Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-05@21:53:22 GMT

شیوه بازگشایی مدارس در مهر

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۶۳۱۳۲

شیوه بازگشایی مدارس در مهر

مدیر کل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از واکسیناسیون معلم‌ها و دست‌اندرکاران مدارس تا پایان مرداد ماه خبر داد. به گزارش پول نیوز، محسن‌بیگی درباره تمهیدات بهداشتی وزارت آموزش و پرورش برای سال جدید تحصیلی، با اشاره به برنامه ریزی برای واکسناسیون معلمان، گفت: ما نمی‌توانیم به طور دائمی مدارس را تعطیل کنیم و بازگشایی مدارس از مهر ماه ۱۴۰۰ در دستورکار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه ستاد ملی کرونا واکسیناسیون معلمان را به مرداد ماه موکول کرده است، افزود: تا پایان مرداد ماه باید تمام معلم‌ها و دست‌اندرکاران مدارس (راننده سرویس و غیره) واکسن کرونا دریافت کنند. در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش در تعامل با وزارت بهداشت، داده‌های واکسیناسیون را بررسی و احصا می‌کند.
وی با اشاره به این که حدود ۱۰۰ هزار راننده سرویس در ایران مشغول به کار هستند، عنوان کرد: معلم‌های مدارس دولتی و غیرانتفاعی تا به امروز حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برآورد شده‌اند.
مدیرکل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص شیوه بازگشایی مدارس، توضیح داد: ممکن است در سال تحصیلی جدید بنابر شرایط شیوع ویروس کرونا یک کلاس یا یک مدرسه به طور موقت غیر حضوری شود. برخی از درس‌های مدرسه نیز در سال تحصیلی جدید به طور مطالعه آزاد به دانش‌آموزان ارائه می‌شود. همچنین بسیاری از فعالیت‌های جانبی داخل مدرسه که احتمال برخورد فیزیکی نزدیک را فراهم می‌کنند، در سال تحصیلی جدید لغو می‌شوند.
وی تاکید کرد: تجربه آموزش و پرورش در برگزاری امتحانات سال گذشته نشان داد که بخش عمده‌ای از نگرانی‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا قابل مدیریت هستند.
مدیرکل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که مردم به اندازه کافی از خطرات کرونا آگاه هستند، اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش سعی دارد با تدوین طرح «نظام مراقبت مبتنی بر مدرسه» مدارس مختلف با جمعیت‌های گوناگون را در سال تحصیلی جدید مدیریت کند.
وی افزود: بر اساس دستور وزیر آموزش و پرورش به سازمان نوسازی مدارس، بسیاری از مدارس در حوزه بهداشت محیط و ساختار‌های فیزیکی تا ابتدای مهر ماه مورد اصلاح قرار می‌گیرند.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ویروس کرونا در ایران آموزش و پرورش بازگشایی مدارس بازگشایی دانشگاه ها پول نیوز وزارت آموزش و پرورش سال تحصیلی جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۳۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سعیدی پور با تاکید بر عزم راسخ نهضت مدرسه سازی در خوزستان، گفت: عمل به فرامین مقام معظم رهبری باهدف انتشار امید آفرینی و عدالت آموزشی در نظام تعلیم و تربیت راهبرد اصلی ما در اداره کل نوسازی مدارس است.   وی با بیان اینکه خدمت به آینده سازان کشور از افتخارات ما در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان است، افزود: خداوند را شاکریم که در سال گذشته با همت و مدیریت جهادی و جذب مشارکت خیرین مدرسه ساز، توانستیم ۷۰۰کلاس درس را تحویل دانش آموزان خوزستانی دهیم.   سعیدی پور ادامه داد: تجهیز مدارس استان یکی از وظایف و تکالیف اساسی است که ما در این اداره کل پیگیری می‌کنیم. بالاخص توزیع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی که براساس شاخص‌هایی ازجمله؛ اعتبارات استانی تخصیص یافته هر شهرستان،  تعداد کلاس تحویلی هر شهرستان، اقیلم آب و هوایی هر شهرستان، نیاز سنجی اعلام شده از سوی مدیران آموزش و پرورش هر منطقه، مصوبات تعیین شده سفر‌های مقامات استانی و کشوری به هر شهرستان  از جمله سفر ریاست جمهوری، وزیر آموزش و پرورش، ریاست سازمان نوسازی کشور و استاندار انجام می‌شود.   مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به تحویل ۳۸۹ دستگاه کولر در یکسال اخیر به ۵ شهرستان، اضافه کرد: از این تعداد، ۱۰۶ کولر در رامهرمز، ۸۲ دستگاه در باغملک، ۷۵ دستگاه در بهبهان، ۷۰ دستگاه در شوش و ۵۶ دستگاه در مسجدسلیمان توزیع شد.   وی می‌گوید: ما در استان خوزستان به واسطه اقلیم آب و هوایی متنوع، در حوزه توزیع تجهیزات (سرمایشی و گرمایشی) با رعایت عدالت از برنامه ریزی منجسمی بهره‌مند هستیم.   سعیدی پور در پایان یادآور شد: وظیفه ما ایجاد بستر مناسب برای ارتقای کیفیت آموزش و‌پرورش و عدالت آموزشی در مناطق محروم و کم برخوردار  در استان خوزستان است؛ و برای رسیدن به این اهداف از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان
  • تجلیل از معلمان ایرانی در آنکارا
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای
  • ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می شوند
  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند
  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش
  • استخدام ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر