Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در دومین جلسه کمیته آموزش در صنایع استان با تاکید بر اهمیت آموزش‌های مهارتی و نقش آن در تربیت نیروی کار ماهر و متخصص مورد نیاز صنایع و صنوف استان گفت: با توجه به نامگذاری سالجاری توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام سال تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها و تاکیدات معظم له در این خصوص اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان آمادگی کامل دارد در راستای منویات معظم له موانع پیش روی صنایع و صنوف استان را در زمینه ارائه آموزش‌های مهارتی بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی بیان داشت: در راستای اجرایی نمودن ماده ۱۱۰ قانون کار جمهوری اسلامی ایران و به منظور گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تأمین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز، کلیه کار‌فرمایان واحد‌های صنعتی، تولید و خدماتی مکلفند در ایجاد مراکز آموزش جوار کارگاهی و بین کارگاهی با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عمل آورند.

او افزود: صنایع کوچک و بزرگ استان برای تقویت کمی و کیفی نیروی انسانی و تولیدی خود باید نسبت به راه اندازی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در جوار کارخانه‌ها و کارگاه‌ها اقدام کنند و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان نیز با قدرت آماده مشارکت است. مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در راه‌اندازی مرکز آموزشی جوار کارگاهی و بین کارگاهی جدی است و افزایش حضور در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها را در اولویت اقدامات خود قرار داده است، اما این مهم نیازمند توجه مدیران صنایع به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

احمدی با اشاره به تسریع در روند صدور درخواست‌های صنایع و صنوف استان در راستای احداث مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی گفت: این اداره کل آمادگی دارد در اسرع و قت و با کاهش بروکراسی‌های اداری نسبت به صدور مجوز برای صنایع و صنوف درخواست کننده ایجاد مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی اقدام نماید و در صورت راه‌اندازی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در صنایع و صنوف استان شاهد ارتقاء جایگاه و موقعیت صنعتی و تولیدی استان با توجه به ارتقاء سطح مهارتی شاغلان در این حوزه و افزایش بهره وری و کیفیت تولیدات استان خواهیم بود.

در ادامه این جلسه با صدور مجوز ایجاد ۷ مر کز جوارکارگاهی و بین کارگاهی به نام‌های انجمن صنفی کارگران و استادکاران بخش ساختمان، اتحادیه کارفرمایان خباز، اتحادیه تعمیرکاران خودرو، یدکی فروشان و جوشکاری فلزات، سازمان نظام صنفی رایانه، شرکت تعاونی ۴۴۷۰ فراگیر مشاغل خانگی تعاونگران تلاشگر استان کردستان، شرکت ماشین سازی کریمیان صنعت شهرستان دیواندره و شرکت تعاونی فرش دستباف روستایی کامیاران موافقت و شمار مجوز‌های مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی صادر شده استان کردستان به ۱۶ مرکز رسید.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مهارت آموزی فنی و حرفه ای آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان کارگاهی و بین کارگاهی صنایع و صنوف استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۴۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،حجت الاسلام عبدالرضا پور ذهبی نماینده ولی فقیه در دیدار با رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی نقش بسزایی در توانمندسازی دانش آموختگان و جویندگان کار ایفا می‌کند.
در این دیدار رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور با تاکید بر ضرورت توجه به مهارت آموزی در کشور، آموزش‌های مهارتی را کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه دانست.
مهرداد عظیمی از وجود بیش از ۶۵۰ مرکز دولتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: در این مراکز بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی فعال هستند.
وی عنوان کرد:۶۰ درصد از رسالت و وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه آموزش از سوی مراکز خصوصی و خود مردم انجام می‌گیرد.
عظیمی با اعلام اینکه دیپلماسی مهارت یکی از راهبرد‌های کلیدی سازمان در این دولت است، گفت: وجود ۴۰ هزار مربی توانمند در حوزه آموزش می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های کشور باشد
در این دیدار مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان هم گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از فردا شاهد برگزاری همایش و گردهمایی سراسری مدیران ستادی و مدیران فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در استان خواهیم بود.
به گفته سیدعلی علوی، بر اساس آمار سال گذشته بیش از ۱۵ هزار کردستانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.
وی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تحقق این شعار بسیار تأثیرگذار خواهد بود..

دیگر خبرها

  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای است
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت