات خودگردان از «طوفان الاقصی» خشمگین هستند؟
  • اعلام جزئیات مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید عشیری لیوسی
  • شمار شهدای غزه به 34هزار و 568 شهید رسید
  • تشییع و خاکسپاری پیکر ۲۰ شهید دفاع مقدس در ۹ استان‌
  • تشییع پیکر شهید رنجنوش، شنبه ۱۵ اردیبهشت در همدان
  • لحظه دلهره‌آور ریزش قبر در هنگام تشییع جنازه + ویدئو
  • تشییع پیکر مطهر جانباز شهید سیلاوی در اهواز+فیلم
  • تشییع و خاکسپاری پدر شهید والامقام عباس چاه کبوتری در گرگان
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»