Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه طرح سالم سازی دریا پیوست فرهنگی عملیاتی می خواهد، گفت: دستگاه های فرهنگی همانند گروه های جهادی کارهای ملوب و اثربخش در سواحل انجام دهند و نظارت برعملیاتی شدن طرح های فرهنگی اولویت دستگاه های نظارتی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمد باقر محمدی لائینی» امروز(۵تیر) در جلسه شورای اداری با حضور استاندار مازندران با اشاره به سالروز شهادت شهدای ۷ تیر به خصوص شهید مظلوم آیت الله بهشتی و گرامیداشت هفته قوه قضاییه، بیان کرد: دهه کرامت و سالروز خجسته میلاد حضرت معصومه (س) و امام هشتم (ع)، این دو خواهر و برادر و انتخابات باشکوه را پشت سر گذاشتیم که از برکات این دهه بوده است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: انتخابات باشکوه برگزار شده جای شکر دارد، از صاحبان مملکت و حق داران نظام و همچنین مردم شریف مازندران صمیمانه قدردانی می‌کنیم، مردم در این تابستان و شرایط کار و زراعت فریضه انتخابات را فراموش نکردند و حضور بالای ۶۰ درصدی را رقم زدند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ضمن تقدیر از مجموعه ۶۰ هزار دست اندرکار انجام انتخابات در مازندران، گفت: این افراد با حفظ امنیت موجب شدند این آزمون سیاسی بزرگ ملت ایران اسلامی به نحو احسن برگزار شود، همانطور که مقام  معظم رهبری فرمودند انتخابات یک روز است ولی آثارش چند سال باقی می‌ماند، برخی نواقص در ساعت شروع اخذ رأی وجود داشت که بهتر می بود تدارکات برگزاری درست و به موقع فرآیند اخذ آرا از مردم همیشه در صحنه و زیرساخت های آن از روزهای قبل انجام می‌شد‌.

 

وی ادامه داد: امیدواریم منتخبان شورای شهر و روستاها با احساس مسئولیت بالا در انجام وظایف خود موفق باشند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به مشکلات فرهنگی در فصل تابستان که با ورود مسافران به استان شکل می‌گیرد، عنوان کرد: در ابتدا رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضرورت دارد، دوم اینکه مملکت ما جمهوری اسلامی است، همینطوری که باید به بعد مردمی توجه کنیم باید به نظرات و مشکلات مردم توجه کنیم به بعد فرهنگی نیز باید اهمیت بدهیم.

 

وی با اشاره به اینکه تجلی توجه به بعد مردمی همین انتخابات بوده است، یادآور شد: دشمن شدیدترین برنامه‌ریزی‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های فارسی زبان را با هدف جلوگیری از حضور مردم در انتخابات بر ما روا داشت، بعد جمهوریت و اسلامیت دو بال مهم در نظام انقلاب هستند که باید به آنها با هم توجه شود چون مکمل هم هستند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید بر حفظ و انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگی که توسط شهدا و جانبازان به یادگار مانده، بیان کرد: حرمت این ارزشها باید حفظ شود، واگذاری طرح دریاها باید با پیوست فرهنگی همراه باشد و فعالان در این بخش مسایل فرهنگی را رعایت کنند، دستگاه‌های نظارتی هم نظارت را در اولویت قرار بدهند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران اعلام کرد: الحمدلله گروهی از طلاب در قالب گروه‌های جهادی فرهنگی از سال‌های گذشته وارد میدان شدند و در برخی از سواحل ابتکارات فرهنگی خوبی به خرج دادند که خیلی جاذبه داشت ما قصد داریم این فعالیت‌ها را گسترش بدهیم و بر تعدادشان افزوده شود، چرا که با استقبال گردشگرانی که فکر می‌کنیم دین برایشان مهم نیست مواجه ایم.

 

این مسئول با بیان اینکه در ساماندهی طرح های سالم سازی سواحل، باید پیوست های فرهنگی در نظر گرفته شود، ادامه داد: برای گسترش بیشتر این برنامه و ایجاد وفاق و هماهنگی بیشتر فردا در بابلسر همایشی با حضور ائمه جماعات و فرمانداران شهرهای ساحلی برگزار می‌شود تا برای ایجاد هماهنگی بینشان برنامه‌ریزی شود، امیدواریم بتوانیم با کسب رضایت خدا و مردم در کنار هم،فضای فرهنگی مناسبتی برای استان فراهم کنیم.

 

وی اذعان کرد: دوری از تبلیغات غلط، فضاسازی مثبت در جهت تبلیغات ارزشی، فرهنگی و استفاده از فرصت دریا و جنگل در جهت تربیت ارزش‌ها از اقداماتی است که اولویت دارد، نهادهای دولتی معتقد در این مسیر قرار بگیرند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به ورود واکسن های ایرانی به بازار، گفت: مقام معظم رهبری واکسن خود را به تاخیر انداختند تا از واکسن ایرانی استفاده کنند که مظهر واقعی اعتماد به جوانان این مملکت است، امیدواریم مابقی مردم این واکسن را دریافت کنند.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در مازندران طرح سالم سازی دریا پیوست فرهنگی گروه جهادی انتخابات حجت الاسلام محمدی لائینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۰۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد

استاندار خراسان جنوبی گفت: سطح تعاملات دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی افزایش یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، جواد قناعت صبح امروز در ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی اظهار داشت: از چهار حوزه انتخابیه خراسان جنوبی در سه حوزه تکلیف انتخابات در مرحله اول مشخص شد و حوزه انتخابیه بیرجند، خوسف و درمیان به مرحله دوم کشیده شد که 21 اردیبهشت انتخابات مرحله دوم برگزار خواهد شد.

وی افزود: در مرحله دوم انتخابات حساسیت بیشتری وجود دارد، اینکه مرحله دوم انتخابات در مرکز استان برگزار می‌شود و در این مرحله بین دو داوطلب رقابت انجام می‌شود، لذا باید دقت لازم در مناظرات انجام شود. همه دستگاه‌ها باید در مرحله دوم انتخابات پای کار باشند تا در یک فضای سالم و رقابتی انتخابات برگزار شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: جلسه توجیهی با حضور دو داوطلب مرحله دوم انتخابات برگزار شود و پیش‌بینی‌های لازم درباره نیروهای پشتیبانی انجام و اگر لازم باشد، افراد مورد نظر در شعب اخذ رأی جایگزین شوند. با توجه به وقوع سیل در روزهای اخیر اگر سیل در جاهایی منجر به تخریب جاده‌ها شده است، باید پیش‌بینی‌های مورد نظر و تست دستگاه‌های احراز هویت به خوبی انجام شود. با توجه به شرایط آب و هوایی در صورتی که در روز انتخابات بارندگی داشته باشیم از یکی دو روز قبل از انتخابات پیش بینی‌های لازم باید توسط دستگاه‌های مربوط انجام شود.

قناعت با اشاره به پیش‌بینی‌ها انجام شده در مرحله اول انتخابات که با سردی هوا و بارش برف همراه بود گفت: از ساعت 8 صبح روز انتخابات باید همه دستگاه‌های احراز هویت در شعب اخذ رای فعال شوند. در مرحله دوم انتخابات سه شهرستان استان یعنی یک چهارم خراسان جنوبی درگیر برگزاری انتخابات هستند. در مرحله اول انتخابات هیچ موضوع امنیتی نداشتیم و انتظار داریم رسانه‌ها با حضور فعال در این موضوع، شاهد حضور حداکثری مردم در شهرستان‌های مورد نظر در مرحله دوم انتخابات باشیم. 

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: سطح تعاملات دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات احتمالی باید افزایش یابد، زیرا استانی در این زمینه موفق خواهد بود که سطح تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی آن بیشتر باشد و امیدواریم که ستاد انتخابات استان رتبه خوبی را در کشور در این زمینه کسب کند و انتخابات در فضای سالم و رقابتی با مشارکت خوب مردم و بدون هیچ مشکلی برگزار شود.

انتهای پیام/ 251

دیگر خبرها

  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آغاز نصب انشعابات آب در روستای سرپله آبدانان
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار