Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با هشدارهای یک افسر سابق رژیم صهیونیستی درباره تبدیل کرانه باختری به غزه، جنبش فتح در بیانیه‌‌ای شدید اللحن مخالفان خود را به سرکوب با «مشت آهنین» تهدید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یکی از افسران سابق در سرویس جاسوسی نظامی رژیم صهیونیستی درباره سرایت «خشم شبانه» فلسطینیان از نوار غزه به نابلس در کرانه باختری هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یونی بن مناخیم در مقاله‌ای که برای وب‌سایت «نیوز وان» نوشته، گفت: «فلسطینیان ساکن کرانه باختری یک نظام "آزار و مزاحمت شبانه‌" را که در نوار غزه استفاده می‌شود، شروع کرده‌اند تا کانون شهرک‌نشین "ایویتار" را در منطقه نابلس از شهرک‌نشینان تخلیه کنند؛ چرا که معتقدند این روش فعالی است و فلسطینیان قصد دارند از این روش علیه شهرک‌‌نشینیان دیگر در کرانه باختری استفاده کنند».

این افسر سابق صهیونیست ادامه داد: «فلسطینی‌ها در سه روستای فلسطینی‌نشین نابلس طی روز‌های اخیر اعلام کرده‌‌اند که یکی از روش‌های به‌‌کار گرفته شده در نوار مرزی غزه برای در تنگنا قرار دادن شهرک‌نشینان [صهیونیست] اطراف غزه و سربازان ارتش اسرائیل استفاده خواهند کرد که صدها تن از ساکنان این سه روستای نابلس برای اجرای اقدامات مربوط به مزاحمت‌های شبانه اعلام آمادگی کرده‌‌اند همانند آنچه که در غزه اتفاق می‌افتد که این مسئله با هدف تسریع در تخلیه کانون شهرک‌نشینان [صهیونیست] ایویتار صورت می‌گیرد که طی هفته‌‌های اخیر در اراضی فلسطینیان ساخته شده است».

بن مناخیم که دبیر بخش امور عربی رادیو عربی و پژوهشگر مرکز تحقیقات "القدس" است، در این باره گفت:‌ «روش شبانه فلسطینیان شامل آتش‌زدن تایرها، پرتاب سنگ و شیشه‌های آتش‌زا، راهپیمایی مشعل‌‌ها، استفاده از طرقه‌ها و بمب‌های لوله‌ای و ایجاد سر وصدا مستمر با بلندگو می‌شود، تا ساکنان این شهرک در تنگنا قرار گرفته و سربازان ارتش اسرائیل که وظیفه تأمین امنیت این شهرک‌ را دارند، تحت فشار قرار بگیرند».

او چرایی ظهور این روش در کرانه باختری را به جنگ اخیر بین گروه‌های مقاومت و ارتش رژیم اسرائیل مرتبط دانست و گفت: «این اقدامات فلسطینیان بلافاصله بعد از پایان جنگ غزه (11 روزه) آغاز شد و به صورت تدریجی به یک حادثه بزرگی تبدیل شده که هر روز تکرار می‌شود و به عامل خطرناکی برای درگیری بین ارتش اسرائیل و شهرک‌نشینان‌‌ها و فلسطنیان ساکن روستاهای مذکور تبدیل شده است که بر اثر آن تعدادی از فلسطینیان کشته شد و ده‌‌ها تن دیگر بر اثر شلیک زخمی شدند».

بن مناخیم این روش فلسطینی‌ها را کم هزینه ولی برای صهیونیست‌ها مشکل‌آفرین دانست که هدف از آن سخت کردن زندگی برای شهرک‌نشینهای صهیونیست و نظامیان اسرائیلی است و طبقه سیاسی جدید در سرزمین‌های اشغالی از واکنش دولت جو بایدن به ساخت «غیرقانونی» شهرک ایویتار نگران است.

این افسر سابق صهیونیست از قول منابع صهیونیستی در شهرک مذکور گفت که شهرک ایویتار با توجه به اینکه مانع ارتباط جغرافیایی روستاهای فلسطینی در نابلس است، از اهمیت راهبردی ویژه‌ای برخوردار است و نخست وزیر جدید نباید به تخلیه آن تن دهد.

ترس فتح از افزایش اعتراض‌ها

شرایط کرانه باختری رود اردن همانگونه که افسر صهیونیست گفت، بعد از جنگ اخیر که مقاومت معادله جدیدی را در برابر صهیونیست‌ها تثبیت کرد، در حال تغییر است و قتل «نزار بنات» فعال فلسطینی و منتقد سیاست‌های تشکیلات خودگردان توسط نیروهای این تشکیلات باعث تسریع در این تغییر و نگاه ساکنان کرانه باختری به مقامات فلسطینی در این منطقه شده است.

فعالان فلسطینی عصر دیروز شنبه طی فراخوانی از قبل در اعتراض به این قتل تظاهراتی در چند نقطه از کرانه باختری علیه تشکیلات خودگردان و جنبش فتح و رئیس آن محمود عباس راه انداختند که با خشونت نیروهای امنیتی تشکیلات به خشونت کشیده شد و شماری از آن‌ها زخمی شدند.

فوت مشکوک «نزار بنات» و وخامت اوضاع در کرانه باختری؛ آیا ابومازن سقوط می‌کند؟علت ترور«نزار بنات»، افشاگری علیه تشکیلات خودگردان و همدستی ابومازن با آل سعود در حذف مخالفانترور «نزار بنات»؛ آیا سیاست ترورهای سیاسی به کرانه باختری بازگشته است؟نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان تظاهرات علیه ابومازن را سرکوب کردند+تصاویر

 

در واکنش به این فراخوان و تظاهرات، جنبش فتح که از خشم رو به تزاید مردم از خود احساس خطر کرده، در بیانیه‌ای تهدیدات شدید اللحنی علیه فعالان سیاسی مطرح کرد و تلویحا به استفاده از زور علیه معترضان به اقدامات نیروهای امنیتی اشاره کرد.

فتح: مشت آهنین در انتظار خائنان

در بیانیه‌ای که سخنگوی فتح قرائت کرد، آمده است: «این جنبش هر کسی را که به خود اجازه دهد بر نیروهای دستگاه امنیتی ما تعرض کند، با مشت آهنین خواهد زد». صلاح بدیوی معترضان را «خائنانی» خطاب کرد که با آن‌ها مقابله شده است.

فتح سرکوب منتقدان و مخالفان خود را دفاع از مردم، حقوق و آرمان فلسطین قلمداد و تأکید کرد: «دستگاه امنیتی [تشکیلات خودگردان] فلسطین در نبرد دفاع از مردم و حقوق آن‌ها و آرمان فلسطین تنها نخواهد بود و ما با همه تلاش‌ها برای ضربه زدن به آن و تخریب چهره این نهاد و سوء استفاده از حادثه اخیر برای ایجاد فضای مسموم به مقابله خواهیم برخاست».

توجیه حملات به معترضان فلسطینی

حمله نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان به معترضان واکنش منفی فلسطینیان در فضای مجازی و حقیقی را در پی داشت و همین مسئله باعث شد که «موفق سحویل»، دبیر جنبش فتح در رام الله، مقر تشکیلات خودگردان این اقدام را توجیه کند. او گفت که ده‌ها نفر مخرب با لباس شخصی به دنبال یورش به معترضان در رام الله بودند و به خیابان آمدن نیروهای فتح در راستای حمایت از شهروندان و اموال آن‌ها بود.

او معترضان به فتح و تشکیلات خودگردان را به تلاش برای «منحرف کردن توجه‌ها از مقابله با اشغالگران» متهم کرد و گفت که «ما هرگز رئیس (محمود عباس) و دستگاه امنیتی را تنها نخواهیم گذاشت».

تداوم حملات صهیونیست‌ها به ساکنان «الشیخ جراح» در سایه سکوت فتح

عصر دیروز همزمان با سرکوب معترضان فلسطینی در رام الله، شهرک‌نشینان صهیونیست به یک خانواده‌‌ای فلسطینی در منطقه «الشیخ جراح» این شهر حمله کرده و آن‌ها را از خانه خود بیرون کردند.

هلال احمر فلسطین امروز یکشنبه اعلام کرد که در نتیجه این حادثه چند نفر زخمی شدند که یکی از آن‌ها به بیمارستان منتقل شده است و بقیه به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

بر اساس گزارش «عرب 48»، نظامیان اشغالگر صهیونیست یکی از جوانان را بازداشت کرده است. اهالی این منطقه گفتند که شهرک‌نشینیان به صورت مستمر در سایه حمایت نیروهای پلیس صهیونیست به آن‌ها حمله می‌کنند.

اهالی این منطقه با انتشار ویدیوی در شبکه‌های اجتماعی ساکنان قدس اشغالی را برای حمایت در برابر این حملات فراخوانده‌اند.

بیش از 34 روز است که این محله فلسطینی در قدس با بلوک‌های بتنی در محاصره بوده و ایست و بازرسی‌‌هایی ایجاد شده و ده‌ها نیروهای امنیتی مانع ساکنان دیگر مناطق به این منطقه می‌شوند.

بیش از یک ماه پیش رژیم صهیونیستی در ادامه اقدامات اشغالگرانه خود با یورش به این محله و ضرب و شتم وحشیانه اهالی آن، خواست این منطقه را تخلیه کند که با خیزش مردمی و به دنبال آن حملات موشکی و راکتی گروه‌های مقاومت در غزه مواجه شد. تلاقی این دو (خیزش و عملیات شمشیر قدس) صهیونیست‌ها را مجبور کرد که از تخلیه این محله فلسطینی عقب نشینی کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد تشکیلات خودگردان کرانه باختری نیروهای امنیتی صهیونیست ها شهرک نشینان نزار بنات جنبش فتح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۷۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری

منابع خبری از وقوع عملیات جدید ضد صهیونیستی در کرانه باختری خبر می دهند.

به گزارش مشرق، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از وقوع یک عملیات زیر گیری در شمال کرانه باختری خبر داد.

بنابراین گزارش، مجری این عملیات پس از زیر گرفتن یک نظامی زن صهیونیست از محل دور شده است.

منابع عبری از زخمی شدن این نظامی زن صهیونیست در اثر زیر گرفته شدن خبر می دهند.

این در حالی است که ساعتی پیش منابع عبری از زخمی شدن یک نیروی پلیس رژیم صهیونیستی در اطراف باب الساهره (یکی از دروازه های مسجدالاقصی) در منطقه قدیمی قدس خبر دادند.

مجری این عملیات با استفاده از سلاح سرد این نظامی صهیونیست را مورد حمله قرار داده و پس از آن در تیراندازی مستقیم نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست اشغالگران صهیونیست
  • وقوع درگیری در کرانه باختری در جریان حمله نظامیان صهیونیست
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری
  • شهادت یک فلسطینی در الخلیل در ادامه یورش‌ صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • بازداشت مجدد اسرای فلسطینی تنها چند روز بعد از آزادی آنها
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز
  • تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری