Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثمینی گفت: برای بالابردن سطح آگاهی مردم، ایجاد اماکن آموزشی مانند کتابخانه ها ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان ازخرم آباد، « محمود ثمینی» در آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهرستان الیگودرز، اظهار داشت: نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی مهم ترین گام  در راستای ارتقایفرهنگی جامعه است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: فرهنگ از مهمترین ارکان جوامع است که در کنار مسائل معیشتی، رسیدگی به آن باید در سرلوحه امور قرار گیرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران کاملا مبتنی بر فرهنگ به وقوع پیوست و از بدو انقلاب کسانی وکشورهایی که از تسلط مجدد بر امور این مملکت ناامید شدند، از همان ابتدا تاکنون در حال انجام اقدامات ضد فرهنگی بر علیه کشور هستند .

 

ثمینی افزود: در تقابل با مسائل فرهنگی نباید از گزینه برخورد نظامی استفاده شود، بلکه نیازمند حفظ فرهنگ اصیل خود هستیم و به نوعی باید گفت فرهنگ جواب فرهنگ است.

 

معاون استاندار لرستان تصریح کرد: در هر لحظه باید هر اقدامی که در جهت آگاه سازی و توسعه اصالت فرهنگ بومی کشور به مردم وجود دارد انجام دهیم.

 

ثمینی یادآور شد: عمدتاً نفوذ بیگانگان در جوامع بر اثر ناآگاهی، بی اطلاعی و کم سوادی مردم آن جوامع صورت می گیرد که نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مقابله با این پدیده اقدام به ایجاد اماکن فرهنگی بسیاری خصوصا کتابخانه ها و مراکز اطلاع‌رسانی در سطح کشور نموده است.

 

وی کتاب و کتابخوانی را از مقوله های بسیار گسترده ی فرهنگی عنوان کرد و افزود: طی دو سال گذشته قریب به ۳۰ درصد از پروژه های فرهنگی و کتابخوانی در استان تکمیل و به بهره برداری رسیده اند که فرصت بسیار مغتنمی برای مردم فهیم لرستان است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در ادامه به فرهنگ اصیل مردمان بختیاری اشاره کرد و گفت: در سال های پیش از انقلاب هرچه دشمنان نظام تلاش کردند بین عشایر واقوام مختلف من جمله لرهای بختیاری تفرقه اندازی کنند، بعلت اصالت وغنای فرهنگی ایشان موفق نشدند و مردمان این سرزمین همواره در دفاع از ارزش های فرهنگی خود مقابل اجنبی ایستادگی کرده اند .

 

ثمینی خاطرنشان کرد: جهل، دشمن بشریت است و برای از بین بردن جهل باید در زمینه توسعه فرهنگ و ایجاد اماکن آموزشی وکتابخانه ها در کنار تقویت هنر و هنرمندان، شعرا، نویسندگان و ادیبان اقدام صورت گیرد.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: آگاهی بخشی فرهنگسازی کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۵۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمامی که کافه کتاب شد

حسینی مسئول کافه کتاب نیکان در بیرجند گفت: به کتابخوانی علاقه زیادی دارم و از هر فرصتی برای خواندن کتاب جدید استفاده می‌کنم و این علاقه سبب شد تا در تابستان ۱۴۰۰ ایده ایجاد کافه کتاب در ذهنم کلید بخورد.

او افزود: پس از تحقیقات متعدد، در مرکز بیرجند شناسی به یک ساختمان قدیمی رسیدم که در گذشته به عنوان حمام استفاده می‌شد و آن را مکانی مناسب برای این کار دیدم.

حسینی اظهار کرد: پس از رایزنی و دریافت مجوز‌های لازم، اقدام به تهیه کتاب‌هایی در حوزه‌های روان‌شناسی و انگیزشی کردم.

بیشتر بخوانید

راه اندازی دومین پاتوق کتاب بزرگ کشور در بیرجند

مسئول کافه کتاب نیکان در بیرجند هدف از ایجاد این کافه کتاب را افزایش آگاهی جامعه و بالا بردن فرهنگ کتابخوانی در شهرستان بیرجند عنوان کرد.

او با بیان اینکه اکنون بیش از هزار جلد کتاب در این مجموعه داریم، تصریح کرد: کافه کتاب پذیرای همه محدوده‌های سنی از جمله کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و میانسالان است تا علاقه‌مندان به کتاب بتوانند از محیط آرام و باصفای این مجموعه برای مطالعه استفاده کنند.

برنامه و ساعت کاری کافه کتاب در مجاورت ارگ بهارستان و در بافت تاریخی شهر بیرجند در مرکز بیرجند شناسی، صبح‌ها از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و بعداز ظهر‌ها ۱۶:۳۰ تا ۱۹:۳۰ است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • بازدید وزیر فرهنگ از مراحل آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران
  • حمامی که کافه کتاب شد
  • نمایشگاه کتاب تهران متعلق به جریان فرهنگ و ادب کشور است
  • باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی کتاب باشد
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • ارگان‌زدگی؛ گریبان‌گیر نمایشگاه کتاب است