Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:46:47 GMT

اضطراب کنکوری‌ها در روزهای باقیمانده تا آزمون

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۵۷۵۷۸

اضطراب کنکوری‌ها در روزهای باقیمانده تا آزمون

ایسنا/کرمانشاه روزشمار کنکور سراسری به روزهای پایانی می‌رسد و اغلب کنکوری‌ها این روزها حال و هوای خاصی را تجربه می‌کنند. این روزها برای آن دسته از داوطلبانی که آینده خود را به نتیجه این ازمون گره زده‌اند، سخت‌تر می گذرد.

جهانگیر مرادی مشاور تحصیلی با اشاره به بالا گرفتن اضطراب کنکور در بین برخی از داوطلبان آزمون سراسری با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور، اظهار کرد: خانواده ها برای مدیریت اضطراب کنکوری ها باید محیط خانه را در چند روز باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری از هر نوع تنش دور نگه دارند تا کنکوری ها این روزها را با آرامش بیشتری سپری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی با بیان اینکه قبولی در کنکور سراسری تنها یکی از راه های موفقیت فرد در زندگی است، گفت: خانواده ها یادشان باشد نتیجه مطلوب نگرفتن در کنکور پایان راه موفقیت نیست و ممکن است فرزندشان بتواند در جاهای دیگری موفق‌تر عمل کند، لذا توصیه می شود در این روزهای باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری به فرزندان خود روحیه بدهند و آنها را از اضطراب دور کنند.

این مشاور تحصیلی با تاکید بر اینکه داوطلبان در این چند روز باقیمانده تا برگزاری آزمون نمی‌توانند تاثیر زیادی در نتیجه نهایی آزمون خود ایجاد کنند، گفت: توصیه می شود در این روزهای پایانی داوطلبان آموخته های خود را مرور کرده و به تست زنی بپردازند.

مرادی سپس با توصیه به داوطلبان آزمون سراسری به پاسخگویی به سوالات کنکور سالهای قبل در روزهای باقیمانده، گفت: داوطلبان می توانند در فضایی شبیه آزمون سراسری به سوالات پاسخ داده و خود را برای شرکت در کنکور سراسری آماده کنند.

مرادی ادامه داد: توصیه می شود کنکوری ها در این چند روز باقیمانده تا برگزاری آزمون برنامه خواب خود را تنظیم کنند تا سر جلسه آزمون احساس خواب آلودگی نداشته باشند.

مرادی در ادامه از داوطلبان خواست تا در روز برگزاری آزمون حتما سوالات را به دقت مطالعه کرده تا دچار اشتباه در پاسخگویی نشوند و پاسخگویی به سوالات را از سوالات آسان شروع کرده و سوالات سخت را علامت گذاری کنند تا اگر در انتها فرصت داشتند، به آن سوالات پاسخ دهند.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کنکور سراسری مشاور تحصیلی كرمانشاه اضطراب آزمون سراسری کنکوری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۷۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت تأیید سوابق تحصیلی پشت کنکوری‌ها تا 18 اردیبهشت

مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی پشت کنکوری ها که از ۹ اردیبهشت آغاز و مهلت آن تا امروز (۱۵ اردیبهشت) اعلام شده بود، تا روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تمدید شد.

به گزارش ایسنا، داوطلبانی که در کنکور سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی my.sanjesh.org می‌توانند وارد فرایند مشاهده سوابق تحصیلی شوند.

همچنین، سایر افراد نیز می‌توانند از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir سوابق تحصیلی خود را مشاهده و تأیید کنند.

مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی برای همه داوطلبان نوبت‌های اول یا دوم آزمون سراسری سال جاری ضروری و اجباری است، یعنی همه باید سوابق خود را ابتدا تأیید کنند تا نمره کل سابقه تحصیلی برای آن‌ها محاسبه و در زمان مقرر به سازمان سنجش ارسال شود.

به گزارش ایسنا، بنابر آنچه که اعلام شده است، سوابق تحصیلی در فرآیند پذیرش دانشگاه‌ها در سال جاری دارای تأثیر قطعی ۵۰ درصدی است. این سوابق بر اساس نتایج آزمون‌های نهایی در سنوات و دوره‌های قبل و نوبت خرداد سال۱۴۰۲ و سال جاری تولید می‌شود. آزمون‌های نهایی امسال برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در بازه زمانی ۳۰ اردیبهشت تا ۲۹ خردادماه برگزار خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آیلتس چیست؟
  •  تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی
  • تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا ۱۸ اردیبهشت
  • تمدید مهلت تأیید سوابق تحصیلی پشت کنکوری‌ها تا 18 اردیبهشت
  • فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه تمدید شد
  • تمدید مهلت داوطلبان برای تأیید سوابق تحصیلی
  • آخرین مهلت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی
  • فرصت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی تا ۱۸ اردیبهشت
  • پیام وزیر علوم درپی درگذشت نخبه کنکوری
  • پیام درگذشت وزیر علوم در پی درگذشت نخبه کنکوری