Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- شاخص کل بورس امروز کار خود را با کمی عقب‌نشینی آغاز کرده است. انگار که اغلب سهامداران منتظر بازگشایی نماد شستا هستند تا درباره خرید با فروش سهام خود تصمیم نهایی را بگیرند.

به گزارش فرارو، شستا به علت افشای اطلاعات با اهمیت درباره رکوردشکنی احتمالی افزایش سرمایه هزار و ۲۰۰ درصدی، به مدت یک ساعت متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گذشت ۳۰ دقیقه از شروع بازار شاخص کل روند نوسانی را پشت سر گذاشته و بعد از کاهش سه هزار واحدی روند صعودی به خود گرفته و حالا به کاهش هزار و ۶۰۰ واحدی بسنده کرده است.

انگار که تا شستا بازگشایی نشود، تغییر بزرگی در بورس رخ نخواهد داد.  وضعیت قیمت سهام نماد‌های شاخص‌ساز عموما متعادل است و هر لحظه امکان دارد مجددا شاهد آغاز روند صعودی باشیم.

البته استراحت شاخص کل هم دور از ذهن نیست. تا اینجای کار نماد‌های فولاد، فملی و شپنا بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل گذاشته‌اند و از طرف دیگر تاپیکو، خودرو، تاصیکو و برکت در تلاش برای افزایش شاخص کل هستند.

بورس در انتظار بازگشایی شستا

به گزارش فرارو، در ساعات ابتدایی معالات امروز یکشنبه ششم تیرماه ۱۴۰۰، از بین ۲۹۸ نماد بورسی معامله شده شاهد افزایش قیمت سهام در ۱۳۶ نماد و کاهش آن در ۱۶۲ نماد هستیم. موردی که نشان می‌دهد اکثریت بازار فعلا قرمزرنگ است، اما اغلب نماد‌های نزولی، کاهش قیمت ناچیزی را تجربه می‌کنند. همچنین در بازار فرابورس و در ساعات اولیه معاملات حدود ۱۰۵ نماد روند نزولی در پیش دارند و ۷۹ نماد در مسیر صعودی گام برداشته‌اند.

نقشه بازار در ابتدای معاملات روز یکشنبه ششم تیرماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)

قرعه امروز به نام سهامداران گروه خودرو و ساخت قطعات افتاده. گروهی که یک روز با صف خرید و یک روز با صف فروش تلفیقی از اشک و لبخند را برای سهامدارانش به همراه دارد، امروز بیشترین آمار معاملات را در ساعات اولیه بازار تجربه می‌کند. برای اغلب نمادهای گروه از جمله خودرو، خساپا، ختور، خرینگ، خشرق و ختراک صف خرید تشکیل شده و دیگر نمادها هم با سرعت کمتری در مسیر صعودی همراهی می‌کنند.

در گروه صندوق‌های ETF اغلب صندوق‌ها با نوسانات ناچیزی کار خود را آغاز کرده اما صعودی هستند. پالایش و دارا یکم هم کمی‌ عقب‌نشینی کرده‌اند. در بین محصولات شیمیایی تاپیکو زیرمجموعه شستا در آستانه صف خرید قرار دارد و معاملات قابل توجهی در آن انجام شده. دیگر نمادهای عموما سبزرنگ هستند و حدود دو درصد افزایش قیمت پیدا کرده‌اند. غذایی‌ها به لطف تلاش‌ها برای جمع‌آوری صف فروش سنگین غنوش در بین برترین گروه‌های صنعتی از نظر ارزش معاملات قرار گرفته‌اند.

نهادهای مالی همچنان صف خرید دارند و شاهد رشد پنج درصدی قیمت سهام فرابورس، بورس و کالا هستیم. بانک‌ها، فلزات اساسی و فرآورده‌های نفتی با کمترین نوسان مواجه شده‌اند و عموما کمتر از یک درصد تغییر قیمت دارند. دارویی‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها، استخراج کانه‌های فلزی، سیمانی‌ها، بیمه و انبوه‌سازی از جمله گروه‌های سبز بازار امروز هستند و شرایط برای بقیه هم چندان نامساعد نیست. 

این گزارش به‌روز رسانی می‌شود...

منبع: فرارو

کلیدواژه: راهنمای خرید سهام بورس صف خرید شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۵۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب،شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) با رشد ۱۰۶۹ واحدی به ۲,۳۰۴,۴۴۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۴۶۵۰ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۱۱.۴ میلیارد سهم بود که طی ۳۴۸,۰۶۸ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۷۵,۹۳۷.۷ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۰۹,۵۸۵.۲۱۵ میلیارد ریال شد.

امروز فملی، شبندر و فایرا نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای پارسان، فولاد و کگل از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای فجهان، شگویا و وسپهر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، آریان و ساروج نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • محرک جدید بورس
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت/ رشد بورس موقتی بود؟