Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدجمیل احمدی صبح امروز در دومین جلسه کمیته آموزش در صنایع استان کردستان با یادآوری اهمیت آموزش‌های مهارتی و نقش آن در تربیت نیروی کار ماهر و متخصص مورد نیاز صنایع و صنوف استان، اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری امسال با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» و تاکیدات رهبری در این خصوص، اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان آمادگی کامل دارد در راستای منویات معظم‌له موانع پیش‌روی صنایع و صنوف استان را در زمینه ارائه آموزش‌های مهارتی بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای اجرایی کردن ماده 110 قانون کار جمهوری اسلامی ایران و به منظور گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تأمین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز، تمام کار‌فرمایان واحدهای صنعتی، تولید و خدماتی مکلفند در ایجاد مراکز آموزش جوار کارگاهی و بین کارگاهی با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عمل آورند.

وی افزود: صنایع کوچک و بزرگ استان برای تقویت کمی و کیفی نیروی انسانی و تولیدی خود باید نسبت به راه‌اندازی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در جوار کارخانه‌ها و کارگاه‌ها اقدام کنند و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان  نیز با قدرت آماده مشارکت است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در راه‌اندازی مرکز آموزشی جوار کارگاهی و بین کارگاهی جدی است و افزایش حضور در کارخانه‌هاو کارگاه‌ها را در اولویت اقدامات خود قرار داده است، اما این مهم نیازمند توجه مدیران صنایع به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

تسریع در صدور مجوز راه‌اندازی مراکز جوارکارگاهی در کردستان

احمدی با اشاره به تسریع در روند صدور درخواست‌های صنایع و صنوف استان در راستای احداث مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی گفت: این اداره کل آمادگی دارد در اسرع و قت و با کاهش بروکراسی‌های اداری نسبت به صدور مجوز برای صنایع و صنوف درخواست کننده ایجاد مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی اقدام نماید و در صورت راه‌اندازی مراکز آموزش‌ فنی و حرفه‌ای در صنایع و صنوف استان شاهد ارتقاء جایگاه و  موقعیت صنعتی و تولیدی استان با توجه به  ارتقاء سطح مهارتی شاغلان در این حوزه و افزایش بهره‌وری و کیفیت تولیدات استان خواهیم بود. 

در ادامه این جلسه با صدور مجوز ایجاد 7 مرکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی به نام‌های انجمن صنفی کارگران و استادکاران بخش ساختمان، اتحادیه کارفرمایان خباز ، اتحادیه تعمیرکاران خودرو، یدکی فروشان و جوشکاری فلزات، سازمان نظام صنفی رایانه، شرکت تعاونی 4470 فراگیر مشاغل خانگی تعاونگران تلاشگر استان کردستان ، شرکت ماشین‌سازی کریمیان صنعت شهرستان دیواندره و شرکت تعاونی فرش دستباف روستایی کامیاران موافقت و شمار مجوزهای مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی صادر شده استان کردستان به 16 مرکز رسید.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: کارگاهی و بین کارگاهی آموزش فنی و حرفه ای مراکز جوارکارگاهی صنایع و صنوف استان راه اندازی مراکز فنی و حرفه ای استان کردستان صدور مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۷۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام

فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: مجوز ایجاد پنج کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های نقاشی سفال زیر لعابدار، حصیربافی، زیورآلات سنتی، نقاشی سفال و خراطی چوب برای فعالیت صنعتگران علاقه‌مند به این رشته‌ها در شهرستان آبدانان صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۱ کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف در این شهرستان فعالیت دارند، عنوان کرد: مجوز تأسیس کارگاهی مجوزی است که برای راه‌اندازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید، اشتغال، توسعه و تکمیل ظرفیت‌های موجود در یک رشته مصوب صنایع‌دستی صادر می‌شود و بیانگر پیش‌بینی ظرفیت و نوع تولید محصولات است.

وی تصریح کرد: صنایع‌دستی جزو مشاغلی است که از مزایای آن می‌توان تجهیزات ارزان، سهولت دسترسی، بازار فروش و آموزش سریع آن را نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای است
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان