Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیدجواد ساداتی‌نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 6 تیر) در جلسه علنی و در جریان بررسی طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی اظهار داشت: ما به دنبال سیاست‌گذاری و تمرکز بر حوزه تجارت و بازرگانی محصولات کشاورزی هستیم و می‌کوشیم که تنظیم بازار محصولات کشاورزی را به وجود آوریم این در حالی است که در طول سال‌های گذشته شاهد ناکارآمدی در این حوزه بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 43 سال است که قانون تمرکز حوزه کشاورزی در کشور وجود دارد اما همین قانون، کمر حوزه کشاورزی را شکسته است؛ سازمان توسعه تجارت قدمی برای پیاز، سیب‌زمینی و سیب کشاورزان که محصولات‌شان را روی زمین باقیمانده برنداشته است، ما باید به دنبال ایجاد یک مدیریت واحد برای تجارت بین‌الملل محصولات کشاورزی باشیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی تصریح کرد:‌ باید تصمیمات برای همه محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شود این در حالی است که ما در طول‌های سال‌های گذشته واردکننده برنج، گندم، شکر و دانه‌های روغنی بوده‌ایم چرا که تجارت و واردات محصولات کشاورزی در وزارت صمت وجود دارد و کشاورز در وزارت جهاد کشاورزی.

وی گفت: تصمیمات وزارت صمت باعث نابودی و فقیر شدن کشاورزان شده است.

وی تصریح کرد: چرا سهم کشاورزی ایران در 800 میلیون جمعیت حاضر در بازار همسایگان فقط 2 درصد است؟

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان گفت: گوجه‌فرنگی با فولاد فرق دارد و این را وزارت صمت باید متوجه می‌شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس کمیسیون کشاورزی محصولات کشاورزی وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۴۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور

محمد خزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم شهرستان کنگاور ۱۵ هزار هکتار است، گفت : با توجه به بارش‌های مناسبی که در سال زراعی جاری داشته‌ایم عملکرد مناسبی را از مزارع شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال زراعی جاری تولید گندم از مرز ۶۱ هزار تن عبور کند که در صورت تحقق این امر این میزان تولید گندم در شهرستان در چند سال اخیر کم سابقه خواهد بود.

او به کشاورزان توصیه کرد؛ جهت رسیدن به این هدف با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به سمپاشی با سن گندم و زنگ زرد گندم اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور افزود: کمیته برداشت محصولات کشاورزی در وقت مناسب تشکیل شده و تمهیدات لازم در خصوص برداشت غلات انجام خواهد شد.

خزایی از کشاورزان شهرستان خواست مراقب حوادث احتمالی بویژه آتش سوزی در سطح مزارع و مراتع شهرستان باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کشت علوفه دیم در۴۰۰ هکتاراز زمینهای کشاورزی ارومیه
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران