Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه بخش عمده‌ای از بارش‌های سالانه کشور به واسطه تبخیر از دسترس خارج می شود که می توان با توسعه طرح های آبخیزداری از هدر رفت این حجم عظیم از آب جلوگیری کرد.

غلامرضا چامه معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، بهترین راهکار مقابله با بحران کم آبی را اجرای پروژه‌های آبخیزداری عنوان و اظهار کرد: با اجرای پروژه‌های آبخیزداری می‌توان بر مشکل کم‌آبی فائق آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه پروژه های آبخیزداری علاوه بر اینکه خشکسالی‌ها را کنترل کرده، از وقوع سیل در بارانهای شدید هم جلوگیری می‌کند، اضافه کرد: پروژه های آبخیزداری با نفوذ دادن آب در دل زمین در زمان بارش های زیاد، از جاری شدن آن به صورت سیل و نهایتا هدر رفت آب جلوگیری کرده  و از این طریق به ذخیره آب هم کمک می‌کنند.

کنترل سیل و رسوب، تغذیه آب‌های زیرزمینی و حفاظت خاک از مهمترین اهداف اجرای پروژه‌های آبخیزداری است که چامه به آنها اشاره کرد.

این مسئول در ادامه با اشاره به قطره چکانی بودن اعتبارات اجرای پروژه‌های آبخیزداری، گفت: این اعتبارات برای اجرایی شدن پروژه های آبخیزداری کافی نیست.

چامه تاکید کرد: به نظرم اگر سالانه کمتر از هزار میلیارد تومان برای استانی مثل کرمانشاه به اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری اختصاص یابد، نمی توانیم ادعا کنیم در حوزه آبخیزداری خوب کار کرده ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه اعتبارات تخصیصی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری به دو بخش ملی و استانی تقسیم می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته  32 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی برای اجرای پروژه های آبخیزداری در اختیار استان قرار گرفت که این میزان بر اساس اعلام غیررسمی در سال جاری 42 میلیارد تومان خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین سال گذشته میزان اعتبارات استانی برای اجرای پروژه های آبخیزداری 17 میلیارد تومان بود که تنها بین پنج تا شش میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص پیدا کرد.

چامه ادامه داد: امسال اعتبارات استانی در نظر گرفته شده برای اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری در استان حدود  20 میلیارد تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه دشت های شهرستان کرمانشاه بیشترین نیاز را اجرای پروژه های آبخیزداری دارند، گفت: در این بین دشت ماهیدشت به دلیل خشکسالی خیلی افت آبخوان داشته و نیاز به اجرای پروژه های آبخیزداری دارد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آبخيزداري خشكسالي كرمانشاه اجرای پروژه های آبخیزداری برای اجرای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۵۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، هادی شیخ‌مقدس با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری پروژه‌های در حال اجرای این شرکت گفت: پروژه‌هایی که هم‌اکنون در حال اجرا یا مناقصه هستند درمجموع حدود هزار میلیارد تومان است که از این رقم حدود ۴۵۰ میلیارد تومان آن متعلق به پروژه‌های در حال اجراست.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۵۲۰ میلیارد تومان پروژه در فرایند مناقصه قرار دارند، بیان کرد: ارزش پروژه‌های مربوط به پدافند غیرعامل نیز حدود ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان و بودجه مربوط به میترینگ نیز هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است.

کد خبر 6098445 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • مشهد شهری فرا ملی اما با اعتبارات محلی است
  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • اعتبارات مولدسازی باید به صورت بهینه استفاده شود
  • تخصیص ۳ میلیارد تومان برای ساخت پلاژ در جزیره خارک
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • کارزار نجات انجیلسی در مازندران
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت