Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رحیم حب نقی رییس دانشگاه ارومیه اظهار داشت: با اعلام نتایج رتبه بندی مجلات بین المللی در سال ٢٠٢٠، مجله زبان شناسی دانشگاه ارومیه موفق به کسب مجدد رتبه Q ۱ در پایگاه Scimago شد.

وی با اعلام اینکه بر اساس آخرین رتبه بندی مجلات در پایگاه ISC در سال ٢٠١٨، مجله IJLTR با کسب ضریب تاثیر ٠.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٦١٤ دارای رتبه اول در میان ١٣٤ مجله در جوزه زبان و زبان‌شناسی است، اظهار داشت: این مجله همچنین رتبه سوم در میان ٤٣٣ مجله در حوزه علوم انسانی را کسب کرده است.

طی هفته گذشته اعلام شد که دانشگاه ارومیه در جمع ۳۶ مرکز آموزش عالی برتر کشور در نظام رتبه‌بندی بین المللی موسوم به "لایدن" حضور یافته است.

بر این اساس، دانشگاه ارومیه رشد ۶۶ پله‌ای را تجربه کرده است و از نظر نرخ رشد در آن، از مجموع دانشگاه‌های کشور، بعد از دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران (با ۱۰۶ پله صعود) علوم پزشکی تبریز (با ۹۶ پله صعود) و علوم پزشکی شیراز (با ۶۹ پله صعود) رتبه چهارم و در بین دانشگا‌های جامع و صنعتی رتبه اول در نرخ رشد را به خود اختصاص داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه ارومیه اخبار علمی دانشگاه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۷۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۰ نفر در استان کردستان به علت خوردن قارچ سمی فصلی دچار مسمومیت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، فرزام بیدارپور اظهار کرد: ۱۰ نفر (از ابتدای سال جاری تاکنون) در شهرستان‌های بیجار، سقز و مریوان به علت خوردن قارچ سمی فصلی مسموم شده‌اند.

وی با بیان اینکه به علت بارندگی در فصل بهار قارچ‌های خودروی زیادی در طبیعت رشد می‌کنند که بسیاری از آن‌ها سمی هستند، افزود: برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی درخواست می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه قارچ‌های سمی بسیار شبیه قارچ‌های خوراکی هستند و به‌ظاهر تفاوتی با آن‌ها ندارند و معمولاً غیرقابل شناسایی هستند، خاطرنشان کرد: تنها راه‌حل برای تشخیص سمی نبودن قارچ‌ها تشخیص آزمایشگاهی است.

بیدارپور تصریح کرد: سم قارچ خوراکی فاقد پادزهر است و تنها می‌توان با مصرف نکردن از ورود آن به بدن جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین پنج تا ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هرچه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود.

کد خبر 748429

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • فصلنامه ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم اسکوپوس شد
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • بسته شدن پرونده مرحله نخست کنکور در گیلان
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • آغاز رقابت داوطلبان کنکور در چهارمحال و بختیاری
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان غربی