Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با بیان اینکه در حال حاضر ۴۶ دانشگاه دارای گروه ادبیات پایداری هستند گفت: همه دانشگاه‌ها مستعد تأسیس گروه ادبیات پایداری هستند. - اخبار استانها -

سرهنگ پاسدار عباس بایرامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، درباره موزه‌های دفاع مقدس اظهار داشت: اگرچه تمامی استان‌های کشور دارای موزه دفاع مقدس نیست اما با همت بلند بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و با یاری همه مردم، خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان در شرایط خوبی قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با بیان اینکه در 5 سال گذشته جهش بسیار خوبی در این حوزه داشته‌ایم گفت: در همه استان‌های کشور کارهای عمرانی برای ساخت سازه‌های موزه آغاز شده و بیش از نیمی از کشور دارای موزه است و بخش از آن‌ها نیز امسال افتتاح می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه همه آحاد ملت باید دست به دست هم دهند تا موزه‌ها دفاع مقدس به‌عنوان یادگار ملی و حماسی ملت ایران برای نسل آینده باقی بماند افزود: با وجود همه مشکلات و محدودیت‌های مالی که در این سال‌ها شاهد بودیم روند احداث موزه‌های دفاع مقدس متوقف نشد و امیدواریم به‌‌زودی همه استان‌ها دارای موزه ‌دفاع مقدس شوند. 

غزل های نوسروده تقدیم به شهدای "دفاع مقدس" و "مدافع حرم"ناگفته‌هایی از خصوصیات اخلاقی منحصر به فرد شهید چمران به روایت راوی دفاع مقدس+فیلمشورای ششم شیراز نسبت به تکمیل باغ موزه دفاع مقدس اهتمام جدی داشته باشد

بایرامی عنوان کرد: سازمان فضای مجازی و امور بین‌الملل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس رشد خوبی در حوزه تولیدات دفاع مقدس در قالب تولید موشن‌گرافی‌ها، انیمیشن‌های مختلف و برنامه‌های دیگر  داشته است و توانسته با برگزاری جشنواره‌های متعدد استعدادهای مختلف کشور به‌ویژه استعدادهای جوانان را به این حوزه گرایش دهد.

وی گفت: اگر چه نمی‌توان ادعا کرد که در حوزه تولیدات رسانه‌ای دفاع مقدس به شاخصه‌های رتبه یک رسیده‌ایم اما گام‌های بسیار بلند و خوبی در این راستا برداشته شده که در صورت تقویت و پشتیبانی آن قطعاً با ایده‌ها و طرح‌های خوبی که متخصصان دارند می‌‌توانیم فرهنگ دفاع مقدس را از این دریچه در جامعه گسترش دهیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور درباره توسعه ادبیات پایداری در حوزه دانشگاه افزود: 46 دانشگاه کشور دارای گروه ادبیات پایداری هستند و بخشی از حوزه دانشگاه به این زمینه گرایش پیدا کرده است؛ البته ما معتقدیم که همه دانشگاه‌های کشور مستعد تأسیس گروهی تحت عنوان ادبیات پایداری هستند.

وی تصریح کرد: مشکل اساسی در این زمینه منابع درسی بود که با کمک اندیشکده مطالعاتی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت مشترکی را آغاز کردیم تا منابع خوبی را در اختیار گروه ادبیات پایداری بگذاریم؛ هر ساله کنگره ادبیات پایداری نیز برگزار و مقالات علمی تمامی دانشجویان جمع‌آوری می‌شود.

بایرامی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی این کنگره در دانشگاه شهید باهنر کرمان است و سال گذشته هشتمین کنگره ادبیات پایداری در این محل برگزار شد گفت: امسال کنگره نهم به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار خواهد شد و مخاطب اصلی ما نیز جامعه علمی کشور است و امید داریم با تحولی که در پیش است شرایط بهتری در این حوزه رقم بخورد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور درباره روند تهیه بانک جامع اطلاعاتی از نویسندگان دفاع مقدس افزود: برای بارگذاری آیتم‌های لازم در این بانک جامع اطلاعاتی نیازمند رایزنی با کارشناسان متعدد هستیم و به محض آماده‌سازی زیرساخت‌های بانک جامع اطلاعاتی از نویسندگان دفاع مقدس برای تهیه داده‌های آن نیز برنامه‌ریزی خواهد شد.

بایرامی با تأکید بر اینکه در این راستا از همه ظرفیت‌های کشوری بهره‌گیری می‌کنیم ابراز داشت: هدف اساسی ما از تهیه بانک جامع اطلاعاتی از نویسندگان دفاع مقدس این است که از این طریق نویسندگان دفاع مقدس و اهالی ادبیات پایداری دسترسی راحت‌تری به تجربیات هم داشته باشند و از علم، مکتوبات و تولیدات یکدیگر بهره‌گیری کنند.

انتهای پیام/614/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد ادبیات پایداری هستند نویسندگان دفاع مقدس بانک جامع اطلاعاتی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۶۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود

فرماندار تیران و کرون گفت: ورزش باستانی و زورخانه ‌ای در مناطق روستایی مستعد این شهرستان با احداث زورخانه توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی کیا عصر امروز _جمعه– هفتم اردیبهشت_ به مناسبت روز ورزش باستانی و زورخانه‌ای با حضور در زورخانه ولیعصر (عج) تیران اظهار کرد: این رشته ورزشی عجین و توأم با معنویت و اخلاق بوده و حال و هوای خاصی دارد که اگر منش و الگوهای پهلوانی و اخلاقی این وزش به دیگر عرصه‌ها منتقل شود بازتاب موفق خوبی به همراه دارد.

وی افزود: منش پهلوانی یکی از مؤلفه‌های موفقیت و انتقال اخلاق در جامعه بوده که ورزش باستانی این ظرفیت را دارد و می‌تواند در بخش‌های مختلف فرهنگ سازی کند.

فرماندار تیران و کرون با اشاره به تأثیرات سازنده این ورزش در توسعه شهری و روستایی، تصریح کرد: راه اندازی زورخانه در روستاها و شهرها امکان بهره برداری از این ظرفیت را فراهم کرده و دستاوردهای آن در زندگی دیده می‌شود.

علی محمدی کیا جذب به این رشته را نیز مستلزم برنامه ریزی متولیان این رشته، اداره ورزش و جوانان، دستگاه‌های فرهنگی و شهرداری و دهیاری‌ها اعلام کرد و اذعان داشت: ورزشکار جوان و نوجوان همراه با پیشکسوتان در گود زورخانه فعالیت می‌کنند همین موضوع بر الگوسازی و تعامل بین نسلی تأثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر زورخانه در شهرهای این شهرستان و تعدادی از روستاها راه اندازی و این ورزش در حال فراگیری بوده اما باید زمینه مستعد در دیگر مناطق روستایی فاقد این رشته یافته و هیأت باستانی در تعامل با دهیاری‌ها برای آن برنامه ریزی و زمینه سازی فعالیت را انجام دهد.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه شناخت رشته ورزشی باستانی امکان جذب را فراهم می‌کند، گفت: جمعیت بسیاری از ساز و کار این ورزش بی خبر بوده و تنها نامی از آن شنیده‌اند که اجرای میدانی و برنامه‌ای این رشته می‌تواند علاوه بر معرفی زمینه حضور دیگران را نیز فراهم کند.

به گزارش ایمنا، در این بازدید از ورزشکاران رشته باستانی و زورخانه ای تیران تجلیل شد.

کد خبر 748156

دیگر خبرها

  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • رقابت بیش از ۱۳۰۰ داوطلب کنکور در استان خراسان رضوی/ مشهد مقدس دارای ۸ حوزه برگزاری آزمون است
  • آغاز رقابت داوطلبان کنکور در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز ماراتن علمی ۳۵۵۶۱ داوطلب آزمون سراسری در لرستان
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی