Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رئیسی گفت: تزریق واکسن داخلی به رهبر انقلاب باعث دلگرمی دانشمندان داخلی شده و بزرگترین تشویق است و به معنای اعتماد به واکسن داخلی است.

به گزارش برنا؛ علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در کشور گفت: ویروس جدید یا همان ویروس هندی در سطح دنیا در حال تاخت و تاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این ویروس در کشورهایی که واکسن تزریق کرده اند هم وجود دارد اما به این معنا نیست که واکسن تاثیر نداشته باشد. این ویروس واکسن پذیر است و میزان مرگ و میر در کشورهایی که به میزان قابل توجهی تزریق داشته اند به شدت کاهش پیدا کرده است. این خبر بسیار خوبی است که امیدی برای انجام واکسیناسیون خواهد بود.

رئیسی تصریح کرد: ارزیابی از شیوه رعایت پروتکل ها در برگزاری انتخابات گذشته انجام شده است. نزدیک 80 درصد پروتکل ها در انتخابات رعایت شده است و برخی مشکلات در انتخابات شوراها به دلیل تجمعات داشتیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: مردم نگرانی در خصوص تزریق دوز دوم نداشته باشند. به اندازه کافی واکسن برای دوز دوم توزیع شده است و امروز هم مجدد توزیع می کنیم. افراد 70 سال به بالا و جاماندگان واکسینه می شوند.

او ادامه داد: همه استان های کشور واکسیناسیون انجام می شود و مورد خاصی وجود ندارد.

رئیسی با بیان اینکه واکسن هایی که تزریق شده اند اگر تا 12 هفته تزریق نشود مشکلی ایجاد نمی شود، عنوان کرد: البته واکسن سینوفارم تا 8 هفته می تواند دوز دوم تزریق شود در هر صورت ما دوز دوم را تزریق می کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به موفقیت دانشمندان ایرانی در تولید واکسن کرونا گفت: مجددا به دانشمندان داخلی تبریک می گوییم که به سمت تولید داخل واکسن رفته اند. واکسن های داخلی دیگر هم فاز های دیگرشان را شروع خواهند کرد. تزریق واکسن داخلی به رهبر انقلاب باعث دلگرمی دانشمندان داخلی شده و بزرگترین تشویق است و به معنای اعتماد به واکسن داخلی است.

او اضافه کرد: بیش از 8 میلیون دوز واکسن داخلی در ماه های آینده خواهیم داشت و فرآیند واکسیناسیون تسریع می شود. تا پایان سال حداقل یک دوز واکسن به گروه های هدف تزریق می شود.

رئیسی با اشاره به افزایش وضعیت کرونا در کشور گفت: شهرستان‌های مهران (استان ایلام)، تنگستان، دشتستان، دشتی، دیر، عسلویه و کنگان (استان بوشهر)، دماوند و فیروزکوه (استان تهران)، ایرانشهر، خاش، زابل و زاهدان (سیستان و بلوچستان)، گراش، لارستان و لامرد (فارس)، بم، رودبار جنوب، قلعه گنج، کرمان و منوجان (کرمان)، بستک، بندرلنگه، بندرعباس، پارسیان، جاسک، حاجی‌آباد، خمیر، رودان، قشم و میناب (هرمزگان) و شهرستان یزد (استان یزد) در وضعیت قرمز کرونا هستند. در این راستا  32 شهر قرمز، 174 شهر نارنجی و 242 شهر زرد در کشور وجود دارد.

او با بیان اینکه روند افزایشی کرونا کندتر شده است، افزود: روند کلی کرونا در کشور هم نزولی است ولی سرعت نزول کمتر شده است. اگر پروتکل ها را جدی نگیریم بقیه استان ها هم درگیر خواهد شد. از مردم می خواهم پروتکل ها را جدی بگیرند حتی کسانی که واکسن تزریق کرده اند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ویروس مرگ واکسیناسیون انتخابات استان های کشور وزیر بهداشت رهبر انقلاب دماوند قشم یزد سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تزریق کرونا دوز دوم کرونا واکسن داخلی تزریق واکسن پروتکل ها دوز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۶۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • روشنفکری ایرانی و تشویق حرام‌کاری
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان