Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@08:51:18 GMT

آشنایی با انواع ورق فولادی

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۵۶۶۰۰

آشنایی با انواع ورق فولادی

ورق فولادی قطعه ‌ای نازک از آلیاژ فولادی با ضخامت های مختلف است. ورق‌های فولادی انواع مختلف و ضخامت‌های گوناگونی دارند که هر کدام در جای خود کاربرد ویژه ای دارد. از انواع ورق‌ فولادی می‌توان به ورق سیاه، ورق روغنی یا ورق سرد، ورق سفید، ورق رنگی و ورق گالوانیزه اشاره کرد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام آراد آهن، هر کدام از انواع مختلف ورق‌ها مناسب برای انجام کاری بوده و با روشی خاص تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارخانه ‌های ایرانی زیادی در زمینه­ تولید ورق‌ های فولادی فعالیت می‌کنند. به طوری که خرید ورق فولادی با بهترین قیمت در اصفهان( ورق سیاه فولاد مبارکه) از آراد آهن امکان‌پذیر است. با خرید ورق فولاد مبارکه که یکی از برترین کارخانه ‌های تولید ورق فولادی محسوب می شود، مواد اولیه نابی را برای خود تأمین کرده ­اید. ورق فولاد سبا نیز یکی از بهترین ورق ‌های داخلی محسوب می‌شود. از دیگر کارخانه‌ های برتر در تولید ورق­ می ­توان به فولاد اکسین اهواز، مجتمع فولاد گیلان و فولاد کاویان اهواز اشاره کرد.

ورق سیاه: ورق گرم یا ورق سیاه که بیشترین فروش ورق‌های فولادی را داراست، ظاهری کدر داشته و دلیل نام‌گذاری آن به ورق سیاه نیز همین مات بودن آن است.

ورق‌های سیاه خود بر اساس نوع عملکرد و درجه آلیاژ به سه دسته‌ تقسیم‌ شده که عبارتند از:

· ورق سیاه معمولی

· ورق سیاه صنعتی

· ورق سیاه آلیاژی

ورق فولاد مبارکه که یکی از معروف ­ترین مجتمع­ های فولاد ایران است، همچنین ورق سیاه سبا یکی از باکیفیت ‌ترین ورق‌ های تولید داخل است. نوسانات قیمت ورق سیاه بر قیمت سایر محصولات فولادی از جمله لوله، قوطی و پروفیل تاثیر زیادی دارد.ورق سرد یا روغنی، ورق ‌های سرد که به آن ‌ها ورق روغنی نیز می ‌گویند، حالتی براق و شفاف دارد.

ورق گالوانیزه: ورق گالوانیزه که به آن ورق سفید نیز گفته می‌ شود، به ‌صورت ترکیبی از فولاد و روی ساخته می ‌شوند و معمولاً مناسب برای سطوحی هستند که احتمال زنگ‌ زدگی در آن‌ها بالاست. ورق گالوانیزه طی فرآیندی از ورق روغنی به دست می‌آید. از ویژگی‌ های مهم آن علاوه بر جلوگیری از زنگ ‌زدگی می ‌توان به مقاومت در برابر خوردگی و محیط‌ های اسیدی اشاره کرد. قیمت ورق گالوانیزه تابع قیمت ورق خام و قیمت فلز روی می باشد.

ورق اسید شویی: ورق اسید شویی از انواع مختلف ورق ‌هاست که اگر چه در طی فرآیندی از تولید ورق سیاه به دست می ‌آید، اما مانند ورق سرد، ظاهری صیقلی دارند.

ورق آلیاژی: ورق‌ های آلیاژی همان ‌طور که از نام آنها پیداست، از چندین عنصر متفاوت تشکیل‌ شده که به همین علت انواع گوناگونی دارد. هر کدام از ورق‌ های آلیاژی با توجه به عناصر تشکیل‌دهنده خود، کاربردهای متفاوتی در صنایع مختلف دارند. ورق‌ های آلیاژی به دلیل نحوه فرآیند تولید، یکی از سخت‌ ترین مواد اولیه لوازم مختلف هستند و نقش مهمی را در صنایع مختلف ایفا می کنند.

ورق آجدار، ورق رنگی: ورق‌ های رنگی نوعی از ورق‌ های گالوانیزه هستند که یک ‌لایه پوشش رنگی روی آن قرار گرفته و باعث تنوع زیاد این ورق ‌ها شده ­است. به دلیل وجود این لایه رنگی، خواصی همچون مقاومت در برابر خوردگی و یا مقاوم بودن در محیط ‌های اسیدی و قلیایی در این نوع از ورق‌ ها وجود دارد. مجموع این موارد باعث شده ورق ‌های رنگی کاربرد گسترده‌ ای در نماها و یا پوشش لوازم مختلف داشته ­باشند. لیست قیمت ورق رنگی در رنگ های مختلف را می توانید در وبسایت آراد آهن ببینید.

عوامل مؤثر بر قیمت ورق فولادی

قیمت ورق­ های فولادی به صورت روزانه دچار تغییراتی شود، کارخانه‌ های مختلفی این ورق­ ها را با قیمت‌ های گوناگون به فروش می­ رسانند. موارد زیر از مهم‌ ترین عوامل مؤثر بر قیمت ورق فولادی هستند.

میزان تولید و فروش ورق­ فولادی: میزان عرضه و تقاضا یا همان تولید و فروش ورق­ های فولادی را شاید بتوان مهم ­ترین عامل مؤثر بر قیمت ورق فولادی دانست. به‌ گونه ‌ای که هر نوع افزایش تقاضا می ­تواند باعث بالا رفتن قیمت ورق­های فولادی شود.

نرخ ارز: تقریباً قیمت تمام مواد اولیه وارداتی وابستگی زیادی به نرخ ارز دارد. ورق‌ های فولادی نیز به دلیل واردات شمش و یا سنگ ‌آهن از این قاعده برخوردارند.

بورس کالا:بورس کالا از دیگر موارد تأثیرگذار بر قیمت ورق فولادی است.

قیمت جهانی فولاد: این مورد به ‌صورت ترکیبی با نرخ ارز، تأثیر خود را بر روی قیمت فولاد می­ گذارد، به‌ طوری ‌که از ضرب نرخ ارز در قیمت جهانی، میزان تأثیر تغییر قیمت مشخص می ­شود.

خرید ورق با بهترین قیمت از مجموعه آرادآهن

مجموعه آراد آهن یکی از برترین مراجع فروش ورق فولادی در ایران است. این مجموعه از بزرگترین مجموعه ‌های تأمین ‌کننده پروژه­ های صنعتی بزرگ و کوچک در ایران می ­باشد. با توجه به عوامل تأثیرگذار بر قیمت ورق‌ های فولادی، بهتر است به مجموعه­ ای معتبری که در این راستا سابقه فعالیت طولانی داشته­ است، اعتماد کنید. آراد آهن یکی از این مجموعه­ هاست که با بهترین مجتمع­ های فولاد که پیش ‌از این گفته شد، در ارتباط و همکاری بوده و ارزان ‌ترین و بهترین ورق­ های فولادی را ارائه می­ دهد. برای خرید ورق فولادی با بهترین قیمت در تهران و سراسر کشور می توانید به مجموعه آرادآهن مراجعه نمایید.آراد آهن یکی از بهترین موارد برای خرید غیرحضوری آهن ‌آلات می ‌باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انواع ورق فولادی قیمت ورق گالوانیزه بر قیمت ورق فولادی ورق گالوانیزه تولید ورق آراد آهن خرید ورق ورق سیاه فروش ورق نرخ ارز ورق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۶۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت انواع میوه یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار به شرح ذیل است؛

بیشتر بخوانید: علت افزایش قیمت پیاز در بازار

هر کیلوگرم آناناس طلایی ۱۱۳ هزار تومان

هر کیلوگرم به ۲۸ هزار تومان

هر کیلوگرم پاپایا (تولید داخل) ۷۰ هزار تومان

هر کیلوگرم پرتقال آبگیری ۱۳ هزار تومان

هر کیلوگرم پرتقال تامسون شمال ۲۲ هزار تومان

هر کیلوگرم پرتقال توسرخ ۲۵ هزار تومان

هر کیلوگرم توت فرنگی ۹۸ هزار تومان

هر کیلوگرم جانا ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان

هر کیلوگرم خرما خارک خوشه‌ای ۴۸ هزار تومان

هر کیلوگرم خیار کوتاه بذر اصفهان مینی و خاردار ۲۱ هزار تومان

هر کیلوگرم خیار گلخانه‌ای ۲۰ هزار تومان

هر کیلوگرم زنجبیل تازه ۱۷۰ هزار تومان

هر کیلوگرم سیب زرد لبنان ۳۱ هزار تومان

هر کیلوگرم سیب قرمز لبنان ۳۱ هزار تومان

هر کیلوگرم گریپ فروت ۱۸ هزار تومان

هر کیلوگرم کیوی ۵۲ هزار تومان

هر کیلوگرم انواع طالبی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان

هر کیلوگرم لیموشیرین ۳۷ هزار تومان

هر کیلوگرم لیموترش ۳۷ هزار تومان

هر کیلوگرم ملون و خربزه ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان

هر کیلوگرم موز هر عدد بالای ۱۳۰ گرم ۶۵ هزار تومان

هر کیلوگرم موز هر عدد زیر ۱۳۰ گرم ۶۰ هزار تومان

هر کیلوگرم نارگیل ۶۲ هزار تومان

هر کیلوگرم نارنگی کینو ۳۵ هزار تومان

هر کیلوگرم هندوانه بالای کیلوگرم ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان

هر کیلوگرم هندوانه زیر کیلوگرم ۷,۹۰۰ تومان

انتهای پیام/

کد خبر: 1228739 برچسب‌ها میوه و تره بار

دیگر خبرها

  • قیمت انواع میوه یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • آشنایی با کابل نسوز
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف
  • قیمت انواع ملک در تهران در سال ۱۳۵۳