Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی دهقان کیا گفت: در ظرف یکی دو سال اخیر تنها کار مهمی که ما توانسته ایم برای بازنشستگان انجام دهیم مساله متناسب سازی حقوق‌ها بود که این اتفاق در بیست یا سی سال اخیر شاید رخ نداده بود. علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران درباره چرایی بی بهره ماندن بازنشستگان بالای هفتاد سال از دریافت وام بازنشستگی علی رغم داشتن مشکلات گوناگون معیشتی و درمانی به میزان گفت: بنده هم با چنین نظری موافق هستم و تصور می‌کنم باید شرط سنی برای پرداخت وام به بازنشستگان برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر حتی ورثه این بازنشستگان سالخورده هم برای دریافت این وام اقدام بکنند باید چارچوبی مشخص شود و بر آن اساس از ورثه این پول کسر شود. گذشته از این باید به یاد داشته باشیم عمر دست خداست و ممکن است یک فرد بازنشسته هفتاد ساله تا سی سال بعد هم به حیاتش ادامه بدهد و برای همین نمی‌توان به راحتی گفت این تسهیلات نباید به این افراد تعلق بگیرد. اما در هر صورت این شرایطی است که بانک برای ما تعیین کرده است نه ما برای بانک. اما درخواستی که ما از مسوولان بانک رفاه داریم این است که در صورت امکان شرط سنی را برای پرداخت وام به بازنشستگان بردارند.
وی افزود: ما پیگیری‌های خودمان را داریم و مدام هم با مسوولان بانک رفاه برای این موضوع صحبت می‌کنیم. اما آن‌ها هم دلایل خودشان را دارند و به راحتی زیر بار نمی‌روند.
دهقان کیا در پاسخ به اینکه آیا تسهیلات مالی دیگری غیر از وام برای بازنشستگان در نظر گرفته شده گفت: خیر، فعلا تنها اقدامی که امکان انجامش را داریم همین اعطای وام هاست. در حال حاضر که با مشکل بیماری کرونا رودررو هستیم برنامه سفر‌های زیارتی و سیاحتی ما هم تقریبا تعطیل شده و امکانی برای به سفر بردن بازنشستگان را هم نداریم. اما در ظرف یکی دو سال اخیر تنها کار مهمی که ما توانسته ایم برای بازنشستگان انجام دهیم مساله متناسب سازی حقوق‌ها بود که این اتفاق در بیست یا سی سال اخیر شاید رخ نداده بود. من البته مدعی نیستم که این اتفاق شاهکار بوده است، اما نسبت به گذشته اقدام بدیعی بوده و مطمئن هستم از این به بعد هم دیگر چنین اتفاقی تکرار نخواهد شد.   بیشتر بخوانید: ارائه خدمات نقدی و غیرنقدی به بازنشستگان   رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران خاطرنشان کرد: در جریان متناسب سازی حقوق‌ها ما تلاش کردیم از این شرایط بیشترین بهره را ببریم و خود مدیرعامل تامین اجتماعی هم با ما همسو بود و کانون عالی بازنشستگان هم سردمدار این قضایا بود. درهرحال ما موفق شدیم متناسب سازی حقوق بازنشستگان را انجام دهیم. البته هر کاری که انجام می‌گیرد بالاخره عده‌ای هم ناراضی خواهند بود و ما هم نمی‌خواهیم ادعا کنیم رضایت مندی همه بازنشستگان بدون استثنا جلب شده است. باید بپذیریم که تعدادی از بازنشستگان ناراضی هستند، اما عده‌ای که بیش از بقیه معترضند کسانی هستند که مثلا با ده سال سابقه بیمه بازنشسته شده اند و الان ادعا دارند باید دست کم سه تا چهار میلیون تومان دریافت کنند.   وی تصریح کرد: ما به بازنشستگانی که سی سال سابقه دارند چهار میلیون و دویست هزار تومان می‌دهیم. اگر بخواهیم به بازنشستگان دارای ده سال سابقه بیمه هم همین مبلغ را بدهیم دیگر عدالتی باقی نمی‌ماند. در سازمان تامین اجتماعی آورده هر فرد ملاک قرار می‌گیرد. برای این آورده‌ها هم مبنا این است که ده سال سابقه بیمه داشته و براساس این سابقه دریافتی هایش تعیین می‌شود. فرد دارای سابقه ده ساله بیمه معترض می‌شود که من چگونه با این مقدار دریافتی زندگی ام را اداره کنم. این مشکل خود این افراد است. بعضی از این افراد کاسبانی هستند که خواسته اند یک ارتباط بیمه‌ای داشته باشند و البته بعضی‌های دیگر هم هستند که کل زندگی و معیشتشان با همین دریافتی‌ها تامین می‌شود و آن‌ها هم مشکلات خاص خودشان را دارند. به هر حال این مشکلات وجود دارد، اما در مجموع اتفاقاتی که در رابطه با متناسب سازی حقوق بازنشستگان افتاد اتفاقات مطلوب و مثبتی بود.   انتهای پیام/ برچسب ها: علی دهقان کیا بازنشستگان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازنشستگان متناسب سازی حقوق دهقان کیا سال سابقه سال اخیر ده سال سی سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۳۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت

 

به گزارش تابناک، محمدحسن آصفری اظهار کرد: در طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها یا شنبه، موضوع تعطیلی کارگران دیده نشده و تنها کارکنان دولت لحاظ شده که اگر این اتفاق رخ دهد و یک روز به تعطیلی ایام کاری ادارات افزوده شود، باید سوبسیدی در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد تا کارگر نیز همچون کارکنان از این تعطیلی بهره‌مند شوند.


وی تصریح کرد: دولت در طرح خود ۴۴ ساعت کار را به ۴۰ ساعت کاهش داده که اگر قرار است یک روز به تعطیلی‌ها افزوده شود، باید سوبسیدی در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد تا برای کارگران در نظر گرفته شود.

 

تعطیلی‌ پنج‌شنبه‌ها باید ۱۱ میلیون نیروی کار بخش خصوصی و دولتی را در بر بگیرد

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: ما نمی‌توانیم بدون اینکه منابعی برای بخش خصوصی در نظر بگیریم، حکمی صادر کنیم و این قانون زمانی می‌تواند شامل حال کارگران شود که منابع آن دیده شود.

وی افزود: در پیشنهادی که دولت ارائه کرده، این موضوع دیده نشده، اما در صحبتی که با شخص رئیس جمهور داشتیم، تاکید کردند که اگر قرار است تصمیمی گرفته شود، باید کمک شود تا کارگران نیز همچون کارمندان از این تعطیلی‌ها بهره‌مند شوند.

آصفری با بیان اینکه کلیات طرح تصویب شده و در حال حاضر در کمیسیون اجتماعی در انتظار ارجاع به صحن علنی مجلس است، اظهار کرد: این پیشنهاد مطرح شده که تعطیلی شامل حال نیروهای کارگری شود، شمولیت این طرح باید ۱۱ میلیون نیروی کار بخش خصوصی و دولت را در بر بگیرد اما چیزی که در حال حاضر تصویب شده، صرفا برای کارمندان است که باید در طرح بازنگری شود.

 

دولت لایحه تغییر قانون کار را به مجلس ارائه دهد

وی تاکید کرد: اگر قرار است کشور توسعه پیدا کرده و در آن شور و نشاط ایجاد شود، باید به موضوع تولید، اشتغال و صنعت توجه شود؛ در حال حاضر با توجه به صنعتی شدن جهان، وضعیت اقتصادی و تورم در جامعه، نیاز است یک بازنگری جدی در بحث قانون کار صورت بگیرد.

او تصریح کرد: دولت باید لایحه‌ای در این خصوص به مجلس ارائه دهد تا قانونی تصویب شود که هم به نفع کارگر وهم به نفع کارفرما باشد.

 

در مسکن کارگری کم‌کاری کردیم

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس بیان کرد: امروز می‌بینیم در برخی از شهرستان‌های استان همچون ساوه و زرندیه، واحدهای صنعتی با کمبود نیروی کار مواجه هستند؛ یکی از مشکلاتی که باعث کاهش نیروی کار شده، به مشکلات معیشتی و زیرساختی بازمی‌گردد.

او گفت: استان در حوزه مسکن کارگران هیچ اقدامی انجام نداده وکوتاهی کرده است که باید در جلسات شورای کار و اشتغال به صورت ویژه به بحث مسکن کارگران بپردازد.

 

اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

آصفری در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: امروز در مجلس تذکری بابت تاخیر در این امر داده شد، مقرر گردید از پایان اردیبهشت ماه امسال متناسب سازی حقوق بازنشستگان با افزایش ۴۰ درصدی حقوق اجرایی و عملیاتی شود و حقوق بازنشستگان ۴۰ درصد افزوده شود.

 

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • نمایندگان قزوین پیگیر افزایش حقوق کارگران باشند
  • هدیه روز معلم به حساب بازنشستگان هم واریز می‌شود؟
  • مهمترین اخبار ۱۱ اردیبهشت/افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت
  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • جزییات جدید از وام فوری بازنشستگان
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲