Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس هیئت نجات غریق استان اصفهان از بازگشایی استخرها در فصل تابستان خبر داده و گفت: استخرهای روباز و استخرهای سرپوشیده‌ای که قابلیت تبدیل به روباز را دارند، مجوز فعالیت در وضعیت نارنجی را دریافت خواهند کرد. - اخبار استانها -

محسن تابش‌فر در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در اصفهان درباره عملکرد هیئت نجات غریق در 3 ماه نخست سال 1400، اظهار داشت: در این مدت با توجه به تعطیلی چندین ماهه استخرها تلاش کردیم وضعیت علمی و دانش ناجیان غریق را بالا نگه داریم و دوره‌های مختلفی به صورت مجازی برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه در فصل تابستان استخرهای روباز به طور کامل بازگشایی خواهند شد و در این زمینه همکاری کاملی با استخرداران داریم.

وی درباره نحوه بازگشایی استخرها در فصل تابستان گفت: استخرهای روباز در گروه «الف» قرار گرفته‌اند و در وضعیت نارنجی مجوز فعالیت خواهند داشت؛ استخرهای سرپوشیده‌ای نیز که قابلیت تبدیل شدن به روباز را دارند در شرایط نارنجی مجوز فعالیت خواهند گرفت، استخرهای کاملاً سرپوشیده نیز در صورت درخواست از اداره‌کل ورزش و جوانان و رعایت برخی پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند مجوز فعالیت دریافت کنند.

رئیس هیئت نجات غریق استان اصفهان خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از شاخص‌های تقویم سال 1400 و پیش‌بینی‌های انجام شده توسط هیئت، به دلیل تعطیل بودن استخرها اجرایی نشد؛ بیش از 70 تا 80 درصد برنامه‌های هیئت نجات غریق داخل آب انجام می‌شود و تا زمانی که استخرها بازگشایی نشود، نمی‌توانیم برنامه‌های اصلی خود را پیاده کنیم. به طور مثال اگر کسی بخواهد منجی غریق شود، باید تمام مهارت‌های لازم را در داخل آب فرا گیرد و نمی‌تواند از طریق شبکه‌ها و فضای مجازی به مهارت برسد.

تابش‌فر افزود: وقتی استخرها تعطیل است، نمی‌توانیم بخش زیادی از برنامه‌های آموزشی هیئت را اجرایی کنیم، با این حال در این مدت از طریق فضای مجازی امورمان را انجام می‌دهیم. درست است که در این شرایط نتوانستیم ناجیان جدیدی به مجموعه اضافه کنیم اما همین که توانستیم ناجیان غریق فعلی را حفظ کرده و علم و دانش آنها را به‌ روزرسانی کنیم، یکی از نقاط مثبت هیئت به شمار می‌رود.

رئیس فدراسیون نجات غریق: علت غرق 72 ایرانی در استخرهای سرپوشیده بررسی می‌شودامضای تفاهم‌نامه میان فدراسیون‌های نجات غریق و غواصی و ورزش‌های دانش‌آموزیاحمدی: فدراسیون نجات غریق و غواصی متفاوت از سایر فدراسیون‌هاست/ برای هر گونه کمک آماده‌ایم

وی تصریح کرد: هیئت نجات غریق یکی از هیئت‌های خاص در بین سایر هیئت‌های ورزشی به شمار می‌رود و تنها هیئتی هستیم که کاملاً رسالت آموزشی دارد؛ نجات غریق در بعد قهرمانی، مسابقه یا مدال المپیک ندارد و مانند یک دانشگاه است که برنامه‌های آموزشی‌اش را تحت هر شرایطی اجرا می‌کند.

رئیس هیئت نجات غریق استان در پاسخ به اینکه اصلی‌ترین دغدغه این هیئت در سال جاری چیست و چه انتظاری از مسئولان ورزش استان دارد، گفت: انتظار داریم وضعیت استخرها مشخص شود و اعتماد مردم به استخرها بازگردد و هرچه سریع‌تر واکسیناسیون کرونا انجام شود تا بتوانیم فعالیت خود را آغاز کنیم. درباره مسائل مالی تاکنون از سوی مسئولان هیچ کمکی به ما نشده و اداره ورزش و جوانان ما را جزو هیئت‌هایی می‌بیند که روی پای خود ایستاده‌ایم و بر همین اساس به ما کمکی نمی‌کند.

تابش‌فر بیان کرد: البته این دید تا زمانی درست بود که ما در هیئت با برگزاری کلاس‌های آموزشی درآمدزایی داشتیم اما در شرایط فعلی و با توجه به بسته بودن استخرها، نمی‌توانیم برنامه‌های خود را پیاده کنیم و در نتیجه درآمدزایی هم نداریم. از طرف دیگر در این مدت به هیئت نجات غریق کمک مالی نشده ولی توانسته‌ایم مخارج خود را اداره کنیم و هنوز در تنگنا قرار نگرفته‌ایم. با این حال اگر شرایط تغییر نکند، حتماً در آینده با مشکلات مالی شدیدی مواجه خواهیم شد و مسئولان ورزش باید به ما کمک کنند.

انتهای پیام/170/ف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد رئیس هیئت نجات غریق استخرهای روباز مجوز فعالیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۶۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور

رئیس هیئت ورزش نابینایان استان البرز گفت: در طول سال گذشته از سوی هیئت ورزش نابینایان استان ۱۰ اعزام به مسابقات قهرمانی کشور صورت گرفته است. - اخبار استانها -

 سعید خان فینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در کرج با اشاره به اعزام های صورت گرفته اظهار داشت: طی سال گذشته 10 اعزام به مسابقات قهرمانی کشور توسط هیئت ورزشی نابینایان استان صورت گرفت که حاصل این اعزام کسب 10 مدال طلا، یک مدال نقره و 9 مدال برنز و کسب چهار مقام تیمی است..

وی با بیان اینکه هیئت ورزشی استان در هشت رشته ورزشی شامل دو میدانی، گلبال، شودان، بولینگ، شنا و شطرنج، جودو و فوتبال پنج نفره نابینایان فعالیت دارد، بیان کرد: در حال حاضر سه هیئت در شهرستان‌های فردیس، ساوجبلاغ و شهر کرج در حال فعالیت هستند.

‌ورزش نابینایان و کم‌بینایان در 8 رشته دنبال می‌شود پاسخ به یک ابهام؛ ورزشکاران نابینا و کم‌بینا چگونه رانندگی می‌کنند؟

خان فینی ادامه داد: در رشته‌های گلبال پیشکسوتان این ورزشکاران مقام اول و تیم‌های اعزامی در مسابقات بولینگ مقام سوم کشور و درقسمت جودو جوانان و نوجوانان نابینا نائب قهرمانی ایران شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه ذوق واراده در این جوانان موج می‌زند ولی اغلب به دلیل تامین هزینه‌های رفت و آمد و نبود حمایت از این اقشار که اغلب قشر ضعیف جامعه هستند و خانواده‌ها توان مالی کافی ندارند از ورزش به دور هستند..

وی نگاه حمایتی از این قشر جامعه و رفع مشکلات آن‌ها را مسیر روشنی جهت کسب افتخارات بیشتر این عزیزان در عرصه‌های ورزشی عنوان کرد‌.

رئیس هیئت ورزشی نابینایان استان البرز با اشاره به اینکه طی سال جاری نخستین مسابقه ورزشی دو‌ومیدانی نابینایان زیرنظر فدراسیون جهانی نابینایان به میزبانی پایتخت در خرداد ماه برگزار خواهد شد، افزود: در حال حاضر ورزشکاران عزیز در ورزشگاه انقلاب در حال تمرین و آماده‌سازی هستند.

خان‌فینی در ادامه به موضوع کمبود تامین اعتبار و مشکلات این قشر ورزشکار اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود 100 ورزشکار نابینا در سطح استان مشغول ورزش هستند که البته تعداد این ورزشکار بیش از این تعداد است ولی به دلیل مشکلات مالی محروم و از ورزش کنارگیری کردند.

 رئیس هیئت ورزش‌های نابینایان استان البرز با بیان اینکه ورزش علاوه بر تاثیر در سلامتی افراد دارای معلولیت، از انزوا آن جلوگیری می‌کند و باعث فعالیت آنها در اجتماع می‌ شود، گفت: این ورزشکاران همیشه افتخار آفرین بوده و هستند بر مسئولان لازم است مشکلات این قشر را نادید نگیرند و حمایت کنند تا حضور پررنگی در جامعه ورزشی داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غریق‌نجاتی که به سمت شما پرواز می‌کند
  • نجات یک زن در بم بعد از ۴ روز گرفتاری بین دیوار
  • واکنش فدراسیون فوتبال به تغییر نام استقلال!
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • زنی در بم بعد از ۴ روز گرفتاری بین دیوار، نجات یافت
  • زن بمی بعد از ۴ روز گرفتاری بین دیوار، نجات یافت
  • (ویدئو) نجات دراماتیک سرنشینان خودروی گرفتار در سیل با لودر
  • نجات جان چند جوان عربستانی گرفتار در سیل با لودر (فیلم)
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است
  • لحظات نفس‌گیر نجات ۴ مرد جوان گرفتار در سیلاب عربستان (فیلم)