Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع روسیه روز شنبه خبر داد که تحرکات ناوشکن آمریکایی مجهز به موشک را در دریای سیاه زیر نظر دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که این کشور تحرکات ناوشکن آمریکایی «USS Ross» را که مجهز به موشک بوده زیر نظر دارد.

بر اساس گزارش‌ها این ناوشکن روز شنبه وارد آب‌های دریای سیاه شده تا در رزمایش چند ملیتی در این منطقه مشارکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز ملی دفاع اتحاد روسیه وابسته به وزارت دفاع این کشور در بیانیه‌ای عنوان کرد: «ناوگان نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه زیرنظر گرفتن تحرکات ناوشکن آمریکایی را که مجهز به موشک بوده زیر نظر گرفته است. این ناوشکن روز 29 ژوئن وارد آب‌های دریای سیاه شده است».

نیروی دریایی آمریکا نیز روز شنبه اعلام کرد که ناوشکن «USS Ross» روز شنبه با هدف شرکت در رزمایش‌های نظامی چند ملیتی با نام «See Breeze 2021» وارد دریای سیاه شده است.

این رزمایش نظامی بین روزهای 28 ژوئن تا 10 جولای در دریای سیاه و با مشارکت 32 کشور برگزار خواهد شد.

در این رزمایش بزرگ، 32 کشتی، 40 هواپیما و 5 هزار نظامی حضور خواهند یافت.

حضور این ناو در دریای سیاه در حالی صورت می گیرد که رسانه‌های بین‌المللی بعداز ظهر چهارشنبه گزارش دادند یک ناو روسیه‌ای برای بیرون راندن این ناو جنگی انگلیسی از آب‌های سرزمینی روسیه در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه مجبور به شلیک اخطار شده است. از سوی دیگر یک جنگنده روسی مسیر حرکت این ناو انگلیسی را بمباران کرد.

بعد از جنگ سرد این نخستین بار است که روسیه برای جلوگیری از پیشروی یک کشتی جنگی ناتو گلوله جنگی شلیک می‌کند.

با این حال «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز پنجشنبه در دفاع از این اقدام متجاوزانه گفت از آنجا که این کشور الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد معتقد است ناوشکن انگلیسی وارد حریم آبی روسیه نشده بود.

جانسون در جلسه پارلمان انگلیس مدعی شد: «فکر می‌کنم استفاده از آب‌های بین‌المللی اقدامی کاملاً درست بود. نکته مهم این است که ما الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسیم».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت دفاع روسیه ناوشکن آمریکایی دریای سیاه تحرکات ناوشکن آمریکایی دریای سیاه روز شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۳۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر یحیی سریع گفت: امروز دو ناوشکن آمریکایی را هدف قرار دادیم.
در این بیانیه آمده است: نیروهای مسلح یمن با انجام عملیات نظامی علیه کشتی های جنگی دشمن در دریای سرخ، دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادند.در حالی که نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی نیروهای مسلح عملیات مشترکی را با هدف قرار دادن کشتی (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و به لطف خدا ضربه دقیق بود.
در ادامه این بیانیه آمده است: هدف قرار دادن این کشتی پس از آن صورت گرفت که این کشتی در تاریخ ۲۱ آوریل با فریب و استتار با ادعای عازم بندری دیگر، از تصمیم ممنوعیت عبور کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی به بندر ام الرشرش خارج شد. اما تحت نظارت و پیگیری نیروهای مسلح ما بود و اخطارهایی برای عدم ورود به بنادر فلسطین اشغالی داده شد و در فهرست کشتی‌های مورد هدف قرار گرفت.
نیروی هوایی نیروهای مسلح یمن با تعدادی پهپاد با استعانت از خداوند متعال کشتی اسرائیلی (MSC ORION) را در اقیانوس هند هدف قرار داد.

کد خبر 848221 برچسب‌ها هواپیما - پهپاد خبر ویژه ایالات متحده آمریکا یمن

دیگر خبرها

  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • نیرو‌های مسلح یمن: دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • ارتش یمن: دو ناوشکن آمریکایی را هدف قرار دادیم
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت