Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رئیسی در حاشیه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در حال حاضر هندوستان همچنان میزان مرگ و میر روزانه بالایی دارد و در کشورهای جنوب شرقی آسیا میزان بیماری رو به افزایش است و همچنین کشورهای همسایه در شرق و برخی از همسایگان ما در غرب کشور با افزایش میزان ابتلاء به بیماری کرونا روبرو بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سطح دنیا همچنان در تاخت و تاز است و همچنین کشورهایی که میزان واکسیناسیون زیاد داشتند در امان نیستند و قطعاً واکسن مؤثر بوده و کشورهایی که میزان قابل توجهی واکسن زدند، میزان مرگ و میر در آنها کاهش یافته است.

وی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری انتخابات، گفت: براساس گزارشی که وزارت کشور ارائه داد و همچنین گزارش‌های ما در مجموع در انتخابات ۷۷.۹ درصد پروتکل‌ها رعایت شد و وضعیت راضی کننده‌ای بود. گرچه در برخی از نقاط به خصوص در انتخابات شوراها مشکلاتی وجود داشت و تجمع‌هایی صورت گرفت اما در مجموع خوب برگزار شد.

رئیسی در خصوص تزریق دوز دوم واکسن کرونا تصریح کرد: مردم به هیچ وجه در ارتباط با تزریق دوز دوم نگرانی نداشته باشند. به اندازه کافی واکسن داریم مقداری توزیع شده و امروز هم تعدادی توزیع می‌شود تا بتوانیم تزریق دوز دوم ۷۰ سال به بالا را داشته باشیم و همچنین افراد جامانده نیز واکسینه می‌شوند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: گرچه مشکلاتی در ارتباط با تجمعات واکسن بودند که آن هم با راه اندازی ۷۵ مرکز تجمیعی در استان تهران این مشکل برطرف خواهد شد.

وی گفت: مردم در ارتباط با تأخیر تزریق دوز دوم نگران نباشند چرا که با واردات واکسن این مشکل برطرف خواهد شد.

رئیسی ضمن تقدیر از دانشمندان داخلی برای تأمین واکسن اظهار داشت: با تولید واکسن‌های داخلی آینده خوبی را پیش رو داریم و واکسن‌های دیگری ظرف این هفته و هفته آینده وارد فاز دو و سه می‌شوند و منجر به صدور گواهی مصرف خواهد شد و این خبر بسیار امیدبخش است. وی ادامه داد: در ماه‌های آینده بیش از ۷ تا ۸ میلیون دوز واکسن داخلی در ماه خواهیم داشت و واکسن‌های خارجی نیز به دستمان می‌رسد. بنابراین فرآیند واکسیناسیون در کشور تسریع می‌شود و دچار کمبود نخواهیم بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید کرد: براساس قولی که داده شده تا پایان سال تمام گروه‌های هدف حداقل یک دوز واکسن را دریافت خواهند کرد.

رئیسی در مورد شیوع کرونا در استان‌های مختلف کشور گفت: در حال حاضر در استان‌های جنوبی مانند بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد شاهد افزایش روند بیماری هستیم و این روند در استان هرمزگان و بوشهر گرچه افزایشی بود اما میزان آن کندتر شده و امیدواریم مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این روند را معکوس کرده و نزولی شود.

وی با اشاره به اینکه روند کرونا در کشور نزولی است، تصریح کرد: با رعایت پروتکل‌ها و همچنین واکسیناسیون سالمندان می‌توان از شیوع بیماری در کشور جلوگیری کرد.

به گفته وی در حال حاضر ۳۲ شهر در وضعیت قرمز، ۱۷۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۴۲ شهر نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: هفته آینده قطعاً خبرهای بهتری در خصوص واکسیناسیون خواهیم داشت. در خصوص تأمین واکسن و واکسیناسیون گروه‌های هدف و افراد دارای زمینه‌ای خواهیم داشت و به مردم توصیه می‌شود حتی اگر واکسن نیز تزریق کرده‌اند با رعایت پروتکل‌ها در جهت کاهش روند بیماری اقدام کنند.

کد خبر 5244266 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس کرونا علیرضا رئیسی واکسن کرونا ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا سازمان بیمه سلامت رژیم غذایی واکسیناسیون سازمان غذا و دارو تغذیه سالم نوزاد فشار خون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کووید 19 ارز دارو مقابله با کرونا تزریق دوز دوم رعایت پروتکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۶۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم اسلامی پزشک و ی تخصصی ژنتیک، فلوشیپ پزشکی بازساختی اظهار کرد: واکسن سرطان، میزان بقا را دو برابر می‌کند و امید جدیدی را برانگیخته می‌کند.

این واکسن سفارشی، امیدی برای درمان دارد و در مرحله نهایی آزمایشات در UCLH قرار دارد.

بیماران بریتانیایی در حال آزمایش واکسن بالقوه درمانی شخصی‌شده mRNA برای ملانوم هستند که نور امیدی را برای بیماران سرطان پوست ارائه می‌کند.

اینواکسن سفارشی ساخته شده توسط Moderna و MSD می‌تواند برای هر بیمار در عرض چند هفته ایجاد شود. به گفته Metro، آزمایشات اولیه کاهش قابل توجهی در عود ملانوم نشان داد.

این واکسن با دستور دادن به سیستم ایمنی بدن برای هدف قرار دادن و از بین بردن سلول‌های سرطانی عمل می‌کند.
این درمان نوآورانه در حال حاضر تحت آزمایشات مرحله نهایی به رهبری UCLH قرار دارد و بالقوه می‌تواند در برابر سرطان‌های ریه، مثانه و کلیه نیز موثر باشد.

Heather Shaw، سرپرست این کارآزمایی، نسبت به توانایی این دارو در درمان ملانوما ابراز خوش بینی کرد و در حال بررسی کاربرد آن در سایر سرطان‌ها است.

او گفت: اینیکی از هیجان‌انگیزترین چیز‌هایی است که در مدت زمان طولانی دیده‌ایم. اینیک ابزار واقعاً دقیق است. چیز‌ها بسیار فنی هستند و به خوبی برایبیمار ایجاد می‌شوند، بیماران واقعاً در مورد آنها هیجان زده هستند.
Steve Young، مردی ۵۲ ساله از استیونیج، که یکی از اولین شرکت کنندگان در UCLH است. برای تقریباً ده سال، Steve Young برآمدگی روی سر خود داشت که هیچ فکری برای آن نمی‌کرد. با این حال، معلوم شد که ملانوما است، تشخیصی که شوک بزرگی به همراه داشت.
پدرم در ۵۷ سالگی بر اثر آمفیزم درگذشت، و من در واقع فکر کردم: "من از پدرم کوچکتر خواهم مرد. "

او افزود: این واقعاً علاقه من را برانگیخت. به محض اینکه آنها به این فناوری mRNA که برای مبارزه با سرطان استفاده می‌شود اشاره کردند، من به نظرم جذاب می‌رسید و هنوز هم همان احساس را دارم. من واقعاً بسیار هیجان زده هستم. این بهترین شانس من برای جلوگیری از مسیر سرطان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!