Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی عرب‌نژاد روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این بیماران پس از شناسایی از سطح شهر جمع‌آوری و پس از پیمودن فرآیند قرنطینه و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز تعیین شده پذیرش می‌شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر هفت مرکز بهبودی اقامتی میان‌مدت و چهار مرکز کاهش آسیب در استان خراسان جنوبی فعال است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بهزیستی استان در یک مرکز سرپناه شبانه، ۱۳ مرکز سرپایی درمان سوء مصرف مواد مخدر، مرکز اقامتی بلندمدت و مرکز جامع درمان اعتیاد هر کدام یک مرکز در استان خدمات ارایه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: رفاه اجتماعی در تعریف به هرگونه اقدام از سیاستگذاری تا ارایه خدمات با هدف کاهش بار مشکلات اجتماعی گفته می‌شود و در دهه‌های اخیر با تغییر مفهوم رفاه از مفاهیم کاملا عینی مانند بهداشت، آموزش و اشتغال به مفاهیم ذهنی مانند احساس رضایتمندی مردم تغییر کرده است.

عرب‌نژاد گفت: سازمان بهزیستی کشور با توجه به اسناد بالادستی و سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای محقق کردن رفاه اجتماعی و پیشبرد راهبردهای توسعه‌ای و کاهش آسیب‌های  اجتماعی به‌ویژه اعتیاد، اقدام به تاسیس مراکز اقامتی به‌عنوان مراکز مجری تبصره ۲ ماده ۱۶ در استان برای ساماندهی بیماران متقاضی درمان و متجاهرین کرده است.

وی اضافه کرد: رویکرد اصلی این مراکز پرهیز مداری با مشارکت تیم بهبود و گروه‌های همتا و خودیار متمرکز است و خدمات آن توسط تیم بهبود شامل مسئول فنی، روانشناس، مددکار اعتیاد و مددیار خانواده ارایه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: دفتر درمان اعتیاد خدماتی از قبیل پرداخت کمک هزینه درمان به معتادین نیازمند و پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به معتادین پاک شده را ارایه می‌کند.

مراکز ماده ۱۶ مراکزی هستند که معتادان متجاهر پس از دستگیری، حداقل بین سه تا ۶ ماه در آنجا نگهداری و بازپروری می‌شوند و در این مدت ضمن ترک اعتیاد، با حرفه‌آموزی برای بازگشت به جامعه آماده خواهند شد.

برچسب‌ها معتادان متجاهر خراسان جنوبی مراکز ترک اعتیاد سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معتادان متجاهر خراسان جنوبی مراکز ترک اعتیاد معتادان متجاهر خراسان جنوبی مراکز ترک اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۸۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با عنوان اینکه توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: سال گذشته با اقدامات بهزیستی، برای ۱۷۱ نفر از معتادان بهبودیافته شغل ایجاد شد.

رحیمی با اعلان اینکه برای اشتغال این افراد سال گذشته تسهیلاتی به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آنها حدود ۱۰۰، ۱۵۰ و یا ۲۰۰ میلیون تومان بوده که با سود ۴ و ۷ درصد و بازپرداخت ۷ ساله اعطا شده است.  

وی با اظهار اینکه از این تعداد، دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، گفت: شغل‌های ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان، میوه فروشی، خواربار فروشی، کشاورزی و دامداری است.  

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان
  • ۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز