Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این مطلب در اطلاعات منتشره سیستم اطلاع رسانی بین‌المللی برای پرسنل هوایی (NOtice To AirMen ، NOTAM) بیان شده است.

به گزارش رادیو مسکو، این رزمایش‌ها در پی تیره شدن روابط بین مسکو و لندن پس از حادثه اخیر در دریای سیاه انجام می‌شوند که ناوشکن "دیفندر" انگلیس مرزهای دریایی روسیه در نزدیکی شبه جزیره کریمه را نقض کرد که منجر به تیراندازی هشداردهنده روسیه به سمت ناوشکن انگلیسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اطلاعات منتشره از سوی NOTAM ، قرار است مانور کشتی‌های نیروی دریایی روسیه امروز ۲۶ ژوئن انجام شود. برای آنها اما منطقه دریای مدیترانه در جنوب قبرس بسته است.

به نوبه خود ناوگروه با جلوداری ناو هواپیمابر انگلیس از اول ژوئن تا ۳۰ ژوئن در یک منطقه دریایی کوچک در جنوب قبرس واقع شده است. بنابراین، فاصله منطقه عملیاتی انگلیس با مرز شمالی منطقه رزمایش دریایی روسیه تنها حدود ۳۰ کیلومتر است.

وزارت دفاع روسیه پیش از این گفته بود که در تاریخ ۲۵ ژوئن در قسمت شرقی دریای مدیترانه، رزمایش مشترک نیروهای ناو گروه عملیاتی دائمی نیروی دریایی و هواپیماهای نیروهای هوافضا روسیه آغاز شد. پنج کشتی و دو زیردریایی در مانورها شرکت دارند. علاوه بر این، جنگنده‌های میگ ۳۱ کا (MiG-۳۱K) حامل‌های سلاح هایپرسونیک و بمب افکن‌های دوربرد توپولف ۲۲ ام ۳ (Tu-۲۲M۳) در این رزمایش حضور دارند.

پیشتر گزارش‌های غربی آورده بودند که ناو هواپیمابر انگلیسی Queen Elizabeth در عملیاتی برای مبارزه با شبه نظامیان داعش در دریای مدیترانه شرکت می‌کند. آخرین پرواز از این ناو هواپیمابر برای حمله به تروریست‌ها در ۲۲ ژوئن انجام شد. محل حملات و اهداف اصابت شده مشخص نشده است. گروه هوایی ناو هواپیمابر شامل جنگنده‌های نسل پنجم اف-۳۵ (F-۳۵) است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ناو روسی رزمایش نظامی ناو هواپیمابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۱۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی

 مجید الهی‌رادگفت : رزمایش کمک به ایتام در قالب پویش امام رئوف در استان برگزار شد.

او  گفت: این رزمایش به نیت واقفان از سوی آستان قدس رضوی، مدیریت کانون‌های خدمت رضوی در خراسان شمالی و با همکاری خادم یاران سطح استان و مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و سایر دستگاه‌ها برگزار شد.

الهی راد گفت : در این رزمایش ۴۰۰ بسته معیشتی هر بسته به ارزش دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در مجموع یک میلیارد تومان میان ایتام تحت حمایت این نهاد در استان توزیع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • آماده باش تایوان برای رزمایش احتمالی چین
  • تسلیحات لهستان ۱۵ اردیبهشت در نزدیکی مرز روسیه مستقر می‌شود
  • خروج ناوهای اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید
  • شروع تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی چین
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • چین آزمایش بزرگترین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرد
  • چین رزمایش دریایی ۹ روزه برگزار می‌کند
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • رزمایش دریایی شناورها، گرامیداشت روز ملی خلیج فارس