Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان کشور با ارسال نامه‌ای به رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نسبت به واردات بی‌رویه قطعات خودرو در صورت رفع تحریم‌ها هشدار دادند.

در این نامه که با امضای دبیر انجمن برای عزت‌الله اکبری تالارپشتی ارسال شده آمده است: "تحریم‌های سال‌های اخیر با وجود خسارت‌های جبران‌ناپذیر، موجب همدلی و یکپارچگی در صنعت خودرو و قطعه‌سازی و در نهایت منجر به خلق انقلاب عظیم «نهضت ساخت داخل قطعات» شده است".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این نامه به کاهش قابل توجه ارزبری در اجرای این نهضت صنعتی اشاره شده و آمده است: با توجه به سابقه تاریخی هجوم واردات بی‌رویه بعد از لغو دور اول تحریم‌ها و باز شدن مرزهای اقتصادی و سهولت تهاتر ارزهای بلوکه‌شده با خودرو و قطعات آن، اکنون این نگرانی وجود دارد که لغو مجدد تحریم‌ها،‌ تولیدکننده و سرمایه‌گذار داخلی در رقابت نابرابر و ایجاد تقاضای مازاد بر بازار ارز قرار گیرد که در این صورت علاوه بر افزایش زیان انباشته،‌ با خطر ورشکستگی مواجه شود.

انجمن کشوری صنایع همگن قطعه‌سازی به‌همراه این نامه «طرح پیشنهادی ساماندهی واردات خودرو و قطعات آن» با محوریت نظام‌مندی و ساماندهی به‌جای ممنوعیت واردات را برای رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارسال کرده و از وی و سایر نمایندگان خانه ملت خواسته‌اند برای روشن نگه داشتن چراغ نهضت ساخت داخل قطعات و صیانت از سرمایه‌گذاری‌های کلان انجام‌شده در این حوزه، قوانین و مقررات لازم را برای وضع محدودیت‌های واردات قطعاتی که امکان ساخت آن در داخل کشور وجود دارد تنظیم و اجرای آن را دنبال کنند.

پربیننده ترین پراید ۱۳۴میلیون شد/قیمت جدید ساینا، کوییک و تیبا در بازار + جدول ثبت نام ایران خودرو (فرصت پایانی+لینک) قیمت پراید امروز ۱۴۰۰/۴/۵ قیمت جدید پرفروش ترین موتورسیکلت های بازار قیمت محصولات ایران خودرو امروز ۱۴۰۰/۴/۴

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خودرو واردات قطعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۰۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«خالی فروشی» حواله خودرو

یک مقام مسوول در بنیاد شهید و امورایثارگران اخبار معامله حواله خودرو وارداتی ایثارگران را تکذیب و تاکید کرد که نه حواله‌ای صادر شده و نه خودرویی از این مسیر وارد کشور شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، در اسفندماه سال گذشته آگهی مربوط به خرید و فروش حواله جانبازان و ایثارگران با قیمت‌های میلیاردی در بسیاری از پلتفرم‌های معاملات خودرو، حاشیه ساز شد.

خودرو‌هایی که واردات آن‌ها برای جانبازان و ایثارگران مجاز اعلام شده بود شامل بنز، بی ام و، تویوتا، نیسان و ... می‌شد.

محصولات خارجی که ورود آن برای وارد کنندگان عادی غیرمجاز اعلام شده بود.

طبق آیین نامه ابلاغ شده، جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد مجاز به واردات تا سقف قیمت ۲۵ هزار یورو و جانبازان ۷۰ درصد تا سقف قیمت ۳۰ هزار یورو می‌توانند خودرو وارد کنند.

جانبازان ۷۰ درصد ویژه (دو پا یا دو دست قطع از مچ و یا قطع نخاع) نیز تا سقف قیمت ۳۵ هزار یورو مجاز به واردات هستند.

در لیست جانبازان ۷۰ درصد خودرو‌های بنز و بی ام و و دیگر محصولات لوکس دیده می‌شود.

حواله واردات خودرو به جانبازان در اصل استفاده از امتیازی است که فروش آن برای صاحب حواله با سود زیادی همراه است.

بدین ترتیب در اواخر اسفندماه حواله جانبازان با قیمت‌های میلیاردی آگهی می‌شد این در شرایطی است که حالا به نظر می‌رسد در پلتفرم‌های آگهی خودرو "خالی فروشی" شده است

چرا که به گفته یک مقام مسول در بنیاد شهید اصلا حواله‌ای صادر نشده که بخواهد مورد معامله قرار گیرد.

بر این اساس تمام آگهی‌های معامله حواله نیز در سال جاری از پلتفرم‌های آگهی دهنده حذف شده است.

دیگر خبرها

  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟