Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، «ویرجین گلکتیک» که یک شرکت انگلیسی و یکی از شرکت‌های پیشتاز در صنایع گردشگری فضایی است، اعلام کرد که پروانه FAA به این شرکت اجازه می دهد تا اولین پرواز آزمایشی کاملا خدمه دار خود را تابستان امسال انجام دهد.

ویرجین گلکتیک اعلام کرد که اداره هواپیمایی دولت فدرال، «بازبینی گسترده» داده های آخرین پرواز آزمایشی این شرکت را در ماه مه (اردیبهشت- خرداد ۱۴۰۰) به پایان رسانده و نتیجه گرفته است که فضاپیمای این شرکت در تمام اهداف پروازی عملکرد خوبی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرواز آزمایشی ۲۲ مه (اول خرداد) سومین پرواز فضایی خدمه دار این شرکت و اولین پرواز از «فرودگاه فضایی نیومکزیکو» شرکت ویرجین بود. این پرواز به سرعت ۳ ماخ و ارتفاع ۵۵ مایل یا تقریباً ۳۰۰ هزار فوت رسید. پروازهای عادی تجاری معمولاً بالاتر از ۳۵ هزار فوت پرواز نمی کنند.

«مایکل گلونایزر» مدیر عامل شرکت «ویرجین گلکتیک» روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: از نتایج آخرین پرواز آزمایشی خود که به اهداف بیان شده در آزمایش پرواز رسیده است، فوق العاده خوشحال هستیم. این پرواز بدون نقص انجام شد و نتایج این آزمایش ایمنی و ظرافت سیستم پرواز را نشان می دهد.

گلونایزر گفت: مجوز FAA به شرکت ویرجین گلکتیک اجازه می دهد که تابستان امسال اولین پرواز آزمایشی خدمه دار خود را انجام دهد. هنوز تاریخی برای این پرواز اعلام نشده است.

این تاییدیه برای شرکت «ویرجین گلکتیک» تنها دو هفته پس از آن صورت گرفت که «جف بزوس» بنیانگذار شرکت « بلو اوریجین» اعلام کرد که وی در پرواز فضایی شرکت خود در روز ۲۰ ژوئیه (۲۹ تیر) حضور خواهد داشت.

این اولین پرواز فضایی مسافربری شرکت «بلو اوریجین» خواهد بود. در این پرواز، فضاپیمای «نیوشیپرد» شرکت بلو اوریجین از فرودگاه فضایی این شرکت در نزدیکی «ون هورن» در تگزاس در حدود ۱۲۰ مایلی جنوب شرقی «ال پاسو» به فضا می رود.

برچسب‌ها فضاپیما فضا اکتشافات فضایی ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فضاپیما فضا اکتشافات فضایی فضاپیما فضا اکتشافات فضایی ایالات متحده آمریکا پرواز آزمایشی ویرجین گلکتیک اولین پرواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۶۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد

فنلاند در راستای طرح دیجیتالی کردن خدمات، نخستین کتابخانه الکترونیک جهان را راه‌اندازی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کتابخانه ملی فنلاند خدمات کتابخانه الکترونیکی خود را راه‌اندازی کرده است که به عنوان یک پلتفرم پیشگام در جهان معرفی شده است. در حال حاضر، این شبکه برای ۸۵ درصد از ساکنان فنلاند در دسترس خواهد بود. این کتابخانه الکترونیکی به عنوان یک برنامه قابل دانلود برای گوشی‌ها و تبلت‌ها در دسترس است و به کاربران امکان می‌دهد کتاب‌های الکترونیکی، صوتی و مجلات دیجیتال را امانت بگیرند. این کشور، رویکرد دیجیتال را برای در دسترس قرار دادن هرچه بیشتر خدمات مرتبط با کتاب انجام داده است تا هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهد.

به جای کارت کتابخانه، هنگام اولین ثبت‌نام برای سرویس از احراز هویت پیشرفته استفاده می شود. هر کسی که شهرداری محل سکونتش به این سرویس ملحق شده است، می‌تواند از کتابخانه الکترونیکی استفاده کند. هزینه این خدمات به ازای هر ساکن برای شهرداری ها ۰.۷ یورو است.

بر اساس گزارش ها، سرویس مشابه و در عین حال متفاوتی در دانمارک نیز توسعه یافته است و این ایده در سایر کشورهای شمال اروپا نیز در حال اجراست.

به عنوان یک سرویس جدید، مدیران پروژه هنوز نمی‌دانند که چگونه این رویکرد در آینده توسعه خواهد یافت. فقط زمان نشان می‌دهد که کدام اقلام بیشتر برای استقراض درخواست می‌شوند. کاربران برنامه همچنین می‌توانند بازخورد خود را در مورد این سرویس ارسال کنند و به پیشرفت بعدی آن کمک کنند.

به نظر می‌رسد که کتابخانه الکترونیکی نیز از بعضی مشکلات ذاتی کتابخانه های قدیمی رنج می‌برد، به‌ویژه این واقعیت که کاربران احتمالاً باید مدتی منتظر بمانند تا مطالب جدید منتشر شده برای امانت در دسترس قرار گیرند.

اما نکته مهم این است که مطالب خواندنی به زبان های فنلاندی، سوئدی و انگلیسی در دسترس خواهد بود.

کد خبر 749601

دیگر خبرها

  • اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • چین خاک سرخ مریخ را به زمین می‌آورد!
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • اتوبوس گردشگری گرگان راه اندازی می شود
  • اولین پرواز شهرکرد به عسلویه انجام شد
  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد