Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حامد تقوایی، با اشاره به اینکه مجموعه‌ای نفیس و ارزشمند از تلاوت‌های مجلسی آیات قرآن با موضوع پیامبر اکرم (ص) درحال تهیه است، ابراز کرد: هدف از گردآوری این مجموعه معرفی سیمای پیامبر رحمت در قرآن کریم به‌صورت هنرمندانه است که به چندین زبان تهیه و منتشر خواهد شد.

وی تهیه چنین آثاری را در معرفی اسلام راستین و چهره واقعی نبی مکرم اسلام بسیار بااهمیت خواند و ابراز داشت: کنگره یادشده به این امر که تاکنون مغفول مانده بود، همت ورزیده است و در گام نخست تمامی آیات قرآن که به نحوی به معرفی شأن حضرت محمد (ص) می‌پردازد، با تلاوت استاد حامد شاکر نژاد در استودیو ضبط و در آرامگاه حافظ تصویربرداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقوایی از تمامی دستگاه‌های فرهنگی دعوت کرد که به کنگره جهانی پیامبر رحمت ملحق شوند و در حد توان خود نقش آفرین باشند.

کنگره محمد، پیامبر رحمت می‌تواند جرقه‌ای برای شناساندن این شخصیت والا باشد



حامد شاکر نژاد قاری بین‌المللی قرآن که در همکاری با کنگره محمد (ص)، پیامبر رحمت آیاتی چند از قرآن کریم را که تلاوت کرده است، در خصوص چگونگی انتخاب آیات یادشده عنوان کرد: آیاتی که برای این کنگره تلاوت می‌شود، از منظر شأن نزول در قله آیاتی قرار دارد که در خصوص پیامبر اکرم (ص) نازل شده است.

حامد شاکر نژاد که پیش از این در بسیاری از کشورهای آسیایی، آفریقایی، اروپایی و آمریکایی برای تلاوت قرآن حضور یافته است، درباره میزان عشق ایرانیان به پیامبر گفت: جامعه مسلمان و حتی غیر مسلمان در سراسر جهان، ارادت ویژه‌ای به پیامبر اسلام دارند؛ اما عشق به پیامبر (ص)، اهل بیت (ع) و قرآن در میان ایرانیان بسیار پرشور است.

او افزود: اینگونه نیست که بگوییم امروز قرار است به پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) فکر کنیم و یا کمی بیشتر با قرآن باشیم، این ارادت در خون ایرانیان جاری است و لحظه‌ای نیست که از آنان جدا باشد، این دو همیشه با هم و مکمل هم هستند.

این فعال قرآنی با تاکید بر اینکه جایگاه پیامبر اسلام در تمامی جوامع، رفیع است، اظهار داشت: حتی آن دسته از معاندین که گاهی با روش‌های مختلف به پیامبر اهانت می‌کنند، از جایگاه والای ایشان آگاه‌اند زیرا همواره دشمنی‌ها درباره فردی است که برجسته و مهم است.

شاکر نژاد با اشاره به اینکه علت بعثت پیامبر (ص)، آموختن مکارم اخلاق به جهانیان است، بیان داشت: پیامبر زندگی را به انسان‌ها آموخته است و از همین رو، هرچه در راستای رساندن معارف ایشان به جهان صورت گیرد، کم است؛ بنابراین باید گفت کنگره محمد، پیامبر رحمت می‌تواند جرقه‌ای برای شناساندن این شخصیت والا باشد البته به‌شرط آنکه تداوم داشته باشد.

این فعال قرآنی افزود: در محافل قرآنی همواره هزاران جوان و نوجوان و خانواده‌هایشان را می‌بینیم که با شنیدن تلاوت قرآن، تمایل دارند که قاری شوند؛ اما آنچه مهم است این است که دست‌اندرکاران امر دست آنان را بگیرند؛ به بیان دیگر، آنچه در باب قرآن و پیامبر انجام می‌دهیم، زمانی اثربخش خواهد بود که ادامه‌دار و دارای ثبات رویه باشد.

شاکر نژاد ضمن قدردانی از نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و دیگر نهادهایی که به برگزاری این رویداد فرهنگی همت گمارده‌اند، بیان داشت: از ایشان و تمامی دست‌اندرکاران درخواست می‌کنم که این کنگره یک گردهمایی موقت نباشد و ادامه یابد؛ همچنین ضروری است با ساده‌سازی و زیباسازی معارف در قالب کلام و جملات کوتاه، پیام‌های این کنگره را از طریق فضای مجازی در اختیار قرار دهیم تا مردم از معارف بسیار ارزنده پیامبر لذت ببرند.

کد خبر 5244246 سمانه نوری زاده قصری

منبع: مهر

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران حامد شاکر نژاد قرآن کریم حامد تقوایی پیامبر اسلام فعالیت های قرآنی اسلام هراسی فعالیت های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی امام رضا ع قرآن دهه کرامت قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رادیو قرآن رونمایی کتاب درس اخلاق شبکه قرآن و معارف سیما طرح قرآنی 1455 حفظ قرآن کریم پیامبر رحمت کنگره محمد شاکر نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟

به گزارش تابناک، در روزهای اخیر صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت:«همواره برخی از اعضای شورای عالی کار از تصمیمات شورا گلگی می‌کنند، به همین منظور برای برون رفت از این گلایه‌ها بهتر این است که مجلس محترم شورای اسلامی که برآمده از آحاد مختلف جامعه است و کل ملت را نمایندگی می‌کند، حداقل دستمزد را تعیین کند.» 

اظهارات مطرح شده از سوی وزیر کار با حواشی همراه شد. به عنوان مثال نایب‌رئیس فراکسیون کارگری مجلس در این باره بیان کرد که وزیر کار نباید از تعیین دستمزد شانه خالی نکند. 

به این ترتیب تابناک، ماجرا را از صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیگیری کرد. وی در پاسخ به این سوال که بالاخره  سپردن تعیین قیمت دستمزد کارگران به مجلس به کجا رسید؟ گفت: قرار شد به شکل مسبوق به سابقه سه جانیه گرایی درباره تعیین دستمزد کارگران تصمیم‌گیری شود.

دیگر خبرها

  • اجرای ۵۵۰ هزار سامانه خورشیدی در کشور هدف گذاری شده است
  • حضرت ابراهیم یک پیامبر ویژه است
  • از ارتقای اخلاق امدادگری تا توجه به فرهنگ دینی در هلال احمر
  • ترکیب تیم های فولاد و تراکتور
  • ۱۰۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد
  • تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟
  • فیلمبرداری «دست خدا» آغاز شد/ روایتی سینمایی از تصمیم زن عروسک‌فروش
  • طنین «آواز آن پرنده آتشین» در نمایشگاه کتاب
  • افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر