Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@07:34:27 GMT

روند شیوع کرونا کاهشی است/ شاهد خیز جدیدی نیستیم

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۵۶۶۸۳

روند شیوع کرونا کاهشی است/ شاهد خیز جدیدی نیستیم

رئیس جمهور گفت: الحمدلله امروز شاهد خیز جدیدی در کشور نیستیم و البته نباید کامل از این مسئله مطمئن باشیم و مراعات‌ها باید ادامه داشته باشد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا گفت: شهادت آیت الله بهشتی و هفتاد و دو تن از یارانش و روز قبل از آن سوء قصد به مقام معظم رهبری روزهای سختی بود که بر مردم ما گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مظلومیت شهید بهشتی اظهار داشت: او را لیبرال و غربگرا معرفی کردند و حرف‌های نادرستی به آن بزرگوار زده شد که عمدتا توسط گروه‌های منافقین و افراد التقاطی این نسبت‌ها به او زده شد. هم دشمنان خارجی و هم داخلی‌هایی که در دل با انقلاب نبودند نسبت به شهید بهشتی کینه داشتند.

رئیس جمهور با گرامیداشت هفته قوه قضائیه تصریح کرد: در زمینه کرونا الحمد الله در مجموع می‌توانیم بگوئیم روند نزولی بوده است و امروز هم شاهد خیز جدیدی نیستیم. البته در برخی کشورهای جهان شاهد یک موج جدیدی هستیم. 

روحانی خاطر نشان کرد: کرونا یک موضوع مهمی بود که آثار بسیار شدیدی را گذاشت و بطور طبیعی کشور ما هم با این آثار درگیر بوده است. نگذاشتیم دوگانه سلامت و زندگی مردم که برخی به دنبال ان بودند ایجاد شود. ما در یک مقاطعی ناچار بودیم کسب و کار را تعطیل کنیم.

وی ادامه داد: ما ناچار شدیم آموزش را به فضای مجاری ببریم اما کنکور را برگزار کردیم و گفتیم نمی‌شود برنامه میلیون‌ها جوان را برای یکی دو سال بهم بزنیم. می‌شود هم پروتکل‌ها را رعایت کرد و کنکور و امتحان سراسری برگزار کرد که وزارت بهداشت هم راضی بود.

روحانی خاطر نشان کرد: در مجموع کار بزرگی در این رابطه انجام شد که آثار اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آن را به حداقل برسانیم. یک بسته جامع حمایتی هم پیش بینی کردیم که در حد توان کشورمان بود. در مالیات امهال دادیم، وام‌هایی هم دادیم، در پرداخت هزینه آب و برق فرصت دادیم. کمکی برای مسکن به مستاجران پرداخت کردیم

رئیس جمهور گفت: تحولی که بعد از ظهور و بروز کرونا بوجود آمد مساله واکسن بود. از همان ابتدا واکسن مطرح بود. دو موضوع در واکسن مهم بود؛ یکی تاثیرگذار باشد و دیگری اینکه خطر نداشته باشد. ساخت واکسن کار آسان و ساده‌ای نبود. از روز اول ایران وارد عمل شد و در همان ابتدا دو جلسه با شرکت‌های تولید کننده واکسن گذاشتیم و تصمیم این شد که برای ساخت واکسن اقدام شود و همه پلتفرم‌ها هم کار خود را انجام دهند.

وی با اشاره به دوگانه ایجاد شده در واکسن خارجی و داخلی بیان داشت: ما گفتیم هر واکسنی که وزارت بهداشت ما تایید کند خریداری می‌کنیم. ما هم واکسن خارجی را دنبال کردیم و هم واکسن داخلی را. این از تصمیمات استراتژیک در کشور بود. ما ۶ ماه پیش واکسن خارجی استفاده کردیم و الان به واکسن داخلی رسیده‌ایم. نمی‌توان این گپ شش ماهه را رها کرد. کار بسیار درستی بود. همین امروز هم  که واکسن ایرانی آمده به واکسن خارجی نیازمند هستیم چون به تعداد زیاد الان واکسن داخلی نداریم.

رئیس جمهور با اشاره به تعدد تنوع واکسن داخلی تصریح کرد: ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن از کوواکس خریدیم. ۱۰ میلیون از چین خریدیم واز روسیه و تعدادی دیگر کشورها نیز خریداری کرده‌ایم که هنوز همه آن‌ها وارد کشور نشده است. ما حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون دوز واکسن نیاز داریم.

وی در مورد اینکه قیمت واکسن داخلی چقدر باشد؟ گفت: این جای دعوا و نزاع نیست وزارت بهداشت قیمت‌گذاری می‌کند و مبنای ما ریالی است و یک دوگانگی بی‌خودی است که در کشور ایجاد شده است. ما باید به واکسن داخلی افتخار کنیم. 

رئیس جمهور در مورد استفاده رهبر معظم انقلاب از واکسن ایرانی تاکید کرد: اقدام رهبر انقلاب در دریافت واکسن داخلی تشویق فوق العاده موثری برای دانشمندان ما بود. ما ماه‌ها پیش در این زمینه خدمت ایشان رسیدیم و گفتند من صبر می‌کنم تا واکسن ایرانی ساخته شود. مقام معظم رهبری همیشه مشوق علم و دانش بودند. 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اتوبوس خبرنگاران ویروس کرونا دولت دوازدهم رئیس جمهور روحانی حجت الاسلام حسن روحانی واکسن خارجی واکسن داخلی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۶۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهشی جرم سرقت در استان کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، ظهر شنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان با بیان اینکه سرقت، جرم اول استان کرمان از نظر فراوانی است، گفت: آمارها و عملکردها در سال گذشته نشان دهنده این است علی رغم اینکه سرقت جرم اول اولویت دار در استان است، ولی روند آن کاهشی بوده است.

وی با بیان اینکه بحث سرقت و امنیت روانی دو مقوله بسیار مهم هستند که رسیدگی به آنها باید جزو دستور کار این شورا در سال جاری قرار گیرد گفت: باید به سلاح و مهمات که موضوع بسیار حائز اهمیتی می‌باشد توجه ویژه شود و مقابله با حمل و قاچاق سلاح گرم و سرد و ساماندهی سلاح سرد در استان در دستور کار سال جاری باید باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی و پایش تصویری آنها افزود: در این دو حوزه علی رغم تصویب دستورالعمل‌های متفاوت در جلسات سال گذشته، متأسفانه آنطور که شایسته و بایسته است، کار پیش نرفته است.

وی افزود: باید مسئولیت هر اداره و ارگان مشخص شود تا از این طریق پیگیری‌های لازم صورت گیرد و مطالبه درست از آن سازمان‌های تعیین شده داشته باشیم.

وی در خصوص پایش دوربین‌های تصویری در سطح استان و تأثیر آن بر کنترل جرایم خشن، گفت: تعداد دوربین‌های پایش تصویری در کرمان کم است و آن تعدادی هم که وجود دارند برخی دچار نواقص فنی هستند و بعضاً برخی جاها هم خلأ وجودی دارند که باید در راستای مسئولیت سازی سازمان‌ها، برای این امر هم مسئول مربوطه تعریف شود که سریع‌تر معضلات مربوط به پایش دوربین‌های تصویری به سرانجام برسد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی افزود: در سال گذشته در جلسات شورای تأمین که با حضور استاندار محترم برگزار شد، وی در خصوص ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی تاکید داشتند و مبالغی را نیز برای این موضوع تأمین کردند، ولی با این تأمین اعتبار، چرا معضل کارگاه‌های ضایعاتی به نتیجه نرسیده است؟

این مقام قضائی به صراحت گفت: کارگاه‌های ضایعاتی باید ساماندهی شوند و با مشخص شدن متولیان امر از سوی دستگاه قضا به جد به این موضوع ورود و روند پیشرفت ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی رصد و پیگیری شود و چنانچه ترک فعلی رخ دهد، مطلع شویم‌.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: ضرورت دارد که طی سه ماه نخست سال جاری، ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی انجام و سایر مشکلات مربوطه در این حوزه به مرور زمان برطرف شود.

کد خبر 6090146

دیگر خبرها

  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • احتمال بازگشت دلار به کانال ۶۱ هزارتومانی
  • روند کاهشی جرم سرقت در استان کرمان
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم