Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه روسیه با تأکید بر اینکه توافق درباره مسائل مهم صورت گرفته و اکنون تصمیم سیاسی باید اتخاذ شود، از طرف آمریکایی خواست تا از اظهارنظر درباره عواقب منفی به درازا کشیده شدن مذاکرات وین خودداری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات مسکو از طرف آمریکایی انتظار دارند از اظهارنظراتی در این رابطه که به درازا کشیده شدن مذاکرات پیرامون احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران می‌تواند باعث "بی ارزشی" توافقات شود، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ریابکوف روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: «اظهارنظرات شنیده شده از سوی مقامات واشنگتن در این خصوص که اگر روند مذاکرات باز هم به درازا کشیده شود، توافقات فرضی درباره احیای برجام ممکن است بی ارزش شود، سازنده نبوده و ما مخالف چنین برخورد‌هایی هستیم و معتقدیم که چنین برداشتی صحت ندارد، برای اینکه برنامه جامع اقدام مشترک از ابتدا "حرفه‌ای بودن" کامل خود را به اثبات رسانده و در صورت احیای آن، باز هم سازنده و کارآمد خواهد بود.»

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین یادآور شد که با اهمیت‌ترین نکات در رابطه با احیای توافق هسته‌ای با ایران از هم اکنون مورد توافق قرار گرفته و مسائل باقی مانده برای دو طرف آمریکایی و ایرانی صرفا "جنبه سیاسی" دارد.

وی ادامه داد: «علائمی رد و بدل شده و حتی منتشر می‌شود که انگیزه‌هایی برای طرفین به منظور اتخاذ تصمیمات لازم در این زمینه لازم است. ما نیز بر این عقیده هستیم که دیگر زمان آن رسیده تا چنین تصمیماتی اتخاذ شود. اکنون دیگر شش دور مذاکرات در وین برگزار شده و تا حدود زیادی مشخص است که چه مسائلی مورد نیاز است. اکنون همه چیز به اراده سیاسی طرفین بستگی دارد.»

ریابکوف پیش از این نیز گفته بود که مذاکرات وین درباره احیای کامل برجام عملاً به نقطه پایانی رسیده و در صورت تصمیمات سیاسی لازم در پایتخت‌های طرفین، نه چند ماه، بلکه چند روز برای رسیدن به نتیجه نهایی کافی خواهد بود.

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین در پاسخ به سئوال دیگری ابراز تأسف کرد که پیشرفتی در مذاکرات مسکو و واشنگتن در خصوص تبادل احتمالی زندانیان بین دو کشور بوجود نیامده و هیچ فهرستی نیز در این رابطه مبادله نشده است. ریابکوف یادآور شد، البته این موضوع در جریان نشست سران روسیه و آمریکا در ژنو و همچنین در مذاکرات وزرای امور خارجه دو کشور در ایسلند مطرح شده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ریابکوف برجام مذاکرات وین خارجه روسیه معاون وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۶۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران

به گزارش همشهری آنلاین «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در روزهای نخستین زمستان گذشته و در نشست خبری مشترک با «آرارات میرزویان» همتای ارمنستانی خود در ایروان گفته بود: «ارمنستان کشور دوست و همسایه خوب ماست. در دیدار با وزیر خارجه ارمنستان موافقت تهران را برای افتتاح سرکنسولگری جمهوری ارمنستان در شهر تبریز اعلام کردیم و امیدواریم در هفته‌های آغازین سال جدید میلادی با حضور وزیر خارجه ارمنستان شاهد افتتاح رسمی این سرکنسولگری در تبریز باشیم».

در سال ۲۰۲۲ و در دیدار «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان و «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز ۲ طرف درباره ارتقای سطح همکاری‌های تجاری بین ۲ کشور و همچنین این موضوع که افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز می‌تواند بر ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی تاثیر مثبتی داشته باشد، به توافق رسیدند.

رسانه‌های ارمنستان نوشته‌اند که در اکتبر سال ۲۰۲۲ سرکنسولگری ایران در قاپان ارمنستان افتتاح شد و افتتاح سرکنسولگری این کشور در تبریز، این اقدام دوجانبه را تکمیل می‌کند.

آن‌ها همچنین با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی ایران با استان سیونیک ارمنستان هم‌مرز است، گفته‌اند افتتاح کنسولگری در تبریز باعث توسعه بیش از پیش روابط تجاری و گردشگری خواهد شد.

امیرعبداللهیان در دیدار میرزویان همچنین گفته بود: موافقت دولت ارمنستان در ایجاد سرکنسولگری ایران در منطقه قاپان باعث شده که تردد ایرانیان و همکاری‌های ترانزیتی ۲ کشور تسهیل شود.

کد خبر 847168 برچسب‌ها ارمنستان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • هشدار روسیه در مورد استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • کلید برقرای ثبات توقف جنایات رژیم اسرائیل است
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران