Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گزارش نشان می‎دهد که از زمان شیوع کرونا در آمریکا خرید و فروش سلاح در این کشور افزایش بی سابقه‎ای داشته است.

خبرگزاری میزان - بیماری همه گیر کووید-۱۹ تاثیر بسزایی در افزایش خشونت با اسلحه در آمریکا داشته است.

قتل‌ها و تیراندازی‌های در سال ۲۰۲۰ به طور بی سابقه‌ای افزایش یافت که بر اثر آن بیش از ۱۹ هزار نفر جان خود را از دست دادند؛ همچنین این شاخص، ۲۵ درصد افزایش را در مقایسه با سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه «فورچون»، آشفتگی اقتصادی بسیاری از آمریکایی‌ها طی همه گیری کووید-۱۹، همراه با افزایش قابل توجه فروش اسلحه در سال ۲۰۲۰، تشدید همه گیری اسلحه را در دو دهه گذشته نشان می‎دهد.

«شانون واتس»، کارشناس مسائل اجتماعی، می‎گوید «کووید-۱۹ بحران بهداشت عمومی را که سال‎هاست در آمریکا وجود دارد، تشدید و بدتر کرده است.»

به گفته وی، «این دو موضوع، یعنی همه گیری و افزایش خرید سلاح، برای ایجاد یک طوفان کامل از فجایع، با یکدیگر ترکیب شده‎اند؛ من فکر می‌کنم ما با عواقب خشونت اسلحه که توسط کووید تشدید می‌شود، بسیار بیشتر‌ از خود کووید، درگیر خواهیم بود.»

گزارش‎ها نشان می‎دهند که سیاه پوستان در آمریکا تقریبا ۲ برابر بیشتر از سفیدپوستان آمریکایی بر اثر کووید-۱۹ جان خود را از دست می‌دهند و تقریبا ۱۰ برابر بیشتر از سفیدپوستان بر اثر قتل با اسلحه گرم کشته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: ثبت ۷ کشته و بیش از ۴۰ زخمی در تیراندازی‎های آخر هفته آمریکا تیراندازی در کلرادو؛ ۳ نفر از جمله یک افسر پلیس کشته شدند

همچنین بیشتر مرگ و میر ناشی از اسلحه در آمریکا به دلیل خودکشی و قتل صورت گرفته است.

طبق تحقیقات انجام شده توسط موسسه «اوری تاون یو اس ای»، انزوا، ناامیدی اقتصادی و عدم دسترسی به خدمات بهداشت روان در طول همه گیری ویروس کرونا می‌تواند عامل افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی تعداد تلفات ناشی از خودکشی با سلاح گرم در آمریکا در سال ۲۰۲۰ باشد.

سازمان ایمنی اسلحه آمریکا معتقد است که با ادامه پیامد‌های همه گیری طی ۲ تا ۳ سال آینده، این تعداد همچنان بالا خواهد ماند.

خشونت خانگی نیز هنگامی که آمریکایی‌ها در خانه‌های خود در قرنطینه بودند، اوج گرفت.

داده‌های بیش از ۴۰ ایالت نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از ارائه دهندگان خدمات در موضوع خشونت خانگی افزایش تهدید‌های با اسلحه در میان افراد خانواده را شاهد بوده‎اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن حقوق بشر نشان می دهد کووید ۱۹ همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۷۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد

ایتنا - ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در این بیانیه گفت که دستیار هوش مصنوعی Copilot (کوپایلوت) تعداد مشترکین پولی خود را در این سه ماهه 35 درصد افزایش داد و به 1.8 میلیون نفر رساند.
مایکروسافت فعلا تصمیم ندارد هزینه‌های هوش مصنوعی خود را کاهش دهد. این غول فناوری درباره درآمد سه ماهه سوم خود اعلام کرد که به دلیل رشد تقاضا و افزایش میانگین هزینه در پلتفرم ابری خود، Azure، به سرمایه گذاری در هوش مصنوعی و خدمات ابری ادامه خواهد داد.

امی هود، مدیر ارشد مالی مایکروسافت، در این تماس گفت که مخارج سرمایه‌ای (آنچه یک شرکت برای خرید یا نگهداری دارایی‌ها خرج می‌کند) افزایش خواهد یافت. هود گفت: در حال حاضر، تقاضای کوتاه‌مدت هوش مصنوعی کمی بالاتر از ظرفیت موجود ما است.

این شرکت در سه ماهه سوم نزدیک به 11 میلیارد دلار برای اموال و تجهیزات هزینه کرده است  که 66 درصد بیشتر از هزینه‌ای است که در مدت مشابه یک سال قبل خرج کرده بود.

طبق بیانیه درآمد مایکروسافت در سه ماهه سوم از محصولات ابری خود، از جمله Azure (آزور)،  26.7 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. ساتیا نادلا، مدیرعامل این شرکت در این بیانیه گفت که دستیار هوش مصنوعی Copilot (کوپایلوت) تعداد مشترکین پولی خود را در این سه ماهه 35 درصد افزایش داد و به 1.8 میلیون نفر رساند.
 

درآمد بیشتر از حد انتظار مایکروسافت باعث شد سهام در معاملات بعد از ساعت 4 درصد افزایش یابد. هم درآمد و هم سود هر سهم از برآوردهای وال استریت پیشی گرفت.

برنامه‌های این شرکت برای هزینه‌های بیشتر به دنبال سایر تعهدات بزرگ برای توسعه هوش مصنوعی است. این شرکت قصد دارد تا پایان سال به 1.8 میلیون تراشه هوش مصنوعی دست یابد و ظرفیت مرکز داده خود را افزایش دهد.

تمایل مایکروسافت به هوش مصنوعی و مدل‌های پایه، نیاز به مراکز داده بیشتر، از جمله شریک مایکروسافت  OpenAI، سازنده ChatGPT و GPT-4 را افزایش می‌دهد. مدل‌های هوش مصنوعی باید روی کوه‌هایی از داده آموزش ببینند، که به هزاران واحد پردازش گرافیکی تولید شده توسط شرکت‌هایی مانند Nvidia نیاز دارد. مایکروسافت در حال طراحی تراشه های خود برای کاهش اتکای خود به Nvidia است.
 

دیگر خبرها

  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • تصاویر واقعی است؛ خبری از کپسول آتش نشانی نیست!+ عکس
  • آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • نبود کمیته‌های حفاظت فنی و بازرسان عامل ازدیاد حوادث کار