Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید بابایی گفت: خانواده هایی که در خواست فرزندخواندگی برای کودکان بالای 5 سال و کودکان دارای نیازها و شرایط خاص( بیماری یا معلولیت) داشته باشند، از صف انتظار خارج می شوند و به صورت سریع موضوع فرزندخواندگی برای آن ها انجام می شود.

به گزارش برنا؛ سعید بابایی، مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار برنا گفت: میزان تقاضای خانم های مجرد بالای 30 سال برای فرزندخواندگی نزدیک 5 الی 7 درصد متقاضیان فرزندخواندگی را تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دختران بیشتر به فرزندخواندگی می روند

او با بیان اینکه طبق قانون دختران می توانند به فرزندخواندگی خانم های بالای 30 سال روند، افزود: اولویت اول ما برای سپردن فرزند به خانواده های بدون فرزندی هستند که شایستگی هایشان برای ما احراز شده باشد و سپردن فرزند به خانم های بالای 30 سال، در اولویت دوم ماست.

بابایی ادامه داد: به علت مسائل مختلف فرهنگی درخواست برای نوزاد دختر اولویت اول را تشکیل می دهد البته جامعه به سمتی حرکت کرده است که درخواست فرزندخواندگی پسران و فرزندان با سنین بالاتر افزایش داشته باشد.

مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: اغلب متقاضیان، متقاضی پذیرش کودک شیرخوار و اغلب دختر هستند.

همه کودکان شرایط به فرزندخواندگی رفتن را ندارند

او با بیان اینکه 75 درصد فرزندخواندگی در سنین صفر تا 3 سال صورت می‌گیرد و هر چند سن کودکان بالاتر می رود تقاضای و میزان فرزندخواندگی پایین تر می آید، تصریح کرد: همه کودکانی که در خانه های نگهداری کودکان بی سرپرست و فاقد سرپرست موثر نگهداری می شوند، شرایط به فرزندخواندگی رفتن را ندارند.

بابایی افزود: برای فرزندخواندگی رفتن کودکان، حتما باید دادگاه سلب حضانت را انجام داده باشد تا قابلیت واگذاری کودکان ایجاد شود.

مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این برداشت غلطی است که اگر در خانه ای 8 هزار کودک وجود داشته باشد همگی قابلیت فرزندخواندگی رفتن را دارند، گفت: اگر در هر سال نزدیک به هزار 700 تا هزار و  800 مورد برای فرزندخواندگی داشته باشیم 50  تا 100 مورد آن قابلیت فرزندخواندگی رفتن را دارند و عملا موارد دیگر به سال بعد موکول می شود.

دنبال خانواده هایی هستیم که خواهر و برادر را باهم بپذیرند

بابایی درباره خانواده هایی که چندین فرزند را به فرزندخواندگی سپردند، ادامه داد: چنین خانواده هایی وجود دارند که حضانت خواهر ها و برادر ها را باهم قبول می کنند چرا که در این روند هیچ وقت نمی خواهیم خواهر و برادر را از هم جدا کنیم همچنین دنبال خانواده هایی هستیم که آمادگی پذیرش آن ها را همراه با هم داشته باشند.

او با بیان اینکه شرایط خانواده هایی که چندین کودک را به فرزندخواندگی می پذیرند، شرایط ویژه تری است و باید توان و آمادگی قوی تری را داشته باشند، عنوان کرد: شایستگی های این خانواده های مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت تأیید به فرزندخواندگی سپرده می شوند.

مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور افزود:  ر قانون و بخش نامه ی جدیدی که به تازگی ابلاغ شده است، خانواده هایی که در خواست فرزندخواندگی برای کودکان بالای 5 سال و کودکان دارای نیازها و شرایط خاص( بیماری یا معلولیت) داشته باشند، از صف انتظار خارج می شوند و به صورت سریع موضوع فرزندخواندگی برای آن ها انجام می گیرد.

انتهای پیام/4

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کودکان و نوجوانان بهزیستی برنا قانون خانواده نوزاد جامعه کودکان بهزیستی کودکان کودکان و نوجوانان خانواده قانون فرزندخواندگی کودکان با شرایط خاص مراکز نگهداری فرزند مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور خانواده هایی داشته باشند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۳۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم

انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: «چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در حال اجراست که یکی از آن‌ها، خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه، مُد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی-اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.»   به گزارش مهر، خزعلی گفت: «طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.»   او گفت: «والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند. یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و ازهمین‌رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی-اسلامی هرچه بیشتر در جامعه رواج یابد.» کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: انسیه خزعلی: سال گذشته به خاطر فوت ناگهانی یک زن جوان دروغ‌های زیادی منتشر شد و عضویت ایران از کمیسیون مقام زن را لغو کردند معاون رئیسی در شبکه غیرقانونی از قانون نوشت/ انسیه خزعلی صدای مخاطبین را خاموش کرد! انسیه خزعلی فرمان برخورد با دختر جیمی جامپ را صادر کرد/ سرکار خانم !‌ شما معاون امور زنان هستید نه رییس حراست ورزشگاه

دیگر خبرها

  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟
  • شمار کودکان جان باخته در غزه،بیشتر از تمام جنگ‌های ۴ سال اخیر است
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • اجتماع ۳هزار نفری دختران در ارومیه
  • انتطار مردم پارسیان برای دریافت زمین‌های طرح جوانی جمعیت
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است