Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:51:25 GMT

سریال شهید شهریاری در قالب یک اثر فاخر ارائه نشد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۶۱۱۸۳

سریال شهید شهریاری در قالب یک اثر فاخر ارائه نشد

سریال صبح آخرین روز یکی از سریال‌های جدید مرکز سیمای معاونت استان‌هاست که درباره شهید شهریاری ساخته شد و از شبکه دو سیما روانه آنتن شد. این سریال با توجه به سوژه حساس و جذابی که داشت، متاسفانه نتوانست مخاطب را به خود جذب کند و کارشناسان و منتقدان نیز انتقادهای فراوانی نسبت به نحوه پرداخت این سوژه مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در همین رابطه جبار آذین منتقد و مدرس سینما و تلویزیون درباره سریال صبح آخرین روز به ایرنا گفت: ملودرام اجتماعی خانوادگی صبح آخرین روز با رویکرد مسایل مهم مملکتی و شخصیت‌های شاخص جامعه محتوا و مضمون مهمی را دستمایه قرارداده تا به اثری مهم و تاثیرگذار در عرصه تولیدات تلویزیونی دست یابد. گرچه توجه به دانشمندان و شخصیت های برجسته که در زمینه‌های اجتماعی،‌ علمی، فرهنگی و سیاسی می‌تواند به آشنایی بیشتر مخاطب با آن‌ها و همچنین نقش و تاثیر این افراد در جامعه منجر شود اما مسئله مهم‌تر این که در این راستا در تولید آثار سینمایی و تلویزیونی پژوهش نقش اصلی را ایفا می‌کند؛ از همین رو افزون بر تحقیق عمیق، مناسب و واقعی در این راستا، استفاده مناسب از این تحقیقات در قالب فیلمنامه و تبدیل آن به آثار تلویزیونی و به ویژه سریال‌های تلویزیون نقش مهمی دارد.

وی ادامه داد: پیش‌تر هم بعضی از هنرمندان برجسته سینما و تلویزیون در این زمینه آثاری را خلق کردند که مشهورترین و ماناترین آن‌ها سریال شوق پرواز اثر زنده‌یاد یدالله صمدی است. سریالی که تحت عنوان صبح آخرین روز تولید شده در همین راستا به شخصیت برجسته دانشمند هسته‌ای کشور مجید شهریاری می‌پردازد بزرگمردی که شایسته معرفی عمیق‌تر و مناسب‌تر و ماناتر در این اثر تلویزیونی به ویژه سریال بوده است. 

آذین افزود: با آنکه عوامل و دست‌اندارکاران این سریال تمام همت خود را مصروف اثری شاخص کردند اما مضمون و محتوای خوب سریال که امتیاز اصلی آن محسوب می‌شود در قالب یک اثر هنرمندانه درجه یک و فاخر ارائه نشد.

این منتقد و نویسنده تلویزیون با بیان اینکه می‌شد این مضمون خوب را در حد شایستگی شهید شهریاری با استفاده از کارگردانی درجه یک و هنرمندان دارای توانایی‌های فراوان‌تر تبدیل به یک اثر ماندگار و فاخر کرد، خاطرنشان کرد: گرچه صبح آخرین روز سریالی کوچک درباره شخصیت و انسانی بزرگ است اما همین که به این دانشمند بزرگ هسته‌ای توجه شده خوب است.

به گزارش ایرنا، در مجموعه صبح آخرین روز هنرمندانی چون کاوه خداشناس، سپیده خداوردی، زهرا سعیدی، شهرام عبدلی، مهران رجبی، افسانه ناصری، سیروس همتی، میرطاهر مظلومی، حسن اسدی، پریسا گل دوست، مهدی علیپور، اردشیر رستمی، افشین نخعی، مالک سراج، فرحان فرحناک، امیر حیدری، مهدی صبایی، حمیدرضا عطایی ایفای نقش کرده اند.

داستان این سریال از صبح روز ترور شهید مجید شهریاری آغاز می‌شود و به گذشته برمی‌گردد و ۴۶ سال زندگی او را روایت می‌کند.

مجموعه صبح آخرین روز در مرکز سیمای معاونت استان‌هاست صدا و سیما تولید شد و هر شب از شبکه ۲ سیما پخش شد.

برچسب‌ها سریال شبکه دو سیما میرطاهر مظلومی مهران رجبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سریال شبکه دو سیما میرطاهر مظلومی سریال شبکه دو سیما میرطاهر مظلومی مهران رجبی صبح آخرین روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۱۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این مستندروایتی دانشجویی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و حمایت‌های دانشجویان در سراسر دانشگاه‌های ایالات متحده از فلسطین است، هر چند مسئولان دانشگاه‌ها انتقاد از رژیم صهیونیستی را به بهانه یهودی ستیزی خاموش می‌کنند، اما دانشجویان بعد از هفتم اکتبر نشان دادند کدام سمت تاریخ ایستاده اند.

مستند «امتحان نهایی» که در گروه مستند مرکز بسیج صدا و سیما به تهیه کنندگی و کارگردانی لقمان یدالهی تولید شده است، ساعت ۱۰:۴۵پخش می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نماینده مالک جدید در استقلال معرفی شد
  • بازگشت احمد شهریاری به استقلال
  • «رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد
  • زندگی شهدای «تیم فوتبال آزادی سمنان» سریال می‌شود
  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • کفاشیان: زور فوتبال به صدا و سیما نمی‌رسد!
  • مرحله نهایی کشتی فرنگی جام تختی از شبکه ۳
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی