Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مسابقات دوومیدانی قهرمانی کشور گرامیداشت دهه کرامت از چهارم تیر با حضور ۱۳۳ ورزشکار از ۲۶ استان کشور در شهرکرد آغاز شد که در پایان ۲ روز رقابت، تیم تهران توانست با کسب هفت نشان طلا و ۲ برنز عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

بانوان دوومیدانی کار خراسان رضوی نیز با پنج طلا و چهار نقره بر سکوی دوم ایستادند و مقام سومی این رقابت‌ها با سه طلا، سه نقره و سه برنز به تیم یزد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

شکسته شدن رکورد ملی دوومیدانی ماده هفت‌گانه جوانان در شهرکرد

همچنین در جریان این مسابقات ۲ رکوردشکنی در ماده ۱۰۰ متر با مانع و هفت‌گانه نیز توسط ورزشکاران جوان اهل خراسان رضوی و یزد ثبت شد. نرگس رستگار در روز نخست این رقابت‌ها موفق شد با ثبت رکورد ۱۴.۶۸ ثانیه علاوه بر کسب عنوان قهرمانی، رکورد ملی ماده ۱۰۰ متر با مانع را ۱۴ ثانیه ارتقا دهد.

فاطمه محیطی‌زاده ورزشکار یزدی نیز که رکورد هفت‌گانه کشور را در اختیار داشت با ارتقای ۱۳۳ امتیازی آن، رکورد جدید را دوباره به نام خود ثبت کرد. وی در مسابقات شهرکرد توانست این ماده را با امتیاز چهار هزار و ۵۷۷ پایان برساند.

بنا بر اعلام فدراسیون دوومیدانی، رکورد‌های جدید به دست آمده پس از اعلام نتیجه دوپینگ این ۲ ورزشکار به صورت رسمی ثبت خواهد شد.

در روز دوم مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان کشور در شهرکرد رقابت‌ها در مواد ۴۰۰ متر با مانع، پرش با نیزه، ۲۰۰، ۱۵۰۰، ۵۰۰۰ متر، پرتاب نیزه، سه هزار متر با مانع، پرش طول، پرتاب وزنه، هفتگانه و چهار در ۴۰۰ امدادی ادامه یافت و برترین‌های هر یک مواد معرفی شدند.

در ماده ۴۰۰ متر با مانع عنوان قهرمانی به محدثه ابراهیم‌پور از قم با رکورد ۱:۰۴.۱۶ دقیقه رسید. نرگس رستگار از خراسان رضوی و ساناز احمدی از خوزستان نیز دوم و سوم شدند.

سمیرا کرد علی از یزد با رکورد سه متر و ۳۰ سانتی‌متر در ماده پرش با نیزه اول شد و نشان طلا گرفت. فاطمه خدایی دیگر ورزشکار یزدی نیز دوم شد و مقام سوم به نیلوفر اسدی از خوزستان رسید.

مقام نخست ماده ۱۵۰۰ متر را حدیثه رئوف از خراسان رضوی با رکورد ۴:۵۷.۷۷ دقیقه از آن خود کرد. دنیا سرباشی از البرز و نیلوفر رضایی از اصفهان بر سکو‌های دوم و سوم این ماده ورزشی ایستاند.

رقابت در ماده ۲۰۰ متر با صدرنشینی نگین آذری عدالت از تهران با رکورد ۲۵.۵۰ ثانیه به پایان رسید. ساناز امیری پور از یزد دوم شد و زکیه مردانی از تهران به جایگاه سوم دست یافت.

قهرمانی نادیا مظلوم‌زاده از بوشهر با رکورد ۳۵ متر و ۳۰ سانتی‌متر در ماده پرتاب نیزه رقم خورد. در این ماده پرتابی الهام قطوری از گلستان و عطیه حیدری نژاد از لرستان به مقام‌های دوم و سوم رسیدند.

در ماده سه هزار متر با مانع، معصومه موسوی از البرز با ۱۳:۴۴.۹۱ دقیقه زودتر از حریفان به خط پایان رسید. زهرا افشاریان از خراسان رضوی دوم شد و هستی ثمری از کردستان نشان برنز را به دست آورد.

فاطمه چناری از همدان در ماده پنج هزار متر توانست رکورد ۲۰:۴۷.۹۰ دقیقه را به ثبت برساند و بر سکوی نخست قرار گیرد. زهرا افشاریان از خراسان رضوی و نرگس رضایی از قزوین نشان‌های نقره و برنز را بر گردن آویختند.

در ماده پرش طول، سارینا ساعدی از تهران با رکورد پنج متر و ۴۹ سانتی‌متر اول شد. میترا پیراسته از اردبیل و نجمه خرمالی از گلستان نیز فاتح سکو‌های دوم و سوم شدند.

رکورد ۱۲ متر و ۵۳ سانتی‌متر در پرتاب وزنه را ملینا رضایی ملک از مازندران ثبت کرد تا در جایگاه نخست این ماده قرار گیرد، مبینا طاهرخانی از قزوین و زهرا بختیاری از همدان مقام‌های دوم و سوم را تصاحب کردند.

در ماده هفتگانه نیز که فاطمه محیطی زاده موفق به رکوردشکنی شد، آتنا عبدالله پور از خراسان رضوی و نازنین مالکی از یزد به سکو‌های دوم و سوم رضایت دادند.

تیم خراسان رضوی در ماده چهار در ۴۰۰ متر امدادی با رکورد ۴:۳۶.۸۸ طلایی شد. در این ماده بانوان همدانی به عنوان دومی رسیدند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسابقات دوومیدانی ورزش و جوانان خراسان رضوی خراسان رضوی دوم و سوم متر با مانع سانتی متر رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۳۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی ملی‌پوش تیم دوومیدانی ایران

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما متن پیام مریم کاظمی پور به شرح زیر است:   دیگر بار دختری از خطه دلیرپرور این سرزمین با تلاش و همت خود بنام مردم ایران اسلامی تاریخ‌سازی کرد. نازنین فاطمه عیدیان، با کسب مدال طلای دو و میدانی، نخستین بار در ماده ۴۰۰متر با مانع در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا با کسب مدال و ثبت رکوردی جدید نام خود را برجریده ورزش قاره کهن ثبت کرد تا آغازی برای افتخارآفرینی‌های آتی بانوان این سرزمین در رشته دوومیدانی در رویداد‌های بزرگ‌تر و مهم‌تر از جمله المپیک آسیایی و جهانی باشد. اینجانب فتح قله رقابت‌های دوومیدانی جوانان آسیا و کسب مدال تاریخی طلا و رکوردی تازه در این ماده را به جامعه ورزش کشور تبریک عرض می‌کنم و از درگاه پروردگار متعال موفقیت روزافزون را برای نازنین فاطمه عیدیان، شیر زن دوومیدانی کار کشورمان خواستارم.

دیگر خبرها

  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی ملی‌پوش تیم دوومیدانی ایران
  • مسابقات قهرمانی شنا آلمان| تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد
  • ارشیا مصدقی در ماده پرش با نیزه ششم شد
  • کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • نشان طلای تاریخی عیدیان در ۴۰۰متر با مانع دختران
  • دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا| تاریخ سازی نازنین عیدیان/ طلای ۴٠٠ متر با مانع برای عیدیان
  • تاریخ‌سازی عیدیان با کسب طلای دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا
  • دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا؛ ششمی سجاد آقایی در ۴۰۰متر
  • سجاد آقایی در جایگاه ششم رقابت ماده ۴۰۰متر قرار گرفت