Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@18:20:45 GMT

بطری‌های پلاستیکی ،عامل آتشسوزی در مراتع

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۶۶۸۹۵

بطری‌های پلاستیکی ،عامل آتشسوزی در مراتع

ایسنا/همدان مدیرکل منابع طبیعی‌و آبخیزداری استان همدان با توجه به قرار گرفتن در فصل خشک سال نسبت به وقوع حریق‌های عمدی و سهوی توسط مردم هشدار داد.

اسفندیار خزایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برخی طبیعت‌گردان و علاقه‌مندان در حوزه گردشگری که در طبیعت حضور می‌یابند، باید مراقب طبیعت باشند و هرگونه عامل بروز آتش‌سوزی را از طبیعت حذف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: رهاکردن بطری‌های پلاستیکی در طبیعت عاملی برای بروز آتش‌سوزی است به‌گونه‌ای که این بطری‌ها در طبیعت به‌صورت ذره‌بینی عمل می‌کنند و با جذب نورخورشید مستعد شعله‌ور شدن داشته و موجب بروز آتش‌سوزی می‌شود.

خزائی با بیان اینکه بروز حریق در فصل تابستان یکی از معضلات مراتع است، تصریح کرد: در استان همدان گونه‌های گیاهی گون مهمترین گونه‌های گیاهی محسوب می‌شوند که گیاهانی کم آب‌بر هستند و عشایر و سایر شهروندان باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

وی به خشکسالی در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت خشکی مراتع بهره‌برداران باید متناسب با شرایط فعلی تنها به فکر بهره‌برداری و عشایر تنها به دنبال تأمین علوفه دام‌ها در مراتع نباشند، بنابراین باید مسئولان و مردم از طبیعت که تضمین‌کننده آیندگان است، مراقبت کنند.

خزائی به بروز آتش‌سوزی‌های طبیعی بدون دخالت انسان اشاره و خاطرنشان کرد: بروز رعد و برق نیز در مراتع ممکن است موجب بروز آتش و ایجاد شعله کند، اما بیشترین علت آتش‌سوزی‌ها در طبیعت به عوامل انسانی باز می‌گردد.

این مقام مسئول با اشاره به  ارائه آمار آتش‌سوزی در سال گذشته، یادآور شد: در سال گذشته ۸۴ هکتار از مراتع استان مورد حریق قرار گرفت که این روند از سال ۹۵ تاکنون کاهشی بوده و امیدواریم در سال‌جاری این رقم همچنان روند کاهشی داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آتش سوزی مراتع مراتع بطری پلاستیکی استانی اقتصادی بروز آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۶۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فاطمه کریمی معاون راهبری و هماهنگی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در مراسم پاکسازی رود دره درکه که با حضور مهدی اسفندیاری مشاور اجرایی این اداره کل و... به مناسبت هفته زمین پاک در منطقه یک برگزار شد گفت: کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی تکلیف قانونی است و دستگاه‌های خصوصی و عمومی در کنار شهروندان باید ملزم به اجرای آن باشند.

او با اشاره به شعار هفته زمین پاک گفت: با توجه به شعار امسال که " سیاره زمین در مقابل پلاستیک" است باید حفظ محیط زیست از این ماده زیانبخش دغدغه ای عمومی در نظر گرفته شود و مردم بدانند که کیسه پلاستیکی تبدیل به میکروپلاستیک می‌شود و به سلامت شهروندان آسیب وارد می‌کند برای همین باید از رها سازی آن در محیط های طبیعی به خصوص بکر و طبیعت کوهستان خودداری کنند.

کریمی از همه شهروندان و مدیران و سازمان ها خواست با تدبیر و تلاش، مواد پلاستیکی را جایگزین مواد قابل بازیافت کنند و با فرهنگ سازی و ارتقای مشارکت شهروندان، زمین را حفظ نمایند.

نوید انصاری مدیر اداره محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری منطقه یک نیز گفت: برنامه های "هفته زمین پاک" از ۲ تا ۹ اردیبهشت ماه در منطقه یک برگزار شد و در این راستا پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه نیز با همکاری شهرداران ناحیه دو و کوهستان، مدیران و کارشناسان محیط زیست منطقه یک، اعضای خانه و کانون های محیط زیست، شورایاری محله درکه، کانون نوجوانان محله درکه و ... و با اجرای برنامه های نمایشی، میز خدمت از طرف مرکز بهداشت درکه همراه بود و در پایان به ۱۵ نفر به قید قرعه هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویژگی پالت پلاستیکی استاندارد چیست ؟
  • شکار دیدنی مار کبرا با بطری
  • نحوه ساخت کاردستی با بطری پلاستیکی و مواد دور ریختنی (فیلم)
  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟