Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظم غریب آبادی گفت: ایران برای مقابله با مواد مخدر سیاست هماهنگ را در دستور کار قرار داده است در این چارچوب انتخاب ایران به عنوان عضو کنواسیون مبارزه با مواد مخدر از اهمیت برخوردار است.

به گزارش برنا؛ همزمان با فرا رسیدن پنجم تیرماه، سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، نشست تخصصی مجازی به منظور گرامیداشت این مناسبت جهانی، با حضور اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد، سردار  حسین اشتری فرمانده  ناجا، غریب آبادی سفیر و نماینده دایم ایران در وین و آقای فدولوف نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت های ایران سبب شده تامین مشتقات تریاک در جهان کم شود

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران در وین ضمن ابراز تاسف از افزایش بی سابقه مواد مخدر در جهان، گفت: فعالیت های مقابله ای ایران در زمینه مواد مخدر مناسب بوده و بر اثر فعالیت های ایران تامین مشتقات تریاک در جهان کاهش یافته است. باید با مواد مخدر مقابله کرد. مقابله و مبارزه برای مهارمواد مخدر در نظر گرفته شده است.

 سفیر و نماینده دایم ایران در وین با اشاره به اینکه ایران کمک کرده تا صادرات قاچاق کاهش پیدا کند، افزود: اقدامات در این زمینه نیازمند اقدامات بین المللی بوده است. کشورهای مقصد به ویژه کشورهای غربی در این زمینه اهتمام به خرج نداده اند. عدم تضعیف کنوانسیون های بین المللی و کنترل مرزها از جمله اقداماتی است که کشورهای غربی و مقصد باید به عمل آورند.

او ادامه داد: این همکاری ها قانع کننده نیست.باید کشورهای مختلف به مسئولیت خود واقف باشند.

غریب آبادی عنوان کرد: ایران برای مقابله با مواد مخدر سیاست هماهنگ را در دستور کار قرار داده است. ستاد مبارزه با مواد مخدر تلاش کرده تا برای مقابله با مواد مخدر و در حوزه بین المللی فعال باشیم. در این چارچوب انتخاب ایران به عنوان عضو کنواسیون مبارزه با مواد مخدر از اهمیت برخوردار است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مبارزه با مواد ایران مواد مخدر سازمان ملل جهان قاچاق کشورهای غربی ستاد مبارزه با مواد مخدر تریاک غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران در وین مبارزه با مواد مخدر مقابله با مواد مخدر غریب آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۷۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی که تریاک ایران، بهترین تریاک جهان بود!

زی‌سان: اولین سفیر آمریکا به ایران که در سال ۱۲۶۱ یعنی در عصر حکمرانی ناصرالدین شاه در کشورمان مستقر شده، در کتاب خاطرات خود در وصف منابع، معادن و بازرگانی ایران تریاک را یکی از مهم‌ترین صادارات ایران به جهان خارج معرفی می‌کند.

به گزارش زی‌سان؛ اس جی دبلیو بنجامین، در کتاب خود تحت عنوان «ایران و ایرانیان عصر ناصرالدین شاه» نقش تریاک در اقتصاد و زندگی مردم ایران را این‌گونه توصیف می‌کند: 

یکی از مهم‌ترین صادرات ایران تریاک است. در گذشته محصول تریاک ایران خیلی بیشتر از حالا بود. ولی در سال‌های اخیر کاهش یافته است. میزان مصرف داخلی تریاک نسبت به مقدار محصول ناچیز است و قسمت عمده آن به خارج صادر می‌گردد. مقدار مرفین تریاک ایران زیادتر از تریاک کشور‌های دیگر است. به همین جهت مرغوب بوده و در کشور‌های خارجی خریدار زیادی دارد و حتی به چین هم صادر می‌شود. 

اخیرا دو عامل موجب تقلیل محصول تریاک ایران شده است عامل اول تقلب در تریاک‌های صادراتی است که بازار آن را کمی راکد کرده و در نتیجه کشاورزان رغبت کمتری به کشت آن نشان می‌دهند. عامل دوم اقدام دولت در جلوگیری از کشت تریاک در پاره‌ای از نقاط است، زیرا کشت تریاک مانع از کشت گندم شده و محصول گندم را کاهش داده است.

قسمت عمده تریاک ایران در ایالات کرمانشاه و اصفهان کشت می‌شود. اصفهان؛ مرکز تجارت تریاک ایران به شمار می‌رود و به علاوه تریاکی که در اطراف اصفهان کشت می‌شود از بهترین انواع تریاک ایران است و مرفین آن به ۱۵ تا ۱۶ درصد می‌رسد که بالاترین حد مرفین در تریاک‌های جهان است. 

در ادوار گذشته تریاک‌های قم، تهران و یزد هم شهرت داشته و مقدار مرفین تریاک قم از اصفهان هم بیشتر بوده است. در اینجا قابل ذکر است که بهترین نوع تریاک هندوستان بیش از ۱۳.۵۷ درصد مرفین ندارد و حال آن که مقدار مرفین تریاک ایران براحتی به ۱۶ درصد می‌رسد و از این نظر به مراتب از تریاک هند و مصر مرغوب‌تر بوده و بازار بهتری دارد.

عیب مهمی که تریاک ایران داشته و به مرغوبیت آن لطمه می‌زند، تقلبی است که در آن می‌کنند و مقداری شن و خاک یا دانه‌های نباتی را داخل شیره تریاک کرده و بعد آنرا بصورت گلوله در می‌آورند. در موقع خرید به این تقلبات نمی‌توان پی برد و شرکت‌های خارجی که بخواهند تریاک ایران را خریداری نمایند، بهتر است طبق یک قرارداد تریاک یک مزرعه با یک ده و یا یک منطقه را پیش خرید کرده و خودشان در جمع آوری شیره خشخاش و تریاک رأسا اقدام نمایند که تریاک خالص به دست آورند.

به طور متوسط هر ساله در حدود دو هزار جعبه تریاک ایران بارزش ۷۳۲ هزار دلار از طریق بندر بوشهر به انگلستان صادر می‌شود؛ البته مقادیری هم به چین و سایر نقاط جهان از طریق بنادر و مرز‌های دیگر فرستاده می‌شود و تردیدی نیست اگر اقدامات تشویقی با تاسیس نمایندگی‌های تجارتی در اصفهان و در نتیجه تسهیلات خرید تریاک از کشاورزان بشود، محصول به مراتب افزایش خواهد یافت و تجار اصفهان آمادگی انقعاد قرارداد‌های چندین ساله و طویل المدت را برای فروش تریاک دارند.

tags # ایران ، قاجار ، تریاک ، ناصرالدین شاه ، اس جی دبلیو بنجامین سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • پشت پرده بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر کشور چه بود؟ | ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک | یکی از اعضای این باند در عروسی اش شاباش میلیاردی گرفت
  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • کشف ۱۸۵ کیلو مواد افیونی در دو عملیات ضربتی پلیس هرمزگان
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • وقتی که تریاک ایران، بهترین تریاک جهان بود!
  • دستگیری قاچاقچی با ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و حشیش در تفت