Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - به مناسبت هفته حقوق ضدبشر آمریکایی"شب شعر پرواز ۶۵۵" با حضور شاعران انقلاب اسلامی بر روی یکی از شناورهای بندر امام خمینی(ره) استان خوزستان و در کنار سواحل آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس، برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از    بندر امام (ره)   ، 12 تیرماه 1367 با حمله موشکی ناو وینسنس امریکا به هواپیمای مسافربری ایرباس جمهوری اسلامی ایران بر فراز خلیج فارس، جنایت بزرگ دیگری در پرونده سراسر جنایت امریکایی ها به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اثر این جنایت هولناک که هرگز از حافظه ملت ایران و جامعه بین الملل پاک نخواهدشد، 298 نفر غیرنظامی مظلومانه به شهادت رسیدند. بخش قابل توجهی از جنایت جنگی امریکا در طول تاریخش، جنایت ضدبشری و جنایت علیه غیرنظامیان بی دفاع بوده و ساقط کردن هواپیمای ایراباس، یکی از نمونه های این نوع جنایات است. در میان شهیدان این هواپیمای مسافربری  57 کودک زیر 12 سال هم حضور داشتند.

شامگاه جمعه 4 تیر ماه 1400 "شب شعر پرواز 655" با حضور شاعران انقلاب اسلامی به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان خوزستان  بر روی یکی از شناورهای بندر امام خمینی(ره)  استان خوزستان و در کنار سواحل آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس برگزار شد و این شعراء با زبان فارسی و عربی یاد و خاطره شهدا و جنایت‌های حقوق ضدبشری آمریکایی را با زبان گویای شعر، ترسیم کردند.

مراسم بزرگداشت «هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» در همدان برگزار می‌شودبررسی وضعیت حقوق بشر عربستان در اجلاس سازمان مللانتقاد دیده‌بان حقوق بشر از عدم درج نام اسرائیل و عربستان در لیست «ناقضان حقوق کودکان»انتقاد شدید سازمان حقوق بشری به نقض حقوق پناهندگان در اروپاانتقاد دیده‌بان حقوق بشر از نقض فاحش حقوق کودکان در بحرین/ شهادت جوان شیعه زندانی در بحرین

محمد شهباز گهرویی مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر امام خمینی(ره) در کنار سواحل آب‌های نیلگون خلیج فارس اظهار داشت: سالروز حمله ناجوانمردانه ایادی آمریکا به هواپیمای غیرنظامی و مسافربری پرواز 655 جمهوری اسلامی ایران که منجر به شهادت 298 نفر از هموطنان ما شد، به هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است هر چند که یک هفته برای بیان جنایت‌های آمریکا، کم است و باید هر روز صحبت شود.

وی افزود: براس نخستین بار حوزه هنری انقلاب اسلامی استان خوزستان در کنار سواحل آب‌های نیلگون خلیج فارس همان جایی که این حادثه تلخ و جنایت بشری صورت گرفت، یک برنامه و رویداد هنری-ادبی را بر روی یکی از شناورهای حاضر در اسکله بندر امام خمینی(ره) و بر روی آب های خلیج فارس برنامه‌ریزی کرده است.

شهباز گهرویی با بیان اینکه هشت نفر از شاعران انقلاب اسلامی استان خوزستان و کشور در شب شعر حقوق بشر آمریکایی و موضوع های مرتبط حضور دارند، گفت: 4 نفر شاعران مهمان از تهران و اصفهان و 4 نفر از شاعران هم استانی و شهرهای بندرهندیجان، دزفول و اهواز به مناسبت حقوق بشر آمریکایی و موضوع های مرتبط، با زبان فارسی و عربی شعرخوانی کردند.

وی افزود: مصطفی محدثی، علی داودی و یزدانی از تهران، جهان‌دار از اصفهان، زهرا شعبانی، زهرا آراسته نیا، سید علیرضا شفیعی و حیدرعلی حزباوی از خوزستان در این شب شعر حضور داشته و جنایات آمریکایی را با زبان شعر انقلابی ترسیم و محکوم کردند و یاد شهدا این حادثه تلخ را گرامی داشتند. 

مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی استان خوزستان درباره پیام اصلی این مراسم در برابر جنایت سرنگونی هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران، بیان داشت: حاصل خون شهدا در حال حاضر سبب شد که جوانان ایران اسلامی در خلیج فارس با اقتدار و قدرت بیشتر از گذشته بایستد و آمریکای جنایتکار جرات کارهای کوچک‌تر از آن را هم نداشته باشد.

وی گفت : اعتبار و ارزش امروز جمهوری اسلامی ایران حاصل خون شهدا است و آمریکایی جنایتکار در دنیا اعتبار و ارزشی ندارند و منفورتر از گذشته است.

انتهای پیام/338/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد حوزه هنری انقلاب اسلامی استان خوزستان جمهوری اسلامی ایران بندر امام خمینی ره حقوق بشر آمریکایی خلیج فارس شب شعر بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۴۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، تاکید کرد: جوشش جوانان نشانگر این است که دوران تحریف تاریخ و وارنه نشان دادن حقیقت توسط صهیونیسم با ابزار رسانه و سلطه‌گری به پایان رسیده و این موج بیداری که امروز در دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن هستیم، ارمغان خیزش افکار عمومی ضد جنایت‌های صهیونیسم است. متن بیانیه به شرح ذیل است:

بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ

علائم زیادی وجود دارد که نظم کنونی جهان دارد تغییر پیدا می‌کند و نظم جدیدی بر جهان حاکم خواهد شد

رهبر معظم انقلاب در دیدار دانش آموزان(۱۴۰۱/۰۸/۱۱)

بیش از شش ماه از حملات وحشیانه، ناجوانمردانه و ضد انسانی رژیم اشغالگر قدس به غزه می‌گذرد. ده‌ها هزار انسان که عموم آنها کودکان، زنان و مردم بی دفاع بوده‌اند آماج حملات ویرانگر این رژیم جعلی قرار گرفته‌اند. همزمان با این جنایت‌ها موجی از اعتراض گسترده در جهان علیه متجاوزان و جنایتکاران صهیونسیت آغاز شد و تمام ابزارها و ظرفیت‌های نظام سلطه از جمله نهادهای حقوقی بین‌الملل و قدرت رسانه‌ای غرب، برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت‌ها مورد استفاده قرار گرفت و علی‌رغم همه این تلاش‌ها، صهیونست‌ها و حامیان آنها در جنگ روایت نیز در برابر موج آزادی خواهی شکست خورده و افکار عمومی در جهان اکنون بیش از هر زمان علیه آن‌ها و نظام سلطه بیدار شده است.

دانشگاه و نهاد علم در تاریخ همواره آغازگر تحولات سیاسی و اجتماعی بوده و نفی استبداد و آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است که در این موضوع نیز شاهد انفجار و خروش وجدان‌های بیدار جوانان دانشجو علیه جنایت‌های ضد بشری و نسل‌کشی در غزّه بودیم که این جوشش جوانان نشانگر این است که دوران تحریف تاریخ و وارنه نشان دادن حقیقت توسط صهیونیسم با ابزار رسانه و سلطه‌گری به پایان رسیده و این موج بیداری که امروز در دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن هستیم، ارمغان خیزش افکار عمومی ضد جنایت‌های صهیونیسم است.

از سوی دیگر فرهنگ رایج نظام‌های آموزش عالی در جهان؛ استقلال دانشگاه‌ها و نهادهای علمی در ساحت‌های گوناگون از جمله استقلال علمی و آزادی در بیان نظرات، دیدگاه‌ها و اندیشه‌ها بوده است و آزادی آکادمیک در نظام های آموزشی اصلی پذیرفته شده و مورد احترام است. اما در کشوری که خود را مدعی اول آزادی بیان در جهان می‌داند، شاهد هستیم که نقاب از صورت آنها کنار رفته و چهره حقیقی آزادی در غرب نمایان شده است و شدیدترین برخوردها و سرکوب‌ها علیه دانشجویان و اساتیدی که اعتراض مسالمت آمیز به نسل‌کشی و جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی داشتند توسط نیروهای نظامی در داخل دانشگاه‌های آمریکا صورت گرفته است.

ضرورت دارد؛ کلیه تشکل‌های دانشگاهی و نهادهای علمی در ایران و جهان از این اعتراضات مسالمت‌آمیز که علیه نظام سلطه شکل گرفته است، حمایت کرده و تأکید می‌کند جنبش های دانشگاهی ضمن استمرار این تجمعات، اجازه ندهند نظام استکبار در پناه قانون‌های اجتماعی و نهادهای بین‌المللی خودساخته صدای وجدان‌های بیدار در جهان را خاموش کنند و فارغ از هر گرایش سیاسی، دینی و مذهبی به حمایت از این جنبش سراسری دانشگاهی بپردازند.

امید است در پرتو این بیداری وجدان‌های پاک، شاهد نابودی رژیم جنایتکار صهیونیست و رفع ظلم و زورگویی در جهان و حرکت در مسیر تعالیم الهی باشیم.

کد خبر 6090922

دیگر خبرها

  • اولین جلسه هیئت مدیره استقلال با هلدینگ خلیج فارس
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • پرواز پاراگلایدرها در آستانه روز ملی خلیج فارس
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد
  • واگذاری «استقلال» به هلدینگ خلیج فارس با عدل و انصاف سازگار نیست