Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@05:29:27 GMT

کانون باید یاری‌رسان معیشت مردم باشد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۵۸۲۶۲

کانون باید یاری‌رسان معیشت مردم باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فراوانی مشکلات اقتصادی به علاوه رویارویی مردم با پدیده کرونا باعث به وجود آمدن صندوق های قرض الحسنه ای شده تا با هدف کمک به راه اندازی مشاغل خانگی، محرومیت زدایی و... به نوعی به جهاد بپردازند.

از قدیم سنت قرض الحسنه در بین مردم رواج داشته و امروزه نیز کمک و یاری نیازمندان از این طریق شدت یافته و همین امر باعث شد تا به سراغ یکی از صندوق های قرض الحسنه مردم یار شهر خاوران برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر صندوق قرض الحسنه امام حسین(ع) خاوران در گفتگو با خبرنگار فارس در خفر با بیان اینکه مشکلات اقتصادی عدیده ای گرفتار زندگی و معیشت مردم شده است گفت: در واحد اقتصادی کانون امام حسین(ع) به این نتیجه رسیدیم کانون باید برای معیشت و سفره مردم هم یاری رسان باشد و نتیجه این همفکری راه اندازی صندوق قرض الحسنه با یاری اعضای کانون و اهالی و هیئت امنای مسجد شد.

زهرا حسینی با اشاره به اینکه صندوق های قرض الحسنه نیازمند جلب اعتماد عمومی جامعه است افزود: این صندوق با صد هزار ریال شروع به کار کرده و اکنون ماهانه به هر نفر شصت میلیون ریال وام داده می شود و شهریور ماه پنج ساله می شود که با اعتماد مردم توانسته ایم به مشاغل خانگی کمک های بسیاری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اولویت وام دهی بر اساس اهمیت و استفاده از وام است ادامه داد: ما در صندوق کسانی را داریم که با همین وام ها به راه اندازی کارگاه کوچک خیاطی، چرم دوزی، پخت نان سنتی و... اقدام کرده اند که این با حمایت های عمومی محله به دست آمده است.

عضو کمیسیون امور بانوان خاوران با بیان اینکه در ایام کرونا دانش آموزان بسیاری نیاز به خرید و تعویض تلفن هوشمند داشتند گفت: در سال های گذشته وام های تحصیلی داشتیم که به علت تدریس مجازی با مصوبه هیئت امنا صندوق، وام های کمک هزینه خرید گوشی همراه به دانش آموزان اعطا شد.

حسینی با بیان اینکه این صندوق متعلق و وابسته به کانون فرهنگی امام حسین(ع) خاوران است گفت: اعتبارات خاصی جذب صندوق می شود که ما با آن در راستای معیشت خانواده ها به پرداخت وام اقدام می کنیم همچنین سود حاصل از وام ها نیز به مسجد محله جهت هزینه کرد امورات جاری پرداخت می شود و همین نکته باعث برکت در صندوق شده است.

او با دعوت عموم جامعه به راه اندازی صندوق های قرض الحسنه محله محور یاد آور شد: صندوق ها باید تخصصی شوند تا بتوانند در عرصه های کوچک تولید به خصوص مشاغل خانگی نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: مشکلات اقتصادی معیشت مردم جهاد صندوق قرض الحسنه معیشت صندوق های قرض الحسنه راه اندازی صندوق ها وام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۸۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اعلام کرد:با عنایت به درخواست شهرداری محترم منطقه ۹ تبریز مبنی بر جابجایی تاسیسات در تقاطع غیر همسطح پل خلعت پوشان نیاز به قطع موقت آب خط آبرسانی ۸۰۰ میلی متری سعید آباد برای جابجایی تاسیسات موجود می‌باشد.

لذا ضمن پوزش از شهروندان محترم ساکن در شهرک خاوران به اطلاع می رساند آب مناطق مذکور از ساعت ۸ صبح مورخه ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ لغایت ۲۰ شب با افت فشار و احتمالا" قطعی مواجه خواهد شد. خواهشمند است با صرفه جویی در مصرف آب و اجتناب از مصارف غیرضروری همکاری لازم را با این شرکت معمول فرمایند.

دیگر خبرها

  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • رشد اقتصادی جامعه و رونق معیشت مردم مرهون تلاش کارگران است
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • فیلم محاصره وزیر جوان دولت رئیسی در میان مردم معترض
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد