Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه از ۳۶۸ هزار پرونده وارده ۲۴۵ هزار مربوط به وصول مهریه است، گفت: شاهد رشد ۴۴ درصدی پرونده های وصول مهریه هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، ذبیح الله خداییان، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد خدمات این سازمان در طی یک سال گفت: در سال گذشته بیش از 105 میلیون خدمت به مردم ارایه داده ایم که بیش از 95 درصد این خدمات الکترونیکی بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاداستر یک طرح مهم ملی است که در صورت اجرای کامل این طرح زمینه سوء استفاده در زمینه دستگاه های دولتی و سایر دستگاه ها از میان می رود. در این زمینه حدود 53 میلیون هکتار در سال گذشته ضمن تثبیت سند مالکیت کاداستری این سند برایشان صادر شد که شاهد رشد پنج برابری نسبت به چهار دهه گذشته هستیم.

 

رییس سازمان ثبت و اسناد کشور تصریح کرد: 64 میلیون هکتار از اراضی در نظام کاداستر ثبت شده اند که قریب سه برابر سال های گذشته ثبت اراضی دولتی و ملی داشتیم.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان در مورد ثبت ازدواج و طلاق گفت: در سال 99، 67 درصد کل پرونده های اجرا مربوط به مهریه بوده که بر این اساس از 368 هزار پرونده وارده 67 درصد مربوط به وصول مهریه یعنی 245 هزار پرونده وصول مهریه را شاهد بودیم که نسبت به سال گذشته 44 درصد رشد داشته است.

 

وی در مورد ثبت ازدواج گفت: در سال 98، 541 هزار و 604 مورد ازدواج و در سال 99، 562 هزار و 902 مورد ازدواج ثبت شده است که شاهد رشد چهار درصدی در این امر هستیم.

 

خداییان تصریح کرد: در سال 98، 179 هزار و 312 واقعه طلاق و در سال 99، 187 هزار و 33 واقعه طلاق ثبت شده است که رشد چهار درصدی را نشان می دهد.

 

وی در مورد سند مالکیت کاداستری برای اراضی ملی گفت: در سال گذشته 41 هزار سند مالکیت کاداستری برای اراضی ملی صادر شد که رشد هفت برابری را نشان می دهد. همچنین 112 هزار سند برای ادارات صادر کردیم که 43 درصد رشد نشان می دهد. برای موسسات غیر دولتی نیز 21 هزار سند صادر شده است.

 

وی در مورد اسناد رسمی لازم الاجرا که بر عهده سازمان ثبت است، گفت: در سال گذشته 703 هزار پرونده مختومه شد که رشد چهار و نیم برابری داشته است.

 

وی در مورد وصولات مطالبات معوق بانک ها گفت: 30 هزار میلیارد تومان در یک سال گذشته توسط واحدهای اجرایی ثبت و وصول شدند که دو و نیم برابر رشد داشته است.

 

وی گفت: در سال گذشته سه هزار و 500 اختراع ثبت شد که حدود 104 درصد رشد نشان می دهد و حدود 191 هزار اظهارنامه علامت تجاری ثبت که 29 درصد رشد داشته است.

 

وی ادامه داد: سال گذشته چهار هزار و 500 پرونده ای که مورد اعتراض قرار گرفته بود، مورد رسیدگی قرار گرفت و شاهد رشد 878 درصد هستیم. همچنین در زمینه بازرسی و بازدید از دفاتر ثبت ازدواج و طلاق حدود 60 هزار بازدید انجام شد که رشد 37 درصدی را نشان می دهد.

 

وی در مورد آمار ممنوع الخروج گفت: از ابتدای سال 99 تاکنون 20 هزار نفر ممنوع الخروج شدند و 24 هزار نفر رفع ممنوع الخروجی شد.

 

وی ادامه داد: حدود هشت هزار میلیارد تومان وصولی از طریق سازمان ثبت به حساب خزانه واریز شد.

 

خداییان در مورد برگ سبز خودرو و اختلافات قضایی در این زمینه گفت: برگ سبزی که نیروی انتظامی با عنوان سند مالکیت خودرو صادر می کند، سند مالکیت رسمی محسوب نمی شود زیرا در قانون مشخص شده که سند رسمی سندی است که در دفاتر رسمی تنظیم می شود و سوال این است که نیروی انتظامی مرجع صلاحیت دار است یا خیر که جواب آن را ماده 29 قانون رسیدگی به جرایم رانندگی می دهد که در آنجا عنوان شده نقل و انتقال خودرو با برگه سبز به عنوان برگه شناسایی و مالکیت است اما سند رسمی نیست.

 

وی گفت: دقت کنید برگه سبز سند رسمی است اما سند مالکیت نیست. افرادی هستند در ماه 20 تا 30 مورد نقل و انتقال انجام می دهند، این افراد وقتی به دفاتر مراجعه نمی کنند صدها میلیارد تومان ضرر به بیت المال زده چرا که با برگه سبز نیازی به پرداخت مالیات نیست و دلال ها به دفاتر اسناد رسمی مراجعه نمی کنند و فرار مالیاتی دارند.

 

وی در مورد آزمون سردفتری اظهار کرد: تلاش می کنیم تا امسال آزمون سردفتری را برگزار کنیم.

 

وی در مورد سند تالاب ها و پرونده اراضی پردیس گفت: در سفری که به پردیس داشتیم یک سری تعاونی ها و ساختمان های مسکن مهر مشکلات ثبتی داشتند. در همین راستا کارگروهی مامور کردند تا مشکلات بررسی و منتظر نتیجه هستیم.

 

وی ادامه داد: در مورد حفاظت از تالاب ها این موضوع بر عهده وزارت نیرو است و اگر سندی صادر شود به نام جمهوری اسلامی ایران است یعنی تمام این اسناد به نام کشور است و این اسناد در خزانه نگهداری می شود. باید خود دولت اختلافات را رفع کند تا رویه واحدی در پیش بگیریم.

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: سال گذشته هزار پرونده نشان می دهد سازمان ثبت سند مالکیت وصول مهریه درصد رشد شاهد رشد ثبت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۹۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۳ درصدی میزان بارش در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز یزد، مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد میزان بارندگی مدت مشابه سال گذشته آبی استان را ۹۸.۷ میلیمتر و متوسط دوره آماری استان را ۸۷.۹ میلیمتر عنوان کرد و گفت: برهمین اساس بارندگی امسال استان نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد افزایش و نسبت به متوسط دوره آماری نیز ۴۳ درصد افزایش داشته است.   محجوبی در پایان با اشاره به پیش بینی بارش‌های پایان هفته جاری استان، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال آبی جاری شاهد بارش‌های مناسب و کم خسارتی در استان و دیگر مناطق کشورمان باشیم.

دیگر خبرها

  • تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش ها در استان یزد
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش در استان یزد
  • روش و نرخ محاسبه خدمات قضایی به کمک مشاوره حقوقی
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ایثارگران اعلام وصول شد