Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@17:13:01 GMT

چاپ دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت متوقف شد

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۶۳۴۷۰

چاپ دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت متوقف شد

سعید فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به ضرورت نسخه‌نویسی الکترونیک اظهار کرد: یکی از عمده‌ترین روش‌هایی که می‌توان به مدیریت هزینه و سازماندهی منابع اعتباری حوزه سلامت رسید، اجرای طرح نسخ الکترونیک است.

وی با بیان اینکه امیدواریم با همکاری نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی این امر محقق شود چراکه تاکنون انتظارات به صورت کامل برآورده نشده است گفت: امیدوارم با همراهی وزارت بهداشت درگاه مشترکی برای سازمان‌های بیمه‌گر تعریف شود تا بخشی از مشکلات موجود در حوزه نسخ الکترونیک رفع و در حداقل زمان کار صورت گیرد چراکه اگر نگاه جامع‌نگر و سیستماتیک در این زمینه نباشد قطعا مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با تاکید به اینکه رسیدگی مکانیزه به اسناد بستری بیماران از دیگر پروژه‌های ‌الکترونیک سازمان بیمه سلامت است که تقریبا جزو پروژه‌های موفق در سطح کشور به شمار می‌آید افزود: به واسطه پیگیری همکاران و همراهی دانشگاه علوم پزشکی استان، همدان در این زمینه جزو ۱۰ استان برتر شناخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: استان همدان در زمینه نسخه نویسی الکترونیکی جزو استان‌های برتر شناخته شده که تقریبا تمام پزشکان بخش خصوصی طرف قرارداد، فعالان در آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها آموزش لازم را فرا گرفته و نسخه‌نویسی را به صورت الکترونیک انجام می‌دهند.

فرجی با بیان اینکه حذف دفترچه درمانی در حفظ محیط زیست و پیشگیری از قطع و تخریب درختان و نیز انتقال ویروس کرونا موثر است گفت: سال گذشته بالغ بر ۶۵۴ هزار جلد دفترچه کاغذی چاپ کردیم اما امسال کاهش در تعداد برگه‌های دفترچه بیمه سلامت و هم حذف دفترچه‌ها در دستور کار قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود تا اواخر شهریورماه نیاز به دفترچه کاغذی نباشد.

وی با اشاره اینکه نسخه‌نویسی در بخش خصوصی طرف قرارداد ۱۰۰ درصد در حال انجام است و در بخش دولتی _ دانشگاهی حدود ۴۰ درصد یادآور شد: در مجموع حدود ۷۰ درصد نسخ در هر دو بخش خصوصی و دولتی به صورت الکترونیکی نوشته و پیچیده می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان در خصوص پرداخت حق الزحمه پزشکان نیز گفت: استان همدان جزو استان‌های رتبه برتر در نسخ الکترونیکی است و حق الزحمه پزشکانی که نسخه الکترونیکی می نویسند حداکثر تا دهم ماه بعد پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی ۱۶۶۶ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات، درخواست‌ها و مشکلات همشهریان است و  هر خدمتی به صورت الکترونیکی ارائه شود به صورت پیامک نیز برای افراد ارسال می‌شود.

فرجی بیان کرد: مردم می توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیر حضوری بیمه سلامت (سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت)  به آدرس http//eservices.ihio.gov.ir/esc‏ از خدمات درمانی و سوابق بیمه‌ای خود نیز مطلع شوند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت استان همدان دانشگاه علوم پزشکی نظام پزشکی مدیرکل بیمه سلامت استان همدان سعید فرجی استان همدان نسخه نویسی بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۳۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات انتخاباتی دور دوم در آبادان

ستاد تبلیغاتی صدا و سیما اعلام کرد مناظره و فیلم‌های تبلیغاتی ۲۰ دقیقه‌ای نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که پیشتر در صدا و سیمای مرکز آبادان ضبط و تهیه شده در بازه زمانی تبلیغات رسمی یعنی از فردا (۱۳ تا ۱۹ اردیبهشت) به روی آنتن شبکه آبادان می‌رود.

فیلم‌های تبلیغاتی ۲۰ دقیقه‌ای نامزد‌ها روزانه در ساعات ۷ و سی دقیقه، ۱۵ و سی دقیقه و ۲۳ و سی دقیقه از شبکه آبادان پخش می‌شود همچنین ویژه برنامه مناظره‌های نامزد‌ها در ساعات ۱۱، ۱۸ و یک بامداد از سیمای آبادان تقدیم مخاطبان خواهد شد.  

نوبت پخش فیلم های نامزدها بر اساس حروف الفبا و بصورت چرخشی خواهد بود.  

در آبادان در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۴ نامزد برای راهیابی به بهارستان رقابت می‌کنند.

انتخابات در ۸ حوزه از جمله آبادان به صورت تمام الکترونیکی انجام می‌شود، در این حوزه‌ها علاوه بر اینکه احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آراء هم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات انتخاباتی دور دوم در آبادان
  • هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد
  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی
  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • ۳۹ درصد پروانه های کسب کاغذی در لرستان الکترونیکی شد
  • محرومیت از خدمات دولتی در صورت عدم دریافت شناسه یکتا
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی کردستان در حال انجام است