Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-01@23:33:00 GMT

۳ کشته در انفجار بمب در عفرین سوریه

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۶۲۲۹۷

۳ کشته در انفجار بمب در عفرین سوریه

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از برخی منابع محلی نقل کرد که شهر کردنشین «عفرین» در شمال غرب استان مرزی حلب در شمال غرب این کشور، بعد از ظهر امروز (شنبه) شاهد وقوع یک انفجار شدید ناشی از بمب دست ساز جاسازی شده در یک خودرو بوده است.
 
منابع مذکور که نام آنها فاش نشده، در گفت و گو با سانا ضمن اعلام این که این انفجار در نزدیکی میدان «کاوه آهنگر» در مرکز شهر عفرین و در جاده منتهی به شهر «اعزاز» در مرز مشترک سوریه با ترکیه روی داده، تاکید کردند که در جریان این حادثه، سه غیر نظامی از جمله یک دختر خردسال جان خود را از دست دادند و شماری دیگر نیز زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
در همین حال، دیده بان حقوق بشر سوریه (SOHR) نیز که یک نهاد مستقل مخالف نظام حاکم در این کشور به شمار می آید، اعلام کرد که انفجار امروز در شهر عفرین، یک افسر سوری نیروهای پلیس وابسته به ترکیه را هدف قرار داده و در نتیجه آن نیز، وی به همراه یک دختر خردسال و یک فرد ناشناس جان خود را از دست دادند.
 
خبرنگار خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA) در عفرین نیز در این باره گزارش داد که بمب دست ساز در یک خودروی غیر نظامی جاسازی شده و انفجار نیز هنگام تردد خودرو در داخل شهر روی داده که در نتیجه آن و بر اساس اطلاعات اولیه، سه غیر نظامی از جمله یک کودک جان خود را از دست دادند و سه تن دیگر نیز زخمی شدند.
 
آناتولی همچنین از تیم های امنیتی نقل کرده که انفجار اخیر در شهر عفرین، به احتمال زیاد کار گروه شبه نظامی موسوم به «یگان های مدافع خلق» (YPG) به غنوان شاخه سوری «حزب کارگران کردستان» (PKK) بوده است.
 
لازم به ذکر است که در جریان بحران کنونی سوریه، نیروهای دولت مرکزی این کشور در تابستان سال ۲۰۱۲ میلادی از شهر عفرین خارج شدند تا کنترل این شهر که کردها اکثریت جمعیت آن را تشکیل می دهند و دارای اقلیت عرب و ترکمن است، به دست یگان های مدافع خلق بیفتد، با این حال نیروهای ارتش ترکیه و شبه نظامیان سوری مورد حمایت آن، در ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ عملیات موسوم به «شاخه زیتون» را آغاز کرده و دو ماه پس از آن نیز، شبه نظامیان کُرد را از شهر بیرون رانده و کنترل آن را به دست گرفتند.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: شهر عفرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۲۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که در نبردهای نوار غزه طی 48 ساعت گذشته 10 نظامی اسرائیلی زخمی شدند.

این در حالی است که  ارتش رژیم اسرائیل شب گذشته اعلام کرد که دو فرمانده ارتش اسرائیل با درجه سرگردی در نبردهای مرکز نوار غزه توسط مقاومت فلسطین کشته شدند.

روز یکشنبه نیز 3 نظامی اسرائیلی به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه کشته شده بودند.

روز یکشنبه وبسایت روتر اسرائیل نوشت که در انفجار یک بمب در نوار غزه 3 نظامی اسرائیلی کشته شدند و 11 نظامی دیگر زخمی شدند.

 

دیگر خبرها

  • یک کشته در پی انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • انفجار منزل مسکونی در قوچان یک کشته برجای گذاشت
  • زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • شکسته شدن سد در کنیا / بیش از ۱۲۰ نفر کشته شدند + عکس
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • انفجار کامیون در کامبوج با ۲۰ کشته (فیلم)
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه