Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج خسرونیا، با اشاره به مباحث مطرح شده در سی و یکمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران که به صورت مجازی برگزار می‌شود، به خبرنگار مهر، گفت: عوارض کووید ۱۹ در مغز تحت عنوان نورو کووید در سی یکمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران توسط اساتید اعصاب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با عنوان این مطلب که تعدادی از بیماران کووید ۱۹ ممکن است با تشنج فلج اندام و نیمه بدن مراجعه کنند، افزود: همچنین تعدادی از بیماران به علت تأخیر کمبود اکسیژن اختلال الکترولیت سقوط فشار خون با علائم مغزی مراجعه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسرونیا ادامه داد: متأسفانه بعضی از بیماران با علائم تیپیک ام اس مراجعه می‌کنند و حتی سی تی اسکن مغز هم علائم مغز را نشان می‌دهد.

وی افزود: همکاران باید توجه خاص داشته باشند بعضی از بیماران با علائم شدید انسفالوپاتی مراجعه می‌کنند با علائم تیپیک کووید و یا بدون علائم کووید باشند. بنابراین با توجه به شیوع کووید ۱۹ توصیه می‌شود بیمارانی که با علائم عصبی مراجعه می‌کنند به فکر کووید ۱۹ باشیم و از درمان آن غافل نشویم

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران تاکید کرد: در این کنگره پیشنهاد شد کسانی که دارای علائم عصبی هستند درمان کووید ۱۹ آنها ادامه پیدا کند.

کد خبر 5244064

منبع: مهر

کلیدواژه: متخصص داخلی کووید 19 واکسن کرونا ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا سازمان بیمه سلامت رژیم غذایی سازمان غذا و دارو تغذیه سالم نوزاد فشار خون واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ارز دارو جامعه پزشکی مراجعه می کنند کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۴۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس امور بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تاکنون یک سوم جمعیت بالای ۳۰ سال برای انجام غربالگری قلب به مراکز بهداشت مراجعه کرده اند، از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بقیه هم خواست که با مراجعه سریعتر به این مراکز، تحت غربالگری قلب قرار بگیرند.   دکتر بابک اقبالی افزود: برنامه غربالگری قلب حوزه بیماری‌های غیرواگیر از سن ۳۰ سالگی به بعد انجام می‌شود، به این صورت که برای گروه سنی ۳۰ تا ۶۰ سال، هر سه سال یک بار و برای افراد بالای ۶۰ سال سالی یک بار، است.   وی ادامه داد: در حوزه غربالگری قلب میزان مراجعات در روستا‌ها ۷۰ درصد و در شهر‌ها ۳۰ درصد بوده که بسیار پائین است و ما از موارد باقی مانده در شهر‌ها و روستا‌ها می‌خواهیم که به نزدیکترین مرکز بهداشت مراجعه کنند تا تحت غربالگری قلب قرار بگیرند.   او با بیان اینکه در غربالگری قلب مواردی همچون کلسترول، قند خون، فشار خون، چربی خون، میزان قد و وزن، سابقه خانوادگی و ... مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در مواردی که احتمال خطر برایشان وجود داشته باشد فاصله زمانی برنامه مراقبتی‌شان کمتر می‌شود و به این افراد دارو‌های موردنیاز متناسب با وضعیتشان تجویز می‌شود.   دکتر اقبالی اضافه کرد: همچنین موارد با وضعیت بدتر و شدیدتر به سطوح ۲ و ۳ ارجاع می‌شوند و اگر فرد بیمار مشکلات دیابت، فشار خون، قند خون و چربی خون را داشته باشند، پرونده جداگانه‌ای برایش تشکیل می‌شود تا که مشکلاتش به‌طور ویژه‌تر و تخصصی‌تر با توجه به سابقه بیماری زمینه‌ای که دارد مورد بررسی و درمان قرار بگیرد.   رئیس امور بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در موارد غربالگری شده برخی از افرادی که نیازمند آزمایش و پیگیری مجدد بودند، این برنامه را ادامه ندادند که این پیگیری نکردن، آسیب‌زا است و باعث می‌شود مشکلات احتمالی به‌موقع شناسایی و درمان نشوند.   دکتر اقبالی افزود: در مشاوره‌هایی که در حوزه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر انجام می‌شود مواردی همچون آموزش تغذیه سالم، آسیب‌های ناشی از مصرف سیگار و دخانیات، مشکلات ناشی از مصرف نوشیدنی‌های گاز دار و ... ارائه و بیان می‌شود و نیز پاسخگوی سؤالات حاضران در این برنامه‌های مشاوره‌ای هم هستیم.   وی در پایان گفت: با دوری از مصرف دخانیات، تغذیه سالم و فعالیت‌های بدنی و کنترل استرس می‌توان از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کرد.

دیگر خبرها

  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور