Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-03@03:40:02 GMT

خیز طلا برای شکستن قیمت بالاتر

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۵۴۲۰۶

 طلا پس از سقوط ۱۰۰ دلاری که دو هفته پیش تحت تاثیر سیگنالهای بانک مرکزی آمریکا درباره احتمال افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره داشت، هفته گذشته را با حدود ۰.۵ درصد افزایش به پایان برد که نخستین افزایش هفتگی پس از سه هفته کاهش متوالی بود. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار نیویورک با یک دلار و ۱۰ سنت معادل ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصد افزایش، در ۱۷۷۷ دلار و ۸۰ سنت بسته شد.

تحلیلگران با دقت به دلار آمریکا، بازده اوراق خزانه و آمار اقتصاد کلان آمریکا که عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا هستند، چشم دوخته اند.

در نظرسنجی کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت ۱۳ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۵۳.۸ درصد نسبت به افزایش قیمت طلا خوش بین بودند. نیمی دیگر به دو دسته مساوی بین کاهش قیمت و قیمت خنثی تقسیم شدند.

روند مشابه در نظرسنجی آنلاین از سرمایه گذاران خُرد دیده شد. از میان ۸۳۹ نفری که رای دادند، ۵۴.۱ درصد به افزایش قیمت طلا خوش بین و ۲۴.۲ درصد بدبین بودند در حالی که ۲۱.۷ درصد نظر خنثی داشتند.

صعود اونس طلا به بالای مرز ۱۸۰۰ دلار به عنوان نشانه مثبتی ارزیابی شد که بازار منتظر مشاهده آن است.

مارک چندلر، مدیرکل شرکت بانوک برن گلوبال فارکس به کیتکونیوز گفت: شاخصهای نیروی صعودی فعال شده اند و به نظر می رسد کف قیمتی در حدود ۱۷۷۳ دلار شکل گرفته است. حرکت به بالای ۱۸۰۰ دلار به کف رسیدن قیمت طلا را تایید خواهد کرد.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA گفت: ریزش قیمت طلا از نقطه نظر فنی روند خود را طی کرده است. من به قیمت طلا در هفته آینده خوش بین هستم و به نظر می رسد بهبود معاملات طلا آغاز شده است.

همچنین این دیدگاه وجود دارد که ریزش قیمت ناشی از سیگنال بانک مرکزی آمریکا بیش از حد بوده است به خصوص با در نظر گرفتن اظهاراتی که جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در جلسه سه شنبه گذشته در برابر کنگره داشت.

آدریان دی، رییس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی به کیتکونیوز گفت: با عقب نشینی مقامات بانک مرکزی آمریکا از موضع موافق با افزایش نرخهای بهره که اوایل ماه جاری داشتند و درک روزافزون از استمرار تورم، طلا از ریزش قیمت شدیدی که پس از نشست بانک مرکزی آمریکا داشت، بهبود پیدا خواهد کرد.

چندلر خاطرنشان کرد یک سیگنال مثبت دیگر وضعیت بیت کوین است که پس از سقوط به پایین ۳۰ هزار دلار، شاهد ازسرگیری روند صعودی نبود و هفته گذشته همه رشدی که از ابتدای سال تاکنون داشت را از دست داد.

تحلیلگرانی که به افزایش قیمت طلا بدبین هستند به تقلای طلا برای بهبود پس از ریزش حدود شش درصدی که تحت تاثیر سیگنال بانک مرکزی آمریکا پیدا کرد، اشاره می کنند. آدام بوتون، استراتژی ارزی ارشد فارکس لایو گفت: طلا از زمان نشست بانک مرکزی آمریکا برای بهبود قیمت حتی چس از عقب نشینی دلار آمریکا، تقلا کرده است. این نشانه عالی نیست. ترجیح می دهم دست نگه دارم و چند روز دیگر منتظر بمانم اما اگر طلا تا چند روز آینده نتواند به بالای ۱۸۰۰ دلار صعود کند، یک نشانه فروش است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۴۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟

آفتاب‌‌نیوز :

در روز‌های اخیر و همزمان با کاهش نوسانات ارزی و تخلیه هیجانات کاذب از بازار، برخی نمایندگان در اظهارنظر‌هایی عجیب سعی در تخریب ارزش پول ملی کشورمان دارند.

البته که انتقاداتی به افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی وارد است، ولی نباید فراموش کرد که آنچه در هفته‌های اخیر موجب افزایش قیمت ارز شد، تشدید تنش‌های سیاسی در منطقه بود و با آرام شدن فضا از شدت نوسانات ارزی هم کاسته شد.

مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس‌کل بانک مرکزی، اگر نمی‌توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند، چون با کاغذ پاره فرقی ندارد.»

قمری‌وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به اظهارات اخیر میرسلیم گفت: عقل سلیم حکم می‌کند انسان قبل از گفتار و نوشتار، کمی فکر کند!

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟