Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: افزایش تست‌های مثبت کرونا، نشانه خوبی در جامعه نیست و می‌تواند هشداری برای شروع مجدد موج بیماری کووید ۱۹ باشد.

او با بیان اینکه در خرداد تست‌های مثبت کرونا در استان اصفهان حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد بود، اظهار کرد: در یک هفته اخیر این شاخص به بین ۲۵ تا ۳۰ درصد رسید و افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نجیمی با اشاره به قرمز شدن تعداد بیشتری از شهر‌های مناطق جنوبی کشور در روز‌های اخیر، تصریح کرد: با توجه به اینکه اصفهان در مرکز کشور و محور‌های اصلی تردد قرار دارد اگر مراقبت‌های لازم صورت نگیرد، ممکن است با موج پنجم کرونا و قرمز شدن وضعیت برخی از شهرستان‌ها مواجه شویم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه حدود ۸۴۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: در روز‌های اخیر آمار بستری بیماران کرونایی به طور تقریبی ثابت مانده است که با توجه به افزایش تست‌های مثبت احتمال بالا رفتن این آمار نیز وجود دارد.

او با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان‌های اصفهان، خمینی شهر، سمیرم، شاهین شهر و میمه، شهرضا، فلاورجان، لنجان، مبارکه، نجف آباد، کاشان و نطنز در وضعیت نارنجی (پر خطر) کرونا قرار دارند، تاکید کرد: وضعیت این شهرستان‌ها در زمینه کرونا شکننده است.

نجیمی با اشاره به اینکه رعایت دستور‌های بهداشتی در اصفهان کاهش یافته است از مردم خواست تا همچنان از ماسک استفاده کرده است و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

او درباره ازدحام برخی از مراجعه کنندگان جهت دریافت واکسن کرونا در اصفهان توضیح داد: تعدادی از افراد بدون داشتن پیامک دعوت به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کردند درحالیکه آن‌ها باید منتظر اعلام فراخوان باشند.

واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در اصفهان همزمان با سایر استان‌ها، از ۲۱ بهمن ۹۹ با فرمان رییس جمهوری آغاز شد.

تاکنون حدود ۲۷۰ هزار نفر در استان اصفهان (به جز کاشان و آران و بیدگل) نوبت اول واکسن کرونا و حدود۹۰ هزار نفر ۲ دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و میزان پوشش واکسن کرونا بین سالمندان بالای ۷۰ سال استان ۶۵ تا ۷۰ درصد است.

در استان اصفهان، امور بهداشتی و درمانی ۲۲ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی تست کرونا بستری بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی تست های مثبت واکسن کرونا هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۷۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اصفهان از انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی خبر داد.

محسن زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در اولین ماه از سال جدید، کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به ۲۴ هزار و ۶۵۴ مأموریت امدادرسانی اعزام شدند که از مجموع آنها ۱۸ هزار و ۲۸۳ مورد مربوط به حوادث غیرتصادفی و ۶۳۷۱ مورد حوادث رانندگی بوده است.

وی افزود: در این مدت از مجموع حوادث رانندگی منجر به جرح در سطح استان ۴۱۴۷ مورد در مناطق شهری و ۲۲۲۴ مورد در نقاط جاده‌ای استان رخ داده است.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان با اشاره به ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح استان خاطرنشان کرد: در فروردین ۱۴۰۳، بالگرد امدادی اورژانس چهار بار به مأموریت اعزام شد و هفت بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد.

زمانی با اشاره به آمار مأموریت‌های اورژانس موتوری گفت: واحد اورژانس موتوری استان در این مدت به ۳۳۰ مأموریت اعزام شدند و به مددجویان امدادرسانی کردند.

وی ضمن قدردانی از زحمات پرسنل اورژانس به عنوان افراد زندگی بخش در شرایط سخت بیماران اذعان کرد: در یک ماه گذشته کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی با انجام عملیات احیای قلبی و تنفسی هشت بیمار دچار ایست قلبی و تنفسی را از مرگ حتمی نجات دادند، همچنین در تولد چهار نوزاد در شرایط زایمان اورژانسی قبل از رسیدن به مرکز درمانی کمک کردند.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اصفهان افزود: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ۱۶۲ پایگاه امدادی شامل ۸۱ پایگاه شهری، ۸۰ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، چهار دستگاه موتورلانس و یک اتاق فرمان برخوردار است.

کد خبر 748782

دیگر خبرها

  •  افزایش حدود ۱۴۰۰ تایی اتوبوس‌های پایتخت در ۳۲ ماه اخیر/ ۲۵ میلیون یورو به نفع ایران عمل کردیم
  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • تماس بیش از ۱۰ هزار اصفهانی با ۱۳۷ در هفته نخست اردیبهشت
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان