Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ دبیر شورای سیاست‌گذاری عفاف و حجاب کشور گفت: وقتی یک شبکه اجتماعی خارجی ۷ میلیون نوجوان ۱۲ تا ۱۹ساله کشور ما را درگیر می‌کند باید با نگاه جدی‌تری به حوزه حجاب و عفاف بپردازیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شهرکرد، مهدی رضاییان بعدازظهر امروز در ستاد راهبری عفاف و حجاب استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: حجاب و عفاف صرفا یک موضوع شغلی اداری و مربوط به دستگاه‌ها و حاکمیت نیست بلکه یک موضوع اعتقادی است که همه آحاد جامعه و متدینان و افراد دغدغه‌مند دین، شرافت و عفت درگیر آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دشمن همه سرمایه و ظرفیت خود را به صورت هم‌افزا برای اثرگذاری بر جوانان و نوجوانان در فضای مجازی به کار گرفته است، افزود: در کشور با مثلثی از مشکلات با سه راس کرونا، مسائل اقتصادی و معیشت مردم روبرو هستیم که در مقطعی مسئله سیاست هم به آن اضافه شد اما همه این مسائل قابل کنترل و برگشت‌پذیر هستند و با سیاست‌گذاری‌های درست می‌توان آن‌ها را کنترل کرد به عنوان مثال در دوران مختلف کرونا این بحران مدیریت شد و هم‌اکنون نیز واکسن در کشور تولید می‌شود اما وقتی یک شبکه اجتماعی خارجی 7 میلیون نوجوان 12 تا 19ساله کشور ما را درگیر می‌کند باید با نگاه جدی‌تری به حوزه حجاب و عفاف بپردازیم.

دبیر شورای سیاست‌گذاری عفاف و حجاب کشور با اشاره به اینکه وضعیت در استان چهارمحال و بختیاری نسبت به برخی استان‌ها و شهرهای بزرگ بهتر است، بیان داشت: در فضای مجازی همه استان‌ها، شهرها و روستاها درگیر هستند و باید در عین کمبود و مشکلات همچنان امیدوار باشیم و از ظرفیت‌ها در حد توان استفاده و وظایف خود را دنبال کنیم چراکه مسئله حجاب و عفاف خارج از تکلیف اداری بوده و تکلیف دینی و شرعی است.

رضاییان با بیان اینکه در مبحث حجاب و عفاف با مخاطبان مختلف روبرو هستیم، عنوان داشت: رویکرد اصلی در برخورد با توده‌های مردم بخصوص نوجوانان و جوانان رویکرد ایجابی، اقناعی و فرهنگی است و در برخورد با مدیران و کارمندان رویکرد نظارتی بوده که موجب الگوسازی برای آحاد جامعه باشند، در صنوف نیز باید این مسئله با جدیت دنبال شود.

وی با بیان اینکه هیچ مجوزی از صنوف باطل‌ناشدنی نیست، تصریح کرد: در آیین‌نامه نظارت بر نشریات دانشجویی، نشریات فضای مجازی نیز مشمول این دستورالعمل می‌شود، در برخی استان‌ها آمار برخی شاخص‌های حجاب و عفاف و آسیب‌‌های اجتماعی ناشی از آن افزایشی است اما شیب آن کند است.

دبیر شورای سیاست‌گذاری عفاف و حجاب کشور خاطرنشان کرد: در مباحث فرهنگی به ویژه حجاب و عفاف به فرموده مقام معظم رهبری باید آتش به اختیار عمل شود و حتی اگر در اداره یا دستگاهی نمی‌توان اقدام کرد، به صورت فردی اقدام شود، نباید تلقی کنیم کاری استانی یا صرفا ملی است، مسائل باید بازگشت به ساختار پیدا کنند و ساختاری که اکنون تعریف شده نسبت به آن اجماع ملی وجود دارد و از جهت ساختاری مشکلی نداریم، ستاد حجاب و عفاف در استانداری‌ها و مابه‌ازای آن در شهرستان‌ها و وزارتخانه وجود دارد اما باید بهای بیشتری به موضوع داده شود.

معیشت خوب یا رهایی حجاب؟/ مردم پاسخ دادند+فیلمشهید مدافع حرم: به کسی رأی دهید که دغدغه فرهنگی و حجاب داشته باشد+فیلمخانواده ایرانی|مهارت‌های آموزشی برای مأنوس کردن دختران با حجاب

وی با بیان اینکه حدود 10 درصد تبلیغات محیطی در شهرها مربوط به حجاب و عفاف است، اضافه کرد: امسال در روز بیست‌ویکم تیرماه همزمان با روز عفاف و حجاب برنامه‌هایی متفاوت از سال‌های پیش در تهران و استان‌ها برگزار و پویش‌، تولید محتوا و هشتک‌گذاری در فضای مجازی انجام و تبلیغات محیطی نیز صورت می‌گیرد، همچنین در راستای اجرای طرح حجاب و عفاف 1 درصد بوستان‌های برخی استان‌ها و شهرستان‌ها به بانوان اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/7540/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد سیاست گذاری عفاف و حجاب حجاب و عفاف فضای مجازی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۱۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدرضا رادان بعدازظهر جمعه در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در محل ساختمان این نهاد حوزوی برگزار شد بیان کرد: موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان علیه جامعه ما و مقابله جبهه کفر در برابر جبهه حق است که در صورت برنده شدن هر یک، شرایط تعیین کننده خواهد بود.

فرمانده فراجا بیان کرد: در طی این سالها رهبر معظم انقلاب بر موضوع شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی اشاره داشتند که متاسفانه برای این موضوعات تلاشی صورت نگرفت و تلاش های صورت گرفته نیز کافی نبوده و بسیاری فقط شنونده این بیانات بوده اند.

وی افزود: یکی از چالش ها در حوزه امنیت اخلاقی، نبود گفتمان واحد در بین دستگاه ها و نهادها است و از سویی دیگر در لایحه حجاب و عفاف نیز ابهاماتی وجود دارد.

سردار رادان اضافه کرد: هزینه پایین جرم بی‌حجابی و اظهارت ضد و نقیض برخی افراد مسوول و همچنین کمبود اعتبارات و امکانات مورد نیز از دیگر چالش های حوزه مقابله با بی حجابی و هنجارشکنی در کشور است.

در ادامه این جلسه اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به ارائه نظرهای خود در مقوله حجاب و عفاف پرداختند.

برنامه ریزی دشمنان در راستای مقابله با نظام اسلامی از مسیر گسترش بی حجابی، تاکید بر ایستادگی نیروی انتظامی در اجرای طرح نور، لزوم برخورد با خاطیان و حفظ شأن و جایگاه پلیس، ضرورت توجه به موضوع حجاب و عفاف در نظام تعلیم و تربیت کشور از جمله موارد مورد اشاره اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این جلسه بود.

کد خبر 6089379

دیگر خبرها

  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • در حوزه عفاف و حجاب کار بر زمین مانده بسیار است
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • رها کردن فضای عفاف و حجاب به ضرر همه جامعه است
  • برگزاری دوره عفاف و حجاب برای فعالان مردمی در بندرعباس
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد