Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: یکی از مهمترین کارکرد‌های سامانه «مشارکت‌های مردمی» جلوگیری از موازی کاری، فعالیت‌های جزیره‌ای و هم‌افزایی فعالیت‌ها است.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای علی غلامی ظهر امروز در مراسم رونمایی از سامانه «مشارکت‌های مردمی» در محل این معاونت برگزار شد، افزود: اهمیت و جایگاه مردم در کار‌ها امری بدیهی است و نیازی به تحلیل ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مهمترین مزیت رقابتی جمهوری اسلامی ایران با نظام‌های سیاسی، مردم آن هستند، چون آن‌ها پای کار بوده اند و این موضوع باعث شده است تا نظیر آن‌ها در جهان نباشد.
غلامی با اشاره به اینکه نهاد‌های مردمی دارای مزیت‌های رقابتی هستند که در ساختار‌های دولتی وجود ندارد، گفت: فراگیری، نفوذ، تنوع، اخلاص، قدرت و شناسایی از مهمترین ویژگی‌های رقابتی نهاد‌های مردمی در انجام هر فعالیتی است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: در حکم ریاست قوه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده بود که مردمی بودن در همه عرصه‌های قوه ساری و جاری شود؛ این بدان معنی است که در درجه اول رئیس قوه باشد، اما دیدار‌های مردمی حداقل نگاه به این شاخص است.
وی تصریح کرد: هر جایی که امکان آن وجود دارد باید بتوانیم امور را به مردم واگذار کنیم، زیرا آن‌ها بهتر از پس کار برمی‌آیند، مردم کار را از دل و جان انجام می‌دهند در حالی که در فعالیت ما محاسبه‌گری وجود دارد.
آقای غلامی با اشاره به اینکه در مباحث پساجرمی ما بازوی نهاد‌های مردمی هستیم، گفت: ساختار از لحاظ قانونی قدرتی به ما داده است که در صورت نیاز و اعلام نهاد‌های مردمی می‌توانیم آن را فعال کنیم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در پایان عنوان کرد: بکارگیری سامانه مشارکت‌های مردمی به‌جای ایجاد ساختار‌های فیزیکی باعث می‌شود تا امکان بروزرسانی مداوم آن وجود داشته باشد. همچنین یکی از مهم‌ترین کارکرد‌های سامانه جلوگیری از موازی کاری، فعالیت‌های جزیره‌ای و هم‌افزایی فعالیت‌هاست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مشارکت مردمی نهاد های مردمی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۰۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب‌اله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: طی ۱۲ ماه سال ۱۴۰۲ در مجموع ۲۰ هزار و ۹۲۵ میلیارد تومان در حوزه مشارکت‌های مردمی جذب شد که از این میزان، ۲۶۹۹ میلیارد تومان آن مربوط به زکوات، ۴۵۷۲ میلیارد آن مربوط به اکرام و ایتام و ۹۳۱ میلیارد تومان آن مربوط به صدقات است.

وی افزود: حدود ۱۲۰ درصد برنامه عملیاتی طی سال گذشته در معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد محقق شده است.

به گفته آسوده، میزان مشارکت‌های مردمی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته با رشد ۲۶ درصدی همراه بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: صدقات جمع‌آوری شده در کمیته امداد در امور معیشتی، تامین جهیزیه و لوازم ضروری زندگی، امور تحصیلی و درمان خانواده‌های تحت حمایت هزینه می‌شود.

کد خبر 6093169

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد
  • برگزاری «روایت پیشرفت و مشارکت‌های مردمی» در دومین نمایشگاه ملی «آبادیران»
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • نابسامانی در ثبت نام اینترنتی تایر و کمبود تایر سواری رینگ ۱۳ و ۱۴
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود