Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جلالیان گفت: هم اکنون نیز در بسیاری از مراکز ترک اعتیاد سراسر کشور؛ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به معتادین آموزش داده می‌شود تا فرد آسیب‌دیده را مشغول کار کنند و با دادن انگیزه به وی؛ فرد را به استقلال و خودکفایی برسانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مسایل اجتماعی در هفته مبارزه با مواد مخدر در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: متاسفانه امروزه در جامعه مصرف مواد مخدر خطرناک از قبیل تریاک، کوکائین، حشیش یا ماری جوانا و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مخصوصا در بین نوجوانان دائما در حال افزایش است و شبکه بین المللی مواد مخدر و سوداگران مرگ بی شرمانه دام اعتیاد را در همه جا می گسترانند.

محمد جلالیان ادامه داد: در اکثر جوامع، جوانان سالم ۱۵ تا ۲۰ ساله ای که برای کسب تجربه و یا در اثر معاشرت با دوستان نامناسب و یا معتادان به استفاده از مواد مخدر پرداخته اند، بیشترین طیف افراد معتاد را از نظر مبنا تشکیل می دهند.   وی افزود: سیگار نیز که بعضا خطرناک و سرطان زاست در بین بسیاری از جوانان باب شده است. در درب مدارس یا در پارک ها شاهد هستیم که دختر و پسر نوجوان با سن های کم سیگار می کشند و سیگار پلی برای مصرف مواد مخدر خطرناک است.   این کارشناس تصریح کرد: قبح سیگار در جامعه ریخته شده و این زنگ خطر اعتیاد را در جامعه به صدا در آورده است؛ امروز جامعه ما از عادی سازی یکسری آسیب ها به بحران رسیده است.   جلالیان ادامه داد: نوجوانان به علت نداشتن پشتوانه خانوادگی و تربیت صحیح و از روی حس کنجکاوی و همچنین در اثر معاشرت با کسانی که آنها را به استفاده از داروی مخدر تشویق می کنند، برای اولین بار مواد مخدر را تجربه نموده و دچار اعتیاد به مواد مخدر می شوند.   وی افزود: متاسفانه بسیاری از جوانان به علت احساس درماندگی، ناکامی، عدم کفایت و همین طور برای رهایی از تنهایی و فشار روانی معتاد می شوند که رهایی از این نوع اعتیاد به سادگی میسر نیست.   این کاشناس بیان کرد: همچنین تعداد زیادی از فرزندان طلاق به عنوان کسانی که از تربیت صحیحی برخوردار نیستند و به شکل قابل توجهی مستعد گرفتار شدن در دام اعتیاد به مواد مخدر هستند.   جلالیان گفت: آگاه ساختن فرزندان، غنی سازی اوقات فراغت جوانان، برقراری رابطه عاطفی در خانواده، تشویق فرزندان به فرایض دینی  و ... مهمترین راه کارهای پیشنهادی برای کاهش گرایش جوانان به اعتیاد است.   وی ادامه داد: متاسفانه در کشور برای غنی سازی اوقات فراغت به گونه ای صحیح برنامه ریزی نشده است و اکنون که ویروس کرونا در کشور وجود دارد  این ضعف را بیش از پیش نمایان کرده است.   این کارشناس تاکید کرد: خانواده های کمتری برای اوقات فراغت فرزندان خود برنامه ریزی می کنند و بعضا فرزند به حال خود رها می شود که نتیجه آن اعتیاد جوانان می شود.   جلالیان بیان کرد: نقش آموزش های فنی و حرفه ای در امر کاهش آسیب های اجتماعی و به ویژه بزهکاری جوانان برای پر کردن هدفمند اوقات فراغت جوانان به شدت مشهود و ملموس است.   وی افزود: این آموزش ها ضمن اینکه فرد یک فن را آموزش می بیند باعث می شود یتواند با آن فن خود یک کسب و کاری را راه اندازی کند.   این کارشناس افزود: هم اکنون نیز در بسیاری از مراکز ترک اعتیاد سراسر کشور؛ آموزش های فنی و حرفه ای به معتادین آموزش داده می شود تا فرد آسیب دیده را مشغول کار کنند و با دادن انگیزه به آن؛ فرد را به استقلال و خودکفایی برسانند.   جلالیان در خاتمه خاطرنشان کرد: آموزش های فنی و حرفه ای برای همه نوجوانان و جوانان لازم است تا در کنار تحصیل یک مهارت بیاموزند؛ اکثر کارآفرینان با آموزش یک فن و ایجاد یک کسب و کار کوچک؛ کارآفرین شده اند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آموزش های فنی و حرفه ای اوقات فراغت مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۵۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند

سردار احمد نگهبان جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های مردمی، طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در سطح شهر مشهد اجرا شد.

او افزود: در این طرح یک روزه پلیس مبارزه با مواد مخدر مشهد با همکاری کلانتری‌های سطح شهرستان ۳۲ خرده فروش را شناسایی و دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی ادامه داد: در اجرای این طرح بیش از پنج کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی آماده فروش کشف، ۱۱ باب واحد کسب مهر و موم و هشت دستگاه موتورسیکلت و ۶ دستگاه خودرو سواری که برای توزیع مواد مخدر استفاده می‌شد، توقیف و روانه پارکینگ شد.

نگهبان بیان کرد: طرح‌های پاکسازی معتادان متجاهر و کارتون خواب ادامه دارد و شهروندان نیز در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون