Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک چهره سیاسی‌اصلاح طلب گفت: می گوییم چرا برخی از افراد در مجامع حکومتی سن بالایی دارند و سال ها است که فقط همین افراد هستند اما در مورد احزاب همین را سوال کنید حزبی که در ارتباط با جامعه است و از محیط تاثیر می پذیرد و حزبی که می خواهد اثر گذاری خود را حفظ کند، باید به باز بودن سیستم خود اجازه بدهد.

جلال میرزایی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با نیاز اصلاح طلبی به بازتعریف و جابه جایی سران اصلاح طلبان گفت: فرد یا در جریان اصلاح طلبی تعریف می شود یا رهبر معنوی و یا از افراد موثر این جریان است یا جزو دبیران احزاب اصلاح طلب است یا عضوی ساده و یک حامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جریان در انتخابات ورود کرد و نتیجه ای نگرفت. اگر به دلیل نتیجه نگرفتن در انتخابات نظام را مخاطب قرار می دهیم و می گوییم نظام گوش کن و صدای مردم را بشنو و آرا باطله را به رخ نظام بکشیم و آنهایی را که شرکت نکرده اند به رخ بکشیم خب ما الان در چنین جایگاهی نیستیم.

او افزود: بنابراین ابتدا باید تکلیف را با خودمان روشن کنیم؛ نیازی نیست ما نگران نظام باشیم ما ابتدا باید تکلیف خود را با پایگاه اجتماعیمان روشن کنیم. باید بدانیم چرا حامیان دیروز ما امروز به کمکمان نمی آیند. به نظر من امروز بیشتر باید بر این موضوع تمرکز کرد و باید بدانیم که چه اتفاقی افتاده است، سوال اساسی این است و دوم باید گفت چه کار باید کرد؟

او در رابطه با چرایی انفعال اصلاحات در انتخابات های اخیر توضیح داد: درباره چرایی این اتفاق برخی از اصلاح طلبان تمرکز خود را بر روی آرا باطله گذاشته اند و آرا برخی از شهر ها را بسیار کم دانسته اند و کسانی را که شرکت نکرده اند مورد توجه قرار داده اند این ها برای توجیه خوب است. اما تکلیف ما با خودمان چه می شود؟ چرا این وضعیت برای ما پیش آمد؟ اگر می خواهیم بحث جناحی داشته باشیم و به عنوان یک اصلاح طلب صحبت کنیم اول باید پیام مردم به خودمان را بگیریم وبر روی این پیام تامل کنیم و چرایی آن را مورد توجه قرار بدهیم.

میرزایی با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان نباید قهر با سیاست را رواج بدهند، ادامه داد:  به نظر من آقای زیباکلام این ظرفیت را دارد که افکار عمومی و جامعه و نخبگان این بحث را از او بپذیرند. اما از ما به عنوان اصلاح طلبان که مردم را به انتخابات دعوت کرده ایم نمی پذیرند و ما نباید بر روی این موضوع کار کنیم باید اجازه داد تا هر کسی کار خود را انجام بدهد.

این فعال سیاسی اظهار کرد: باید هم از بالا و هم از پایین به مشکلات جریان اصلاحات نگاه کرد. آنچه که اتفاق افتاد و این وضعیت را رقم زد از پایین به بالا بود. یعنی نارضایتی فعالان سیاسی اصلاح طلب و حامیان جریان اصلاح طلبی باعث شد این وضعیت بوجود بیاید. باید بدانیم چرا پایگاه های جریان اصلاح طلبی از این جریان ناراضی هستند و امروز خود به منتقدین جریان اصلاحات مبدل شده اند. اگر می خواهیم اصلاح کنیم باید مسائل و مشکلات را از پایین به بالا بررسی و اصلاح کنیم.

او اذعان کرد: ما تکلیف را از پایین روشن نکرده ایم نقشی برای حامیان این جریان در روستاها و مناطق دور افتاده تعریف نشده است و این حامیان پذیرفته نشده اند و به حال خود رها شده اند. اگر در دانشگاه ها حامیان جریان اصلاحات را داریم باید نقشی برای آنها تعریف کنیم‌ این نقش کار احزاب است. بسیاری از احزاب اصلاح طلب خانوادگی شده اند و بسیاری از آنها در حالی حکومت را به انحصار طلبی متهم می کنند که خود احزاب انحصار طلب هستند. آنها با وجود اینهمه اقبال نتوانستند تشکیلات خود را گسترش بدهند و دموکراسی را در بین خودشان جاری کنند و عضو گیری نکرده و نقشی برای حامیان تعریف نکرده اند.

میرزایی تصریح کرد: بسیاری از دبیران احزاب و اعضای شورای مرکزی در احزاب اصلاح طلب سال ها است که ثابت هستند و به محض اینکه می خواهند پوست اندازی کنند مقاومت ایجاد می شود و بعد دچار انشعاب می شوند. با این وضعیت و شرایط نمی توان اصلاحات را به روز رسانی و جریان احزاب را نوسازی کرد.

او در انتها بیان کرد: می گوییم چرا برخی از افراد در مجامع حکومتی سن بالایی دارند و سال ها است که فقط همین افراد هستند اما در مورد احزاب همین را سوال کنید حزبی که در ارتباط با جامعه است و از محیط تاثیر می پذیرد و حزبی که می خواهد اثر گذاری خود را حفظ کند باید به باز بودن سیستم خود اجازه بدهد.۷ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا انتخابات اصلاح طلبان جامعه نخبگان مشکلات دموکراسی اعضای شورای پوست انتخاب جلال میرزایی انتخابات 1400 احزاب اصلاح طلب اصلاح طلبان جریان اصلاح اصلاح طلبی شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۳۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرات منفی استرس روی چهره و ظاهر افراد

استرس اثرات مختلفی روی جسم و روح شما دارد و کیفیت خواب، رژیم غذایی و حالت کلی روحی شما را تحت تاثیر قرار می دهند. اما بسیاری از ما از اثرات آن باخبر نیستیم.

به گزارش نمناک، استرس می تواند عاملی برای مشکلات پوستی مثل آکنه، ریزش موی سکه ای یا ایجاد تیرگی زیر چشم باشد که همگی علامت مشکلات بزرگ تر هستند.متاسفانه اگر استرس را کاهش ندهید، اثرات آن روی مو و پوست شما بلند مدت خواهد بود. 

آکنه

پوست بخش مهمی از بدن محسوب می شود که به راحتی تحت تاثیر استرس قرار می گیرد. فرقی ندارد که چه مشکلی برایش ایجاد شود. ممکن است با آکنه، پسوریازیس و اگزما مواجه شود. استرس باعث آزاد شدن کورتیزول می شود که هورمون هایی را در بدن تولید کرده و باعث افزایش تولید چربی در پوست خواهد شد.

تعادل بین باکتری خوب و باکتری بد را در معده به هم می ریزد و آکنه را ایجاد می کند.

نازک شدن مو

استرس باعث می شود که مو های شما از مرحله رشد وارد مرحله استراحت شود و در نتیجه ریزش آن افزایش پیدا می کند و چرخه طبیعی آن به هم می ریزد. ممکن است عاملی برای طاسی موضعی یا سکه ای باشد که باعث کچلی روی نواحی مختلف می شود. در مردان موی ریش آن ها نیز نازک می شود. پس باید مراقب نوع واکنش خود نسبت به استرس باشید.

پوست خشک

اکثر ما به اندازه کافی آب نمینوشیم. از طرفی استرس داشتن باعث خشکی مزمن پوست می شود و وضعیت را بدتر می کند. اگر استرس دارید، یعنی به اندازه کافی آب نمی نوشید. در نتیجه پوستتان خشک می شود. افرادی که استرس دارند، به قهوه و نوشابه تمایل پیدا می کنند یا دچار کمبود خواب می شوند که همین موضوع وضعیت پوست را بدتر و خشک تر می کند. کورتیزول همچنین حالت ارتجاعی پوست را نشانه می گیرد.

بنابراین کم آبی وضعیت را بدتر خواهد کرد. در چنین حالتی باید از مرطوب کننده، آبرسان و با کیفیت بالا استفاده کنید. لایه بردار ها هم می توانند در این شرایط وضعیت را بهبود ببخشند.

لکه های تیره یا پف زیر چشم

اختلال مزمن خواب باعث می شود که مایعات زیر پلک شما تجمع پیدا کند و در نتیجه رطوبت اضافی در آن ناحیه جمع می شود و این ناحیه پف می کند. پوست اطراف چشم معمولاً نازک تر از نواحی دیگر بدن است و با افزایش سن نازک تر هم می شود.

استفاده از کرم دور چشم هنگام صبح یا سرم، سریعا می تواند این وضعیت را بهبود ببخشد اما مهم ترین عامل این است که استرس را کنترل کنید.

چین و چروک و خطوط دور چشم

استرس باعث می شود که شما به پیری زودرس پوست دچار شوید و خواب تان را نشانه می گیرد. حالت چشم های شما را عوض می کند و زیبایی ابروهای شما را کم می کند و همین باعث می شود که ظاهر جوان خود را از دست بدهید. یکی دیگر از اتفاقاتی که برای پوست تان می افتد، این است که چین و چروک مخصوصاً در ناحیه پیشانی رخ می دهد.

خشکی پوست و مشکلات قاعدگی

استرس به دلیل اختلالات موجود در هورمون کورتیزول عاملی برای ایجاد نوسانات در استروژن نیز خواهد بود و باعث می شود که در دوران قاعدگیِ شما اختلالات ایجاد شود. کمبود استروژن باعث کمبود کلاژن و کمبود رطوبت و در نتیجه خشکی بیش از حد پوست می شود و استروژن شما به حدی می رسد که به سختی پریود شوید و در نتیجه وضعیت تان به هم می ریزد.

افزایش سایز فک

دندان قروچه هنگام استرس یکی از بزرگترین مشکلاتی است که بعضی از افراد با آن مواجه هستند. متاسفانه این عادت باعث می شود که عضلات ناحیه فک بیش از حد کار کنند و در نتیجه نه تنها دندان تان آسیب می بینند، بلکه فک سنگین تر از حالت معمول می شود و ماهیچه ها بزرگ تر خواهند شد.

پیری زودتر پوست

کلاژن ماده ی ضروری برای حفظ جوانی پوست است و افرادی که درگیر استرس زیاد هستند، میزان کلاژن در پوستشان کاهش یافته و زودتر پیر میشوند و به اصطلاح صورتشان پیرتر از سنشان بنظر میرسد.

رابطه زیادی بین اختلالات هورمونی و استرس وجود دارد. روحیه ما تاثیر زیادی روی جسم ما دارد و فیزیولوژی و جسم ما تاثیر زیادی روی تعادل هورمونی دارند. این استرس مزمن باعث می شود که تغییرات هورمونی در بدن ایجاد شود و شما با مشکلاتی مثل بی خوابی، گرسنگی مداوم، اضافه وزن کاهش کلاژن مواجه شوید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!
  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • اثرات منفی استرس روی چهره و ظاهر افراد
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • حال و هوای انتخاباتی در ۱۵ استان
  • ببینید | تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان البرز
  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد
  • دانشجویان در آمریکا و اروپا بیداری افکار عمومی را رقم زدند
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب