Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@15:19:16 GMT

رشد ۱۱ درصدی جوجه ریزی در کردستان

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۶۳۰۶۴

رشد ۱۱ درصدی جوجه ریزی در کردستان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، محمدفرید سپری رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در این جلسه به میزان جوجه ریزی واحد‌های مرغداری استان اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون میزان جوجه ریزی در استان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

سپری اضافه کرد: در فروردین امسال چهار میلیون و ۱۱۹ هزار و ۲۱۵ قطعه جوجه ریزی در استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در اردیبهشت ماه هم بیش از سه میلیون قطعه و در خرداد هم بیش از سه میلیون و ۲۲۷ هزار قطعه و در پنج روز نخست تیرماه هم ۳۲۹ هزار و ۳۱۵ قطعه جوجه ریزی انجام شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: طی سه ماهه نخست امسال ۸۶ هزار و ۳۲۵ تن جو، ذرت و کنجاله سویا در استان توزیع شده است.

سپری با اشاره به اینکه کردستان به عنوان معین استان البرز برای صادرات مرغ به این استان تعیین شده است، یادآور شد: تاکنون ۲ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۵۰۳ قطعه مرغ به خارج استان صادر شده است.

او با بیان اینکه نیاز روزانه مرغ در استان ۱۱۰ تا ۱۲۰ تن است، اضافه کرد: اولویت ما تامین نیاز و تنظیم بازار استان است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی جوجه یکروزه جوجه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۳۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،آرش آریانزاد میگوید: به دنبال بارش‌های اخیر حجم آب ذخیره در پشت سد‌های استان به ۷۲ درصد رسیده است.
وی افزود: در حال حاضر ۸ سد استان شامل سد‌های عباس آباد و سبدلو بانه، چراغ‌ویس سقز، گاران مریوان، زیویه کامیاران، قشلاق و آزاد سنندج و زریبار مریوان سرریز کرده‌اند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری، ۴۲۰ میلیمتر متوسط بارندگی استان بوده افزود: شهرستان‌های مریوان با هزارمیلیمترو بانه با ۸۰۰ میلیمتربیشترین میزان بارش‌ها را به خود اختصاص داده اند.
بارندگی سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.
کارشناس اداره هواشناسی استان نیز میگوید: در بارش‌های اخیر سلین هورامان با ۹۴ میلیمتر و سرواباد با ۸۶ میلیمتر بیشترین بارش‌ها را داشته اند.
هواشناسی کردستان اعلام کرد از فردا نیز موج جدید بارشی نیز آسمان استان را در بر میگیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت نان در برخی نانوایی‌های سنندج!
  • یک میلیون و ۳۱۸هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد
  • یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد
  • جوجه ریزی بیش از ۴ میلیون قطعه‌ در واحد‌های پرورش مرغ استان قزوین
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • صادرات مرغ تا پایان سال به ۳۰۰ هزارتن می‌رسد
  • جوجه ریزی ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه‌ای در استان قزوین
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان